آشنایی با جدیدترین اسپانیایی لیگ برتر/ از تاشر تا زیدان و ستایش گواردیولا تا رویای حضور در بارسلونا!

آشنایی با جدیدترین اسپانیایی لیگ برتر/ از تاشر تا زیدان و ستایش گواردیولا تا رویای حضور در بارسلونا!

جالب اینجاست که سبک بازی رایو در زمان خمس و نتیجه ای که با وجود محدودیت های مالی این تیم به دست آورد باعث شد تا او جایگزینی مناسب برای لوئیز انریکه در بارسلونا باشد. این توصیه توسط رسانه های برتر مانند ESPN و Four Four Two مطرح شده است و حتی ESPN در گزارشی نوشت که «حتی می توان ادعا کرد که او بارساتر از لوئیس انریکه است»!

خمس که در دوران بازیگری به عنوان مدافع میانی فعالیت می کرد، با بازی در تیم جوانان کوردوبا وارد دنیای فوتبال شد. او در طول دوران حرفه ای خود برای کوردوبا، رئال مورسیا، رایو وایکانو، دپورتیوو لاکرونیا و ساراگوسا بازی کرد و با دپورتیوو یک سوپرکاپ اسپانیا و با ساراگوسا یک کوپا دل ری را به دست آورد. پاکو همچنین پس از یک سال دوری از میادین در آخرین سال فعالیت خود به عنوان بازیکن فوتبال به سی دی لوگو در رده چهارم فوتبال اسپانیا پیوست و بلافاصله در سن 35 سالگی کفش های خود را آویخت.

تعهد خمس به فوتبال تهاجمی مشخصه هویت اوست. او در یک ماموریت تک نفره است تا جهان را متقاعد کند که این فقط نخبگان فوتبال نیستند که می توانند با بازی ماجراجویانه هواداران را خوشحال کنند. سرمربی این تیم رایو وایکانو، پپ گواردیولا، سرمربی سرشناس دنیای فوتبال، سبک رایو وایکانو تحت مدیریت خمس را در بایرن مونیخ و بارسلونا مقایسه کرد و مدعی شد که تنها این سه تیم در جهان جسورانه نمایش می دهند. پاکو خامس دلیل شادی خود در فوتبال را به کار پدرش ربط می دهد و در مصاحبه ای اعتراف می کند که «شاید این واقعیت که من در محاصره فلامنکو (آسیبی که پدرش با آن آواز می خواند) بزرگ شده ام تأثیرگذار بوده است و این شادی باعث شده است. چیزی که به فوتبال مربوط می شود.» لوئیس انریکه، سرمربی وقت بارسلونا، با تمجید از سبک تهاجمی پاکو خامس گفت. در یک کنفرانس مطبوعاتی: “هرگز فکر نمی کردم پشت این هافبک وسط سخت، مربی ای با چنین ذهنیت هجومی باشد.”

آشنایی با جدیدترین اسپانیایی لیگ برتر/ از تاشر تا زیدان و ستایش گواردیولا تا رویای حضور در بارسلونا!

باشگاه تراکتورسازی پس از کش و قوس های فراوان بالاخره امروز از سرمربی جدید خود رونمایی کرد. پاکو خامس، سرمربی اسپانیایی اسبق رایو وایکانو که خیلی ها او را بعد از لوئیز انریکه سرمربی راست بارسلونا می دانستند، جایگزین قربان بردیف شد تا انتخابی جذاب برای نیمکت لرزان تراکتورسازی داشته باشد. به همین مناسبت به بررسی رزومه، سبک سرمربیگری و تمامی حرف و حدیث های دوران حرفه ای این بازیکن 52 ساله اسپانیایی پرداختیم که خواندنش خالی از لطف نیست.

بارسلونا بیشتر از لوئیس انریکه؟

دوره پشتیبانی قبل از موافقت با رانندگی تراکتور

پاکو خامس تقریباً دو سال پس از بازنشستگی به عنوان بازیکن، کار مربیگری خود را آغاز کرد. اولین تیم تحت رهبری او یک تیم نه چندان معروف به نام RSD Alcala بود، اما او خیلی زود آن تیم را ترک کرد و به کوردوبا پیوست، تیمی که فوتبال را از آنجا شروع کرد. خمس در لیگ های اسپانیا در تیم هایی مانند کارتاخنا، لاس پالماس، رایو وایکانو و گرانادا سرمربی بوده است. آ

زیدان همکار من نیست، این وضعیت شرم آور است!

دوران بازیگری ساراگوسا در تیم ملی اسپانیا

خمس در رایو وایکانو به سیستم 3-3-4 علاقه مند بود که برای برنامه دوم 3-4-3 را انتخاب کرد. بلیچر ریپورت در گزارش خود درباره سبک بازی پاکو نوشت: او طرفدار دفاع رو به جلو است. پاکو می خواهد مهاجم اولین مدافع باشد و دروازه بان مهاجم اول! خمس از استفاده از توپ های بلند متنفر است و همیشه از دروازه بان و مدافعان میانی خود می خواهد که از پشت دفاع کنند. رایو با هدایت او حتی در بازی با بارسلونا توانست به اولین تیمی در پنج سال گذشته (در آن زمان) تبدیل شود که بارسلونا را از مالکیت Dominates شکست داده و 51% مالکیت توپ را در اختیار دارد و بارسلونا 49% را در اختیار دارد. پرونده ای که برای او احترام زیادی به همراه داشته و نشان از علاقه زیاد سرمربی به فوتبال دارد. او یک بار اعتراف کرد که وقتی مربی از من خواست توپ را غرق کنم، از آن متنفر بودم زیرا تنها چیزی که دوست داشتم فوتبال بازی کردن بود. این بیزاری از توپ بلند به این معنی است که رایو وایکانو به طور مداوم در رده بندی مالکیت توپ قرار دارد و با میانگین 59.5 درصد در لالیگا، فصل گذشته تنها پس از بارسلونا در رده دوم قرار داشت.

تمجید ویژه گواردیولا از تعهد تهاجمی تیم پاکو

از جمله بارزترین موارد حضور پاکو خمس روی نیمکت رایو وایکانو می توان به اظهار نظر او در مورد شایستگی مربیگری زین الدین زیدان اشاره کرد. زمانی که زیدان به عنوان دستیار کارلو آنجلوتی کار کرد و سپس به رئال مادرید کاستیا رفت. خمس به شدت از اسطوره فرانسوی به خاطر تکمیل نکردن مدارک مربیگری اش انتقاد کرد و گفت تا زمانی که مدارک زیدان کامل نشود، زیدان را همکار خود نمی داند. پاکو همچنین به شوخی گفت که نمی‌داند چرا درس خوانده است، در حالی که در اسپانیا می‌توانی چنین کار کنی و این مایه شرمساری است. البته آنجلوتی در واکنش به صحبت های سرمربی فعلی تراکتورسازی گفت که پاکو زیاده روی کرده است اما زیدان هرگز به صحبت های خمس واکنش نشان نداد و این دو بعداً قبل از دیدار رئال مادرید و رایو وایکانو که زیدان در آن حضور داشت آشتی کردند. سرمربی کهکشانی ها بود و خمس از زین الدین تمجید کرد. زیدان پرداخت کرد.



سرویس اخبار فوتبال خارجی

و توانست برای اولین بار با تیم کارتاخنا به رده دوم صعود کند اما با گرانادا اصلا موفق نشد و بدترین شروع تاریخ را داشت. با این حال، دوران پاکو به عنوان سرمربی رایو وایکانو بهترین دوران حرفه ای او بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت. سرمربی اسپانیایی تنها یک بار تیمی خارج از اسپانیا را نیز هدایت کرده است که به دوران حضور او در کروز آزول مکزیکی مربوط می شود. خمس تیم مکزیکی را به اولین حضور خود در پلی آف در سه سال گذشته هدایت کرد، اما در نهایت تصمیم گرفت قرارداد خود را تمدید نکند.

سرمربی جدید تراکتورسازی همچنین در طی نزدیک به سه سال 21 بازی برای تیم ملی اسپانیا انجام داد و در مسابقات یورو 2000 در تیم ماتادورها حضور داشت.

من از توپ بلند متنفرم!