دادستان ها رئیس آئودی سابق را در اولین آزمایش آلایندگی فولکس واگن هدف قرار دادند

از آنجا که VW پنج سال پیش با استفاده از یک نرم افزار غیرقانونی برای پنهان کردن این واقعیت که “موتورهای دیزلی تمیز” در واقع ماشین آلات آلودگی را بازیافت می کردند ، گرفتار شد ، این شرکت اصرار داشت که این تخلف کار کارمندان سطح پایین است. وکلای فولکس واگن گفتند مدیران در راس آنها هیچ سرنخی ندارند.

روز چهارشنبه ، دادستان های مونیخ برای اولین بار این ادعا را در دادگاه به چالش می کشند. آنها شروع به ارائه شواهد در دادگاه رابرت استدلر ، مدیرعامل سابق بخش خودروهای لوکس فولکس واگن می کنند. وی به عنوان عضوی از اعضای هیئت مدیره فولکس واگن به رهبری عالیه تعلق داشت.

دادگاه اولین جلسه در آلمان است که نتیجه این رسوایی است و اوج تحقیقات جامع شامل صدها شاهد و میلیون ها سند است. اما این پرونده همچنین بررسی خواهد کرد که آیا دادستان ها می توانند بر مشکلات موجود در تلاش برای محکوم کردن مدیران ارشد محافظت شده توسط لایه های تبعیت غلبه کنند. این مشکلی است که کارآگاهان را نیز در هنگام پیگرد قانونی جرایم شرکتی در ایالات متحده ناامید کرده است.

آقای استدلر با اتهامات كلاهبرداری و تبلیغات كاذب ناشی از اتهاماتی كه آئودی به فروش اتومبیل های دیزلی با برنامه های غیرقانونی ادامه داده حتی پس از افشای كلاهبرداری در سال 2015 توسط مقامات آمریكایی روبرو شده است. از دود گازوئیل در هنگام رانندگی عادی.

آقای استدلر و سه متهم دیگر ، از جمله ولفگانگ هاتز ، رئیس سابق توسعه موتور آئودی ، اولین کسی است که در رابطه با رسوایی ده ها کارمند سابق فولکس واگن در آلمان محاکمه می شود.

آقای استدلر که در صورت مجرم دانستن به 5 سال زندان محکوم می شود ، پس از مارتین وینترکورن ، رئیس اجرایی سابق فولکس واگن ، که انتظار می رود سال آینده در دادگاه محاکمه شود ، دومین بالاترین مدیری است که به اتهام متهم می شود. آقایان استدلر ، وینتركورن و هاتز هرگونه تخلف را انكار كردند.

Apple AirPods Pro قبل از معاملات جمعه سیاه به پایین ترین قیمت خود سقوط می کند
بخوانید:

قضات پرونده شواهد را در دادگاه مونیخ با امنیت بالا می شنوند که قبلاً برای تعقیب تروریست ها مورد استفاده قرار می گرفت. انتخاب شده زیرا به اندازه کافی بزرگ است و باعث ایجاد فاصله اجتماعی می شود. دادگاه بیش از 180 روز شهادت و استدلال های قانونی را که تا پایان سال 2022 ادامه خواهد یافت ، مشخص کرد ، این نشان دهنده پیچیدگی پرونده است.

حتی زمانی که تخلفات شرکتی گسترده است ، تعیین مسئولیت کیفری در بین مدیران ارشد اغلب دشوار است. به ندرت یک دنباله کاغذی دیده می شود و مدیران با انگشت به یکدیگر یکدیگر را سرزنش می کنند. مدیران میانی معمولاً در نتیجه سقوط می کنند ، یا مدیران ارشد از مجازات های مدنی دور می شوند ، همانطور که معمولاً در مورد بانکداران متهم به فریب مشتریان خود اتفاق می افتاد. زمان جدی در زندان نادر است.

شاید به همین دلیل ، دادستان های آلمان پس از آنكه آژانس حفاظت از محیط زیست آمریكا ، فولكس واگن را در ماه سپتامبر سال 2015 به طور رسمی به نقض آلاینده ها متهم كرد ، هنگامی كه وی دیگر نمی توانست منطقی بگوید از تقلب آگاهی نداشته ، اقدامات وی را متمركز كرده اند.

اگرچه فولکس واگن به تخلف خود اعتراف کرد ، اما آئودی ادعا کرد که موتورهای دیزلی آن قانونی است و تا دو سال دیگر به فروش آنها در اروپا ادامه داد. اما ثابت شده است که این خودروها به نرم افزارهای غیرقانونی نیز مجهز هستند.

آقای استدلر 57 ساله چهار ماه و نیم را در بازداشت موقت به سر برد که در صورت وجود شواهدی مبنی بر اینکه متهم قصد فرار یا مداخله در تحقیقات را دارد ، می تواند این حکم را صادر کند.

سهام ارزش ممکن است بهترین چشم انداز را در بازارهای نوظهور ارائه دهد
بخوانید:

آئودی به دلیل نقض قوانین آلمان 800 میلیون یورو یا 930 میلیون دلار جریمه پرداخت و متهم در دادگاه نیست. اما این گواهینامه توجه جدید را به بخش ، گاو نقدی فولکس واگن و نقش برجسته آن در پیدایش کلاهبرداری متمرکز خواهد کرد.

عوده در بیانیه ای اظهار خوشحالی کرد که حقایق این پرونده توسط دادگاه تصمیم گرفته است. این شرکت گفت: “آئودی از زمان شناخته شدن بحران گازوئیل به یک شرکت متفاوت تبدیل شده است.” این شرکت در قبال اتهاماتی که مدیرعامل سابق آن با آن روبرو است هیچ موضعی اتخاذ نکرده است.

طبق اسناد داخلی شرکت که قبلاً توسط نیویورک تایمز و سایر سازمان های خبری گزارش شده بود ، مهندسان آئودی نرم افزار تقلب را اختراع کرده و آن را به بقیه فولکس واگن صادر کردند.

در اوایل دهه 2000 ، مهندسان آئودی دریافتند که فناوری مطابقت با مدلهای دیزلی با استانداردهای آلایندگی باعث می شود موتور هنگام گرم شدن صدا سر و صدا کار کند. مدیران اعتقاد داشتند که این باعث ناراحتی مشتریان ثروتمند آئودی خواهد شد.

بنابراین مهندسان آئودی با استفاده از پارامترهایی مانند میزان فشار گاز دریچه گاز ، نرم افزاری را ایجاد کرده اند که می تواند زمان آزمایش رسمی گازهای گلخانه ای در اتومبیل را تشخیص دهد. تحت شرایط آزمایش ، این برنامه که به “عملکرد صوتی” معروف است ، کنترل آلایندگی را بهبود می بخشد تا خودرو را به طور موقت سازگار کند. در مواقع دیگر ، این برنامه کنترل هایی را برای کاهش سر و صدا کاهش داده است – و در نتیجه منجر به مقادیر غیرقانونی اکسیدهای ازت سمی می شود.

طبق ایمیل ها و سایر اسناد بررسی شده توسط تایمز ، کارمندان و مدیران آئودی به خوبی می دانستند که آنچه انجام می دهند غیرقانونی است.

یکی از کارمندان بخش توسعه موتور دیزل آئودی در ژانویه 2008 در نامه ای به همکاران خود نوشت: “ما نمی خواهیم این کار را بدون برخی از ترفندهای کثیف انجام دهیم.” مدیران و مهندسان آئودی با صراحت درباره آنچه در حقیقت یک نقشه جنایتکارانه بود ، با استفاده از اصطلاحاتی مانند “شکست ماشین” یا “ضربت سخت زدن” که به روشنی به تلاش های غیرقانونی برای خنثی کردن آزمایشات تنظیم کننده ها اشاره داشت ، بحث کردند.

Dolphins vs 49ers live stream: how to watch NFL week 5 online from anywhere
بخوانید:

در سال 2006 ، مهندسان فولکس واگن وقتی در تولید موتور دیزلی جدیدی که بتواند استانداردهای آلایندگی ایالات متحده را برآورده کند با مشکل روبرو شدند ، برنامه توابع صوتی را اصلاح کردند ، زیرا این شرکت یک برنامه بازاریابی عمده برای “دیزل پاک” را برنامه ریزی کرد. اتومبیل ها بدون ایجاد سایش بیش از حد در موتور نمی توانند قول تمیز گازوئیل را برآورده کنند.

مهندسان فولکس واگن ، با کمک تأمین کننده رابرت بوش ، نرم افزار تولید شده توسط آئودی را اصلاح کرده اند تا سبک متمایز رانندگی را که توسط تنظیم کنندگان ایالات متحده هنگام انجام بررسی های انتشار در زمان واقعی استفاده می شود ، تشخیص دهد. فقط در این صورت بود که کنترل آلودگی به طور کامل منتشر شد. فولکس واگن نزدیک به 600000 اتومبیل را با برنامه های تقلب در ایالات متحده فروخته است ، از جمله 80،000 با موتور ساخت آئودی.

فولکس واگن پس از رسوایی فروش موتورهای دیزلی در ایالات متحده را رها کرد و در تلاش بود تا خود را به عنوان یک رهبر در اتومبیل های برقی با قیمت مناسب تغییر شکل دهد.

مطابق با قوانین حریم خصوصی آلمان ، دادستان ها علناً فقط آقای استدلر را در میان چهار متهم دیگر شناسایی کرده اند زیرا وی یک شخصیت عمومی محسوب می شود اما نام دو نفر دیگر به طور گسترده گزارش شده است. آنها آقایان هاتز و زاکچو ، جیووانی بامیو ، 63 ساله هستند که رئیس ترمودینامیک در بخش توسعه موتور آئودی بود و با مقامات همکاری کرد. تنها متهم چهارم به نام هنینگ ال. مهندس 52 ساله شناخته شده است.

ویروس کرونا ویروس: دستگاه BioCloud ادعا می کند ویروس های موجود در هوا را تشخیص می دهد
بخوانید:

آقای هاتز ، 61 ساله ، با آقای استدلر در راس مسابقه می دهد. وی هنگام طراحی شغل صوتی ، رئیس توسعه موتور در آئودی بود و بعداً به عنوان رئیس بخش توسعه موتور برای همه خودروهای فولکس واگن منصوب شد. آقای هاتز بعداً به عنوان رئیس تحقیق و توسعه در فولکس واگن ، پورشه منصوب می شود ، موقعیتی که باعث محبوبیت وی در بین علاقه مندان به ماشین های ورزشی شد.

تنها کارمندان فولکس واگن که در رابطه با این رسوایی محکوم شده اند تاکنون در ایالات متحده دستگیر شده اند.

جیمز لیانگ ، مهندسی که در فولکس واگن در کالیفرنیا کار می کرد ، پس از اعتراف به جرم در سال 2017 به جرم توطئه برای کلاهبرداری از ایالات متحده و نقض قانون هوای پاک ، به 40 ماه زندان محکوم شد. سوابق زندان نشان می دهد که آقای لیانگ در نوامبر گذشته آزاد شد.

الیور اشمیت ، که به عنوان رابط فولکس واگن با نهادهای نظارتی ایالات متحده خدمت می کرد ، پس از اعتراف به جرم به اتهامات خود برای کمک به سرپوش گذاشتن در عمل نادرست ، در سال 2017 به هفت سال زندان محکوم شد. سوابق زندان نشان می دهد که آقای اشمیت هفته گذشته آزاد شد. نسخه آلمانی Business Insider روز دوشنبه گزارش داد كه آقای اشمیت به آلمان منتقل شده است و انتظار می رود وی تحت نظر قرار گیرد.

آلمان شهروندان خود را استرداد نمی کند ، بنابراین سایر مظنونان در صورت عدم ترک کشور ، از عدالت در ایالات متحده در امان هستند.

منبع: اخبار فوتبالی

لینک ها کوتاه شده

tinyurl.com/y4mxdtpb
is.gd/hPXXTK
shrtco.de/IByW
clck.ru/R7h82
u.nu/uukqr
ulvis.net/6Vw

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا