آمار و ارقام برای خواندن در ال کلاسیکو/رئال مادرید

از ساعت 22:30 عصر امروز در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، سوت شروع ال کلاسیکو، دور دوم لیگ اسپانیا به صدا در می آید. امشب دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در هفته سی و دوم به مصاف هم خواهند رفت.

رئال مادرید؛ استاد کارلوتو

وقتی همه چیز آرام است و تصور می کنیم رقبا جام های رئال مادرید را می ربایند، ناگهان افکار یک مرد با تجربه تبدیل به برگه برنده کهکشانی ها می شود. رئال مادرید به کارلو آنچلوتی اهمیتی نمی دهد زیرا می داند که او ناجی تیمشان است. رویای آنها برای قهرمانی در لالیگا بسیار آسان شده است و اگر آنها در بازی برگشت ال کلاسیکو مانند بازی رفت پیروز شوند، هیچ تیم دیگری به آنها نخواهد رسید. از طرفی در سوپرکاپ اسپانیا به جام قهرمانی رسیدند و در لیگ قهرمانان اروپا هم می توان گفت با سابقه خود شانس اول قهرمانی را خواهند داشت. نام مستعار “استاد” برای مردی مناسب است که رئال مادرید از داشتن آن احساس ناراحتی نمی کند. تیمی که این فصل را با بحران مصدومیت و حتی تغییرات زیاد به خصوص در خط دفاع و دروازه از دست نداده است. اگر آنها ال کلاسیکو را در خانه ببرند، همه چیز در این فصل مشخص می شود.

بیشتر بخوانید: دفاع از آنچلوتی به دلیل انتقاد از عملکرد دفاعی تیمش

بارسلونا؛ پایانی خوش برای یک فصل سخت

هواداران بارسلونا فکر می کردند ژاوی پپ گواردیولا جدید آنها خواهد بود. قهرمانی فصل گذشته لالیگا می توانست با قهرمانی این فصل لیگ قهرمانان اروپا تکمیل شود، اما شکست خانگی تحقیرآمیز مقابل پاری سن ژرمن این رویا را بر باد داد. حالا تنها امید هواداران بارسا در چند هفته اخیر که ژاوی اینجا است، حداقل پیروزی در کامبک ال کلاسیکو است. آنها در بازی رفت لالیگا و سوپرکاپ مقابل رئال مادرید شکست خوردند و نمی خواهند فصل سختشان بدتر شود. از طرفی شاید با کاهش فاصله به 5 امتیاز، امیدوارند رئال در هفته های پایانی امتیازات را از دست بدهد و حتی به جام قهرمانی فصل گذشته برسد. اگرچه احتمال زیادی وجود ندارد، اما پیروزی در ال کلاسیکو می تواند پایان خوشی برای یک فصل عجیب باشد.

بیشتر بخوانید: من به شانس اعتقادی ندارم; این نتایج تصادفی نیست / شلیک تقصیر من بود!

آخرین مسابقه
در 14 ژانویه 2024، رئال مادرید در فینال سوپرکاپ اسپانیا با نتیجه قاطع 4-1 بارسلونا را شکست داد و جام قهرمانی را از آن خود کرد. در این دیدار وینیسیوس هت تریک کرد و رودریگو دیگر گل رئال را به ثمر رساند. لواندوفسکی تک گل بارسا را ​​به ثمر رساند.

آمار بازی
298) اولین ال کلاسیکو در سال 1902 یعنی 122 سال پیش برگزار شد و پس از آن رئال مادرید و بارسلونا 298 بار به مصاف هم رفتند. از این 298 بازی، سهم رئال مادرید 110 پیروزی و سهم بارسا 124 بازی بوده است. 64 دیدار این دو تیم با تساوی به پایان رسید.
256) در 256 ال کلاسیکو رسمی، رئال مادرید 104 برد و بارسلونا 100 برد. پنجاه و دومین ال کلاسیکو با تساوی به پایان رسید.
187) در 187 ال کلاسیکوهای لالیگا، 78 پیروزی برای رئال، 74 برد برای بارسا و 35 تساوی حاصل شد.
9) در 9 ال کلاسیکو اخیر هیچ مسابقه ای با تساوی به پایان نرسیده است. رئال 7 بار برد و بارسا فقط 2 برد.
4) رئال مادرید در 4 ال کلاسیکو اخیر در خانه 3 بار مقابل بارسلونا پیروز شده و یک شکست را با نتیجه 4-0 متحمل شده است.
15) رئال مادرید در این فصل در سانتیاگو برنابئو شکست نخورده است. 13 برد و 2 تساوی برای شاگردان کارلتو در این ورزشگاه به ثبت رسید. به آن آمار عدم باخت در 5 بازی خانگی لیگ قهرمانان اروپا را نیز اضافه کنید.
9) در 9 بازی قبلی کارلو آنچلوتی و ژاوی، مربی ایتالیایی 5 برد، سرمربی اسپانیایی 4 برد و هیچ تساوی نداشت.
25) رئال مادرید در 25 بازی اخیر خود در لالیگا شکست نخورده است. آخرین شکست آنها به سپتامبر 2023 در دربی مادرید مقابل اتلتیکو برمی گردد. بارسا در حال حاضر در فرم خوبی در لالیگا قرار دارد و در 10 بازی اخیر خود شکست نخورده است.
20) با وجود مصدومیت تیبو کورتوا و پس از آن کپا آریزابالاگا خوب نبود و همچنین مصدوم شد، رئال مادرید عملکرد خوبی در دفاع دارد و در 31 هفته گذشته تنها 20 گل دریافت کرده است. نبوغ آندری لونین یکی از دلایل اعتماد به نفس کارلو آنچلوتی است.
16) جود بلینگهام کمی از فرم گلزنی خوب خود فاصله داشت، بنابراین آرتم دوبیک، مهاجم خیرونا از او پیشی گرفت. با این حال بلینگهام شانس 16 امتیازی برای گرفتن مهاجم اوکراینی دارد که 17 امتیاز دارد. البته فراموش نکنید که روبرت لواندوفسکی نیز می تواند با 13 گل به صدر جدول گلزنان لالیگا نزدیک شود.
26) رکورد گل های ال کلاسیکو لیونل مسی اکنون پابرجاست. فوق ستاره آرژانتینی در این نبرد بزرگ برای بارسلونا 26 گل به ثمر رساند. او 18 بار مقابل رئال مادرید در لالیگا گلزنی کرده است.
48) سرخیو بوسکتس کاپیتان سابق بارسلونا با 48 بازی رکورددار ال کلاسیکو شد و سپس از این تیم جدا شد. لیونل مسی و سرخیو راموس هر کدام 45 بار در این دیدار به میدان رفتند. کریم بنزما با 43 بازی پشت سر آنهاست.

مجروح و محروم
تیبو کورتوا و داوید آلابا مدت زیادی است که مصدوم هستند و به این ال کلاسیکو نخواهند رسید. وینیسیوس جونیور و دنی کارواخال دیگر بازیکنان مصدوم رئال هستند که احتمالا فرصت بازی پیدا خواهند کرد. گاوی و الخاندرو بالده نیز در بارسلونا مصدوم هستند و ال کلاسیکو در برنابئو را از دست خواهند داد.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال مادرید:
لونین، واسکز، میلیتائو، رودیگر، مندی، والورده، ژوامنی، کاماویگا، بلینگهام، رودریگو و خوسلو
بارسلونا: ترشتگن، کوند، کوبارسی، آرائوخو، کانسلو، گوندوگان، دی یونگ، پدری، فلیکس، رافینیا و لواندوفسکی

سرویس اخبار فوتبال خارجی