هنگامی که یادگیری از راه دور واقعاً چنین است: دانش آموزان از درختان بالا می روند و مایل ها را طی می کنند تا سیگنال سلول دریافت کنند

در روزهای مدرسه ، این سه دانش آموز نوجوان با موتور می پرند و به کلاس خود می روند: نقطه ای در امتداد جاده ای باریک در خارج از روستای کینالان اندونزی که می توانند سیگنال ثابت تلفن همراه دریافت کنند.

آنها روی شانه جاده می نشینند و در حالی که ماشین ها و موتورها رانندگی می کنند ، دروس خود را با گوشی های هوشمند و یک رایانه لپ تاپ می گذرانند. این سه دانشجو – دو خواهر و عمه 15 ساله آنها – از ماه مارس ، زمانی که اندونزی مدارس و دانشگاه های خود را برای جلوگیری از ویروس کرونا بست ، در این جزیره جاوا تحصیل می کردند.

یکی از دختران ، سیتی سلما پوتری سالسابلا ، 13 ساله ، گفت: “وقتی مدرسه به ما گفت که در خانه درس بخوانید ، من گیج شدم زیرا ما در خانه سیگنالی نداریم.”

مصائب این دانش آموزان و دیگران مانند آنها نمادی از سختی هایی است که میلیون ها دانش آموز در سراسر مجمع الجزایر اندونزی با آن روبرو شده اند. مسئولان مدارس را تعطیل کرده و آموزش از راه دور را اجرا کرده اند ، اما خدمات اینترنت و تلفن همراه محدود است و بسیاری از دانش آموزان فاقد تلفن های هوشمند و رایانه هستند.

در شمال سوماترا ، دانش آموزان به بالای درختان بلند در یک مایلی روستای کوهستانی خود صعود می کنند. آنها که روی شاخه های بالای سطح زمین نشسته اند ، امیدوارند که سیگنال سلول به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند وظایف خود را انجام دهد.

در سراسر جهان ، از جمله برخی از ثروتمندترین کشورهای جهان ، مربیان در تلاشند تا دریابند که چگونه می توان یادگیری از راه دور را در طی همه گیری همه زنده نگه داشت. اما این چالش به ویژه در کشورهای فقیر مانند اندونزی دشوار است.

طبق گفته وزارت آموزش و پرورش ، بیش از یک سوم دانشجویان اندونزی به اینترنت محدود یا دسترسی ندارند ، و کارشناسان از این عقب هستند که بسیاری از دانش آموزان به خصوص در مناطق دور افتاده که مطالعه آنلاین هنوز یک امر جدید است ، عقب بمانند.

تلاش های اندونزی برای کند کردن شیوع ویروس با نتایج متفاوتی روبرو شده است. از روز شنبه ، این کشور 190،665 مورد و 7،940 مورد مرگ را ثبت کرده است. اما آزمایش محدود بوده است و کارشناسان مستقل بهداشت می گویند تعداد واقعی موارد چندین برابر بیشتر است.

TikTok در گفتار و نفرت QAnon شکسته شد
بخوانید:

با آغاز سال تحصیلی جدید در ماه جولای ، مدارس در مناطق عاری از ویروس مجاز به بازگشایی شدند اما این مدارس فقط به بخش کوچکی از دانش آموزان کشور خدمت می کنند. با شروع ماه اوت ، جوامع در مناطق کم خطر می توانند در مورد بازگشایی مدارس تصمیم بگیرند ، اما تعداد کمی از آنها این کار را انجام داده اند.

برخی از معلمان فداکار مسافت های طولانی را طی می کنند و به گروه های کوچکی از دانش آموزان در خانه های خود حضوری می دهند. از ماه آوریل ، شبکه های تلویزیونی و رادیویی عمومی اندونزی چندین ساعت در روز برنامه های آموزشی را پخش می کنند.

اما بیشتر دانشجویان با استفاده از تلفن های همراه به صورت آنلاین تحصیل می کنند و آنها اغلب بسته هایی را خریداری می کنند که مقدار کمی داده را فراهم می کند. بعضی از خانواده ها فقط یک تلفن دارند که در بسیاری از کودکان مشترک است و آنها اغلب باید منتظر باشند تا والدینشان به خانه بیایند تا بتوانند تکالیف خود را بارگیری کنند.

تدریس آنلاین برای بسیاری از معلمان خصوصاً در مناطق روستایی جدید است. دانش آموزان اغلب با درس اشتباه گرفته می شوند و والدین – که ممکن است فقط تحصیلات ابتدایی داشته باشند – ممکن است برای دروس خصوصی در خانه آماده نباشند.

اتجی چودگا ، مربی و مربی معلم در جاکارتا ، پایتخت اندونزی گفت: “دانش آموزان هیچ تصوری از اینکه چه کاری باید انجام دهند ، ندارند و والدین فکر می کنند که این فقط یک تعطیلات است.” “ما هنوز هم مناطق زیادی داریم که اتصال اینترنت وجود ندارد. در برخی مناطق به دست آوردن برق دشوار است.”

Luhor Pima ، محقق ارشد تحقیق در موسسه تحقیقاتی Smeru ، یک مرکز سیاستگذاری عمومی در جاکارتا ، گفت که مشکلاتی که امروز دانش آموزان روستایی با آن روبرو هستند بیشتر به نابرابری در اندونزی ، چهارمین کشور بزرگ جهان کمک خواهد کرد.

وی گفت: حتی بدون همه گیری ، فاصله زیادی بین روستاها و شهرها وجود دارد. “دانش آموزان در زمان های عادی بسیار کم می آموزند. وقتی همه گیر آمد ، فعالیت های آموزشی را متوقف کردند.”

وزیر آموزش و پرورش ندیم مکارم ، که فناوری Go-Jek را قبل از ورود به سیاست بنیان نهاد ، با چگونگی ایجاد تعادل بین سلامت و آموزش دانش آموزان دست به گریبان بود. تعطیلی مدارس می تواند آنها را از نظر تحصیلی پایین آورده و منجر به تنهایی و افسردگی شود.

فیس بوک را ترک نکنید. قوانین تغییر می کند.
بخوانید:

وی گفت: “س isال این است که چگونه می توان بین خطرات بهداشتی و از دست دادن دائمی یادگیری در مناطقی در اندونزی معامله کرد که یادگیری از راه دور به سادگی نمی تواند یا برای آنها بسیار دشوار است.”

وی افزود: “آنچه اکنون در اندونزی و سایر کشورها اتفاق می افتد فقط از دست دادن یادگیری نیست.” والدین و دانش آموزان هر دو سطح استرس ، تنهایی و تنش خود را احساس می کنند ، بدون اینکه از معلمان صحبت کنیم. اینها مسائل کوچکی نیست. “

آقای ندیم گفت که این وزارت برنامه های درسی را ساده کرده ، امتحان استاندارد ملی را کنار گذاشته و به مدیران مدارس اجازه داده است تا از بودجه عملیاتی برای پرداخت هزینه دسترسی به اینترنت دانش آموزان استفاده کنند.

Setianto Hantoro ، مدیر Telkomsel ، بزرگترین شرکت مخابراتی کشور که برای ارائه خدمات در مناطق دور افتاده با دولت همکاری می کند ، گفت: حدود 13 میلیون نفر در 12،500 روستای دور از دسترس دسترسی به اینترنت ندارند.

از جمله مناطقی که Telkomsel امکان دسترسی به آنها را فراهم کرده است می توان به Kenalan اشاره کرد ، جایی که این سه دختر در جاده تحصیل می کنند و دهکده Bah Pasungsang ، که حداکثر 20 دانش آموز در روز برای مطالعه درخت بالا می روند. اما Setianto گفت این تلاش ها تا سال 2022 به پایان نمی رسد.

کینالان در منطقه ای کوهستانی در حدود 15 مایلی شمال غربی یوگیاکارتا و نزدیک به بزرگترین معبد بودایی در جهان ، بوروبودور واقع شده است.

دادگاه تجدیدنظر پرونده کنترل ترافیک هوایی را در بالتیمور رسیدگی می کند
بخوانید:

بیشتر اهالی این روستا کشاورز هستند ، که ذرت و کاساوا می کارند که از آنها گیاه slondok می کارند، یک میان وعده محبوب.

سه دانش آموز کنار جاده ، خواهران سیتی ، 13 ساله و ترا نوویانی، 19 ، و عمه مادری آنها گل مفید او را دیدند ، 15 ، به طور فوق العاده ای به مطالعات خود اختصاص داده شده است.

اما کار در فضای باز خصوصاً هنگام بارندگی بسیار دشوار است. در یک روز اخیر ، Terra با وجود بارش مداوم باران ، به کلاس خود پیوست.

پرسش و پاسخ: معامله TikTok و Oracle به چه معناست؟
بخوانید:

وی گفت: “من از یک دست برای نگه داشتن تلفن همراهم برای بزرگنمایی و از دست دیگر برای نگه داشتن چتر استفاده کردم.” “استاد و دوستانم می توانستند اتومبیل ها و افرادی را که از آنجا رد می شوند ببینند که از همه من استقبال کردند.”

پس از توجه رسانه های محلی به دشواری های دختران ، سرویس سلول در مرکز اجتماعات روستا نصب شد. اما Terra ، دانشجوی دانشگاه محمدیه در Magelang ، گفت که سیگنال ضعیف است و آنها در کنار جاده به محل خود بازگشتند.

هیلاری دو آری سیتیاوان ، 11 ساله ، دانش آموز کلاس ششم در کینالان ، صاحب دستگاهی نبود ، بنابراین پدرش ، نور کاهیا دويواندارو ، کشاورز ، برای خرید تلفن 85 دلاری وام گرفت.

اگر آقای کهیا در مکان مناسب آشپزخانه بایستد و تلفن را بلند کند ، می تواند سیگنال ضعیفی دریافت کند. برای بارگیری دروس هیلاریوس ، کار خود را در بیاورید و با موتور او را به دهکده نزدیک منتقل کنید ، جایی که سیگنال بهتر است.

Vincentia Orissa Rate Brasastioi ، معلم هیلاری گفت: “کودکان به دلیل این وضعیت تنش دارند.” “والدین آنها عصبانی می شوند. خواهر و برادر کوچکتر آنها آنها را آزار می دهند. توضیحات معلمان در این فیلم نامشخص است.”

هفته ای یک صبح ، خانم راثی 27 ساله با هیلاری و چهار نفر از همکلاسی هایش برای درس شخصی در یکی از خانه هایشان ملاقات می کند.

او با مشکلات آنها همدردی می کند.

وی گفت: “درخواست کمک از دولت دشوار است زیرا همه با این اپیدمی روبرو هستند.” “اما ، در صورت امکان ، مشکل سیگنال باید در اینجا برطرف شود.”

منبع: اخبار فوتبالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا