مجموعه تورلونیا سرانجام در رم به نمایش در می آید

رم – در بیشتر قرن گذشته ، مجموعه تورلونیا ، بزرگترین مجموعه مجسمه سازی کلاسیک که هنوز در دستان شخصی است ، از جهان پنهان مانده بود.

یک موزه خصوصی در سال 1875 تاسیس شد تا سنگ مرمرهای باستانی انباشته شده توسط شاهزاده الساندرو تورلونیا و پدرش را به سبک خانواده های اصیل – مانند بورگیزا ، باربرینی یا دوریا پامپلی – در ابتدا فقط برای مخاطبان انتخاب شده و پس از چند دهه باز شود. ، اصلا. اکثر محققان فقط با استفاده از عکسهای موجود در کاتالوگ منتشر شده در سال 1884 با آثار 620 – منتخبی از مجسمه های یونانی و رومی ، سینه ها ، گلدان ها ، سارکوفاژی ها و نقش برجسته های مربوط به قرن پنجم قبل از میلاد تا قرن چهارم میلادی – آشنا بودند.

با گذشت زمان – از جمله برای حفظ قطعات در طول جنگ جهانی دوم – مجموعه به تدریج به سه انبار بزرگ در رم منتقل شد. با گذشت سال ها ، گنجینه های باستانی لایه به لایه گرد و غبار جمع می شدند – و عرف مجموعه ترشحی رشد می کرد.

مقامات ایتالیایی تلاش کردند تا برای نمایش یا فروش آثار با خانواده تورلونیا به توافق برسند. اما این تلاش ها که از دهه 1960 آغاز شد ، برای دهه ها متوقف شده است.

بسیاری هنگام رأی دادن در تانزانیا ، دموکراسی را در صندوق های رأی می بینند
بخوانید:

در سال 2016 ، زمانی که دولت ایتالیا ، وراث شاهزادگان تورلونیا و بنیادی که پدران هنری این خانواده را اداره می کند ، توافق نامه ای برای نمایش آثار را امضا کردند ، یک موفقیت بزرگ بود. آن نمایشگاه – “تبعیدیان تورلونیا ، جمع آوری شاهکارها” – چهارشنبه در یک بال بازسازی شده از موزه های کاپیتولین در رم افتتاح شد.

در این نمایشگاه 92 اثر ترمیم شده به همین مناسبت در آزمایشگاه تورلونیا ، کارگاهی که در محل موزه اصلی در محله تراستوره برپا شده است. این مرمت با حمایت تجاری مارک لوکس بلغارستان انجام شد.

الساندرو پوما موریالدو ، رئیس بنیاد تورلونیا ، روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی گفت: “این نمایشگاهی است که فصل جدیدی از تاریخ معتبر مجموعه را می نویسد.”

این بنیاد در سال 2013 توسط پرنس آلساندرو تورلونیا ، پدربزرگ آقای پوما موریالدو ، که در سال 2017 درگذشت تأسیس شد. آقای پوما موریالدو در مصاحبه ای گفت که پدربزرگش از دیدن سنگ مرمرها در موزه کاپیتولین “بسیار خوشحال” است. وی گفت: “او بسیار وابسته به مجسمه ها بود و همیشه می خواست این س solveال را حل كند.”

مدیکین به یونان می رود
بخوانید:

معامله با دولت ایتالیا تصریح می کند که این مجموعه پس از پایان اقامت وی ​​در روم در ژوئن 2021 به خارج از کشور سفر خواهد کرد. با این وجود کارلوتا لوبرینی چیگی ، مدیر کارلوتا ، گفت که بحث و گفتگو با موسسات در اروپا و ایالات متحده به دلیل اپیدمی بیماری عروق کرونر قلب متوقف شده است. چگونه اوضاع توسعه می یابد تا بحث ها دوباره آغاز شود. “

پوما موریالدو با بیان اینکه در قرن بیست و یکم محدود کردن مجموعه به روم یا ایتالیا منطقی نبود ، گفت: “تور بین المللی از همان ابتدا برای ما قسمت اساسی توافق نامه بوده است.” وی گفت: “مهم است که این مجموعه در سطح بین المللی به اشتراک گذاشته شود.”

نمایش Capitoline با آرایه ای چرخان و همچنین تک برنز مجموعه – مجسمه ژنرالیکوس رومی ژنرال قرن اول میلادی – در پس زمینه قرمز پمپئی باز می شود و دیوارهای موزه اصلی را بازتاب می دهد.

باستان شناسان ، سالواتوره ستیس ، یکی از متصدیان نمایشگاه ، گفت:

این مجموعه شامل آثاری است که در حین فعالیت های حفاری در قرن نوزدهم در بسیاری از املاک متعلق به تورلونیا در رم و اطراف آن ، همراه با آثار خریداری شده در بازار باستان ، به صورت جداگانه و در مقادیر زیاد کشف شده است.

هری و مگان میلیون ها دلار برای بازسازی کلبه Frogmore پرداخت می کنند
بخوانید:

این مجموعه در سه کار کلیدی متورم شد: مجموعه ای متعلق به مهمترین مرمت کننده مجسمه سازی رم در اواخر قرن هجدهم. آثاری که توسط یک بانکدار قرن هفدهم جمع شده است یکی از تصفیه شده ترین حامیان هنر در زمان خود است. و ویلا آلبانی در قرن هجدهم ، با مجموعه عظیمی که توسط یوهان یواخیم وینکلمن ، مورخ هنر آلمانی ، و در این منطقه زندگی می کرد ، سرپرستی شده است.

این خریدها شامل آثار برجسته ، از جمله مجسمه معروف بز در اواخر قرن اول ، و سر مدرن آن به هنرمند باروک ، جیان لورنزو برنینی ، و گلدان مربوط به قرن اول قبل از میلاد به تصویر کشیده شده که کار هرکول را به تصویر می کشد.

کارلو گاسپاری ، باستان شناسی که از سال 1976 روی این مجموعه کار کرده و نمایشگاه را با آقای استیس اداره کرده است ، گفت: این مجموعه چیزهای زیادی در مورد چگونگی تغییر روش های چشایی و ترمیم در طی پنج قرن گذشته دارد.

جورج بزوس ، وکیل ضد آپارتاید که از ماندلا دفاع کرد ، در سن 92 سالگی درگذشت
بخوانید:

این نمایش با مجسمه ای از هرکول خالی از پتاسیمه خود پایان می یابد تا آنچه که آقای گاسپاری به عنوان “پازل” توصیف کرده است متشکل از “125 قطعه مختلف متعلق به حداقل دو مجسمه باستانی متفاوت” که در دوره های مختلف جمع شده اند ، آشکار شود. او مجسمه ای را تماشا می کند و به پایان می رساند و ایده می دهد ، یک روند معمول در گذشته.

گاسپاری گفت: “این یک مجسمه باستانی نیست ؛ بلکه یک اثر مدرن در زمان خود است.”

وی افزود: “ما این كار را در انتها انجام دادیم تا به مردم كمك كند تا از مشكلات” مطلع شوند. وی گفت: “اگر یک مجسمه را تمیز نکنید ، دانستن آنچه را که نگاه می کنید بسیار دشوار است.”

کارگاه آزمایشگاه تورلونیا ، با ترمیم کنندگان به کار خود ادامه می دهند تا 528 اثر باقی مانده را ادامه دهند. وی گفت ، و مطمئناً اطلاعات زیادی در اختیار محققان و توانبخشی قرار خواهد داد.

آقای گاسپاری گفت: “چیزهای بیشتری برای کشف وجود دارد.” “این فقط یک طعم کوچک است.”

منبع: اخبار فوتبالی

لینک ها کوتاه شده

tinyurl.com/y5j2uujv
is.gd/KN4R5S
shrtco.de/VgeRW
clck.ru/RPdum
u.nu/bjf15
ulvis.net/Cepn

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا