چرا ممکن است تبلیغات سیاسی جدید در فیس بوک با شکست مواجه شود

برای جلوگیری از اطلاعات غلط رای دهندگان در آستانه انتخابات نوامبر ، فیس بوک این هفته اعلام کرد که جلوی نمایش تبلیغات سیاسی جدید در سایت خود را در هفته قبل از روز انتخابات می گیرد.

این اقدامی گسترده توسط شبکه اجتماعی بود که میلیون ها رای دهنده از آن استفاده کردند. اما چقدر چنین مرحله ای در کاهش سردرگمی مثر است؟

پاسخ: احتمالاً خیلی مثر نخواهد بود

این بدان دلیل است که تبلیغات سیاسی در فیس بوک تنها بخشی از محتوای شبکه اجتماعی است. اطلاعات نادرست سیاسی همچنین در پیام هایی که افراد ارسال می کنند و در بحث در گروه های خصوصی فیس بوک شکوفا می شود. فیس بوک به عنوان بخشی از تغییراتی که این هفته اعلام کرد ، به این دامنه ها خطاب نمی کند.

تبلیغات سیاسی در حال افزایش در فیس بوک است. بسیاری از این تبلیغات احتمالاً قبل از روز انتخابات بصورت آنلاین باقی خواهند ماند زیرا این شرکت تبلیغات فعلی را حذف نمی کند.

محققان گفتند ، در عین حال ، ممکن است برخی از تبلیغات سیاسی جدید به سایت سر بزنند ، زیرا این شبکه اجتماعی گاهی اوقات برای تصمیم گیری در مورد تبلیغات به عنوان سیاسی دشوار است.

ملیسا رایان ، مدیر اجرایی Card Strategies ، یک شرکت مشاوره ای که به دنبال اطلاعات غیرقانونی است ، در مورد توقف تبلیغات در فیس بوک قبل از انتخابات گفت: “آنها می توانند بگویند که پیشگیرانه عمل می کنند ، اما در پایان روز ، این کار بدون دندان است.”

پلیس بالتیمور گزارشی از آزمایش نظارت هوایی را منتشر کرد
بخوانید:

اندی استون ، سخنگوی فیس بوک گفت که مسدود کردن تبلیغات سیاسی جدید “گلوله نقره ای” نیست. وی گفت این اقدام “مبارزات را قادر می سازد تا استدلالهای پایانی خود را ارائه دهند و كوششهای جدی را برای جلب آرا در فیس بوك انجام دهند بدون آنكه در روزهای گذشته قبل از انتخابات به چالش كشیدن ادعاهای جدید مشكل باشد.”

ما سه روش مختلف را بررسی کردیم که ممکن است بلوک تبلیغات سیاسی فیس بوک شکست بخورد.

تاریخچه می تواند راهنمای مفیدی برای آنچه ممکن است رخ دهد باشد. بنابراین ما به اروپا نگاه کردیم ، جایی که قوانین “سکوت انتخاباتی” تبلیغات تبلیغاتی را بلافاصله قبل از رای گیری در کشورهایی مانند انگلیس و فرانسه منع می کند. در آن مکان ها ، فیس بوک مطابق با این قوانین تبلیغات سیاسی را متوقف کرده و بر محتوای مبارزات انتخاباتی تأکید کرده است.

با این حال ، اطلاعات غلط به بیرون درز کرده است. در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 فرانسه ، روسیه سعی کرد با انتشار یک حافظه پنهان از ایمیل های وی که هک شده بود ، رای دهندگان را از امانوئل ماکرون دور نگه دارد. این ایمیل ها به دروغ ادعا می کردند که شواهدی از ارتکاب جنایت و جرم جنایی آقای ماکرون را نشان می دهد.

از آنجا که قوانین سکوت انتخاباتی فرانسه ظرف 48 ساعت قبل از رای مردم اخبار مبارزات انتخاباتی را نیز ممنوع می کند ، بیشتر رسانه های فرانسه نامه های هک شده را پوشش نمی دهند. در حالی که فیس بوک تلاش هکرهای روسی برای انتشار ایمیل ها را حذف کرد ، وبلاگ ها مقالات دیگری را درباره این ایمیل ها انتخاب کردند و سپس پست هایی را درباره آنها در شبکه اجتماعی ارسال کردند. چندین نفر نیز درباره آنچه خوانده اند پست ارسال کرده اند.

یک فضاپیمای ناسا با هدف جمع آوری بقایا و بازگشت آن به زمین ، سطح سیارک را لمس می کند.
بخوانید:

ماتیاس ورمولن ، مدیر سیاست عمومی یک آژانس حقوق جدید داده به نام AWO در بروکسل ، گفت که قوانین سکوت انتخاباتی همچنین رسانه های اجتماعی در بسیاری از کشورهای اروپایی را پوشش نمی دهد ، بنابراین گروه ها توانستند رای دهندگان را با محتوای تبلیغات و تبلیغات سیاسی هدف قرار دهند. در حالی که فیس بوک می توانست داوطلبانه این قوانین را رعایت کند ، این کار را نکرد.

وی گفت: “تبلیغات سیاسی رونق گرفته است.”

پیش از انتخابات نوامبر تعداد تبلیغات سیاسی در فیس بوک به میزان قابل توجهی افزایش یافت. و از آنجا که این شرکت قصد ندارد تبلیغات قدیمی را حذف کند ، احتمالاً کاربران همچنان شاهد گردش بسیاری از آن تبلیغات خواهند بود.

آنچه تاکنون تبلیغات سیاسی دیده است: به گفته لورا ادلسون ، محقق پروژه شفافیت سیاسی آنلاین دانشگاه نیویورک ، در یک هفته قبل از روز کارگر در سال 2018 ، 76500 تبلیغ سیاسی در فیس بوک ایجاد شده است. (از سال 2018 ، خانم ادلسون برای ایجاد مخزن تبلیغات سیاسی آنلاین خود در ایالات متحده ، از Ad Library فیس بوک ، یک پایگاه داده عمومی از همه تبلیغات در این سیستم عامل استفاده کرده است.)

اعتبار…لورا ادلسون / دانشگاه نیویورک

خانم ادلسون دریافت ، امسال ، در هفته قبل از اول سپتامبر ، 118،239 تبلیغات سیاسی در فیس بوک ایجاد شده است که 54 درصد افزایش داشته است.

Ant Group می تواند تقریبا 35 میلیارد دلار در یک پیشنهاد سهام رکورد دار جمع کند
بخوانید:

وقتی فیس بوک در تاریخ 27 اکتبر تبلیغات سیاسی جدید را از سایت خود مسدود می کند ، سیاستمداران همچنان می توانند میزان پولی را که برای تبلیغات فعلی خود خرج می کنند تنظیم کنند و همچنان با این تبلیغات افراد را هدف قرار دهند. ادلسون گفت: داوطلبان ممکن است به سادگی اطمینان حاصل کنند که بیشتر تبلیغات آنها قبل از موعد مقرر در 27 اکتبر انجام می شود.

خانم ادلسون گفت که ممکن است فیس بوک از مسدود کردن تبلیغات برای بررسی دقیق تبلیغاتی که قبلاً در این شبکه اجتماعی نشان داده شده است استفاده کند. اما کمپین ها نمی توانند از تبلیغات برای استفاده از رسوایی لحظه آخری پس از 27 اکتبر استفاده کنند.

همزمان با کوچک شدن توییتر و فیس بوک ، جمهوری خواهان ادعا می کنند "دخالت در انتخابات"
بخوانید:

وی گفت: “این تنها تأثیری است كه می توانم به چنین چیزی فکر كنم.”

فیس بوک گاهی اوقات در فهم اینکه چه چیزی یک تبلیغ سیاسی است یا یک تبلیغ سیاسی نیست ، با مشکل روبرو می شود ، بنابراین در نهایت مردم می توانند آن را ببینند بدون اینکه به هر حال افشا کنند.

خانم ادلسون گفت که حدود 8.5 درصد از تبلیغات سیاسی در کتابخانه تبلیغات فیس بوک در سال 2020 برای اولین بار انجام شد بدون اینکه مشخص شود این تبلیغات در واقع سیاسی است. (گفته شد که این تبلیغات به صورت دستی ردیابی می کرد بدون اینکه وقتی در کتابخانه تبلیغات فیس بوک فعال بود ، آن را ردیابی می کرد و سپس وقتی بعداً به عنوان سیاسی برچسب گذاری شد ، ضبط شد.)

خانم ادلسون گفت که او یک تبلیغ فیس بوک را از یک رای گیری غیرانتفاعی تشویق کننده مشاهده کرده است که در ماه مه منتشر شد. متن وی: “مهلت ثبت نام رای دهندگان در جورجیا تغییر کرده است! شانس خود را برای رای دادن در انتخابات مقدماتی 2020 از دست ندهید.” وی گفت این آگهی سیاسی طبقه بندی نشده است.

خانم ادلسون گفت که اگرچه این تبلیغ اطلاعات غلط منتشر نمی کند ، اما او همچنان نگران است. وی گفت: “هیچ راهی برای عبور از کنار اینها وجود ندارد.” “من در مورد آنچه او تجربه می کند نیز نگران هستم.”

آقای استون ، سخنگوی فیس بوک گفت: “مردم می توانند اطلاعات بیشتری در مورد تبلیغاتی که در فیس بوک و اینستاگرام می بینند بیاموزند نسبت به تبلیغات سیاسی در هر سیستم عامل یا رسانه دیگر.”

منبع: اخبار فوتبالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا