آزادی اولین ورزشگاه مجهز به VAR

طبق اعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال، ورزشگاه آزادی اولین ورزشگاه مجهز به سیستم کمک داور تصویری خواهد بود.

آزادی اولین ورزشگاه مجهز به VAR

هدایت الله ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که در مرحله اول کدام ورزشگاه ها میزبان کمک داوران ویدئویی خواهند بود، گفت: ورزشگاه آزادی یک ورزشگاه ملی است و میزبان مسابقات تیم ملی است. در کنار آن ورزشگاه های فولاد خوزستان، نقش جهان اصفهان، تراکتورسازی تبریز، گل گهر، مس کرمان و نساجی قائم شهر نیز ورزشگاه هایی هستند که فکر می کنم بتوانیم در فاز اول آن ها را اجرا کنیم. اما تیم فنی ما و شرکت مذکور در حال بررسی هستند تا گزارش کاملی از این ورزشگاه ها در اختیار ما قرار دهند تا ببینیم کدام یک از ورزشگاه ها در اولویت هستند. انشالله هر چه زودتر بتوانیم این امکانات و تجهیزات را نصب کنیم. امیدوارم با برنامه‌ریزی‌هایی که فدراسیون انجام داده و با همکاری سایر نهادهای ذی‌ربط، این پروژه به سرعت پیش برود تا بتوانیم در زمان توافق شده سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) را پیاده‌سازی کنیم.

وی بار دیگر زمان استفاده از این فناوری در فوتبال ایران را یادآور شد: از زمانی که به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال منصوب شدم، چهار جلسه با نماینده شرکت بلژیکی AVS که برای اجرای VAR در کشور انتخاب شد، داشتم. فوتبال. . همچنین در این جلسات تلاش کردیم تا زمانی برای پیشبرد این سیستم داشته باشیم. سعی می کنیم با برنامه مدون و از پیش طراحی شده سرعت کار را بالا ببریم تا بتوانیم در مقطعی پروژه VAR را در کشور اجرا کنیم. ما این پروژه را به چند قسمت تقسیم کرده ایم. ابتدا بحث مدت قرارداد با این شرکت مطرح است که انتخاب و به کمیسیون معاملات شرکت مذکور ابلاغ و جلساتی را با آنها برگزار کردیم. انشاالله بعد از عقد قرارداد به بحث بازنگری فنی ورزشگاه ها، آموزش داوران و تجهیز چند ورزشگاه خواهیم پرداخت. طبق برآورد و برنامه ریزی که در فدراسیون انجام داده ایم و طبق پروتکل های فیفا باید تمام ورزشگاه های خود را به این سیستم مجهز کنیم. اما چون یک سری از استادیوم های ما زیرساخت ضعیف تری دارند، تصمیم گرفته شد کارها در دو فاز پیش برود. در مرحله اول باشگاه هایی که اعلام آمادگی کرده اند و در مرحله دوم باشگاه هایی که توان مالی کمتری دارند.



مجله اخبار فوتبال داخلی
سرویس خبر شماره: 1860246
29 دسامبر 1401 ساعت 09:29
1.3K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، فدراسیون فوتبال در نظر دارد تمامی ورزشگاه هایی که مسابقات لیگ برتر در آنها برگزار می شود را در چند مرحله به VAR مجهز کند، اما برخی از ورزشگاه ها ابتدا باید زیرساخت ها را راه اندازی کنند.