محکومیت میراث استعمار فرانسه در دادگاه برای هنر آفریقایی

پاریس – متهم با پوشیدن یک ژاکت سفید بلند که نام دو گروه قومی آفریقایی روی آن نوشته شده بود ، پا به بار گذاشت و نفسی را کشید و دادخواست را آغاز کرد.

متهم موزولو دیابانزا ، فعال 41 ساله و سخنگوی یک جنبش آفریقایی در محکومیت استعمار و مصادره فرهنگی ، گفت: “هیچ کس هرگز به دنبال کشف خسارت وارده به آفریقا نبوده است.”

آقای دیابانزا ، به همراه چهار نفر از همكارانش ، در تلاش برای سرقت یك ستون تشییع جنازه آفریقایی قرن نوزدهم از موزه Quai Branlee در پاریس در اواسط ماه ژوئن ، به عنوان بخشی از اقدام در اعتراض به سرقت فرهنگی دوران استعمار و مطالبه غرامت ، متهم شد.

اما این محاکمه چهارشنبه با احساسات بود که طنین انداز واقعی ای به مبارزات آقای دیابانزا داد ، زیرا رمزی به صحنه احضار شد: فرانسه ، سابقه استعمار آن.

قاضی مسئول این پرونده دو دادگاه را تأیید کرد: دادگاه اول ، محکومیت این گروه ، چهار زن و مرد را به جرم اقدام به سرقت که برای آنها ممکن است تا 10 سال زندان و جریمه نقدی در حدود 173000 دلار محکوم شود.

قاضی دادگاه به دادگاه گفت ، “و یک دادگاه دیگر ، تاریخ اروپا ، برای فرانسه با آفریقا ، محاکمه استعمار ، و دادگاه سو استفاده از میراث فرهنگی ملت ها” ، افزود که این “دادرسی یک شهروند است ، نه دادرسی”.

واکسن Covid-19 شانس نجات برای تولیدکنندگان دارو است.
بخوانید:

اجتناب از عواقب سیاسی و تاریخی دشوار بود.

میراث زیادی از آفریقا در فرانسه به دست آمد – تخمین زده می شود که حدود 90،000 اشیای فرهنگی آفریقای زیر صحرای آفریقا در موزه های فرانسه حفظ شده باشد – که عمدتا در دوران استعمار به دست آمده است و بسیاری از این آثار هنری غارت یا تملک شده است. تحت شرایط مشکوک این امر فرانسه را در مرکز بحث درباره بازگرداندن املاک دوران استعمار به کشورهای مبدا خود قرار داد.

برخلاف آلمان ، جایی که این بحث مورد استقبال دولت و موزه ها قرار گرفته است ، فرانسه تلاش کرده است تا پاسخی مداوم ارائه دهد ، درست همانطور که این کشور از نظر حساب کردن با گذشته خود مشکل دارد.

دیابانزا گفت: “هدف ما از بین بردن اقدامات توهین و بی احترامی به کسانی است که خانه های ما را غارت کردند.”

هنگامی که رئیس جمهور امانوئل مکرون در سال 2017 قول داد بسیاری از میراث آفریقایی را که در اختیار موزه های فرانسه است ، وعده دهد که بحث در مورد جبران به اوج خود می رسد. وی بعداً گزارشی را سفارش داد که در آن حدود دو سوم از 70،000 قطعه نگهداری شده در موزه Quai Branly واجد شرایط بازیابی است.

دانشکده ها در حال سرکوب ویروس هستند: آزمایش گسترده.
بخوانید:

اما طی دو سال پس از گزارش ، تنها 27 مورد بازیابی اعلام شد و فقط یک شی object ، یک شمشیر سنتی ، در نوامبر 2019 به سنگال بازگردانده شد. 26 گنجینه باقیمانده که برای بازیابی به بنین تعیین شده بود ، هنوز در موزه کوای است. شاخه ای

تاکنون هیچ رأیی در مورد لایحه حمایت کننده از این غرامت استثنایی یا برای هر مورد به طور جداگانه گرفته نشده است.

کالوین جوب ، وکیل سه نفر از متهمان ، در دادگاه گفت که این لایحه با تمرکز بر جبران خسارت استثنایی به جای غرامت منظم ، نشان دهنده “تمایل به حل نکردن پرونده” است.

آقای ایوب گفت: “ما باید اصل جبران خسارت را در قانون بگنجانیم.”

با توجه به آنچه آنها موانع می دانند ، فعالان جنبش پان آفریقایی آقای دیابانزا عملیاتی مشابه آنچه در پاریس در موزه های هنر آفریقا در مارسی ، جنوب فرانسه و برگ آن دال در هلند انجام داده اند.

در برخی مواقع ، این اقدامات ادعای فزاینده هویت از شهروندان فرانسوی آفریقایی تبار ساکن در کشوری را که در ماه های اخیر بیداری قومی آغاز شده است ، خلاصه می کند.

گلف در یک قسمت دورافتاده و زیبا از جهان
بخوانید:

آقای جوب در مصاحبه ای گفت: “ما جوانانی داریم که دارای مشکل هویت هستند ، که با کمبود کار ، فقدان اراده سیاسی روبرو شده اند و انجام کاری را که افراد دیگر قادر به انجام آن نیستند ، قانونی دانسته اند.”

جولی جاکا ، یک متهم 34 ساله که در یک خانواده کنگوئی بزرگ شده است ، در صحبت با قاضی ، به قاضی گفت ، “برای شما ، این اقدامات است. برای ما ، اینها موجوداتی هستند ، اشیا ritual آیینی که نظم را در خانه ، در روستاهای ما در آفریقا حفظ می کنند ، و ما را قادر می سازد رسیدن به عدالت “.

ماری سیسیل زینسو ، رئیس بنیاد هنری زینسو در بنین و دختر نخست وزیر سابق بنین ، گفت که اگرچه او سبک های فعالان را دنبال نمی کند ، اما “دلیل وجود آنها” را درک می کند. وی گفت: “ما نمی توانیم نادیده گرفته شویم و دائم به پایین نگاه کنیم.”

خانم زینسو افزود: “در فرانسه ، دیدگاه پسااستعماری از قاره آفریقا وجود دارد” و گفت كه برخی از چهره های برجسته فرهنگی فرانسه هنوز در توانایی كشورهای آفریقایی در حفظ آثار هنری تردید دارند.

شکایات مربوط به میراث پسااستعماری فرانسه روز چهارشنبه در دادگاه کاملاً در جریان بود زیرا پلیس از ورود جمعیت کوچکی از حدود 50 نفر که اکثر آنها فعالان پان آفریقایی بودند ، از ورود به دادگاه به دلیل نگرانی در مورد ویروس کرونا و به دلیل اینکه برخی از آنها اخلال در حضور آنها داشت ، جلوگیری کرد. آزمایش.

مرکز تدریس وی بمباران شد. هنوز رتبه برتر آزمون دانشگاه ملی در افغانستان است.
بخوانید:

فعالان با فریاد “باند دزد” و “تاجران برده” به پلیس های ورودی ورودی دادگاه سر دادند و شعار دادند: “کارهای هنری ما را برگردانید!”

روز چهارشنبه ، دادستان ها خواستار جریمه 1000 یورویی یا حدود 1200 دلار برای آقای دیابانزا و جریمه تعلیقی 500 یورویی علیه همدستان وی شدند. انتظار می رود این حکم در 14 اکتبر صادر شود.

چهارشنبه در مقابل دادگاه ، فعالان از احکام توصیه شده ، که آنها را متوسط ​​می دانستند ، به عنوان یک پیروزی جمعی استقبال کردند.

لتیتیا پاپین ، مددکار 45 ساله ای که در کنگو متولد شد و صبح برای شرکت در دادگاه از بلژیک وارد شد ، گفت: “همه ما در اینجا متهم می شویم. همه باید امروز به طور عادی روی صحنه باشیم.”

وی گفت: “اینكه آنها چگونه می توانند آثار هنری را به ما بازگردانند تصمیم آنها نیست ، این به ما بستگی دارد.”

منبع: اخبار فوتبالی

لینک ها کوتاه شده

tinyurl.com/ybm4a2f8
is.gd/vlNHuZ
shrtco.de/nnErJ
clck.ru/R9XBu
u.nu/lfc3d
ulvis.net/3y8

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا