آنچه انزو مارسکا می تواند برای چلسی به ارمغان بیاورد بسیار مثبت است – صحبت چلسی

همانطور که گفتم انجام خواهم داد، زمانی که بدانیم سرمربی جدید چلسی چه کسی خواهد بود، هر کسی که باشد، سعی می کنم بینش های مثبتی ارائه دهم و به طور کامل از آنها حمایت خواهم کرد.

در حالی که بله، من هنوز کاملاً معتقدم که این یک خطر بزرگ است و من نگرانی های زیادی در مورد این انتصاب دارم، من از انزو مارسکا به عنوان سرمربی چلسی حمایت خواهم کرد و مطمئناً نکات مثبتی وجود دارد. من فقط این را مجبور نمی کنم.

من به بیان نگرانی‌هایم ادامه می‌دهم، اما قبل از فصل جدید، می‌خواهم تلاش کنم و تا آنجا که ممکن است خوشبین باشم، حتی اگر در حال حاضر خوش‌بینی ترسناک و محتاطانه است.

مارسکا با یکی از مدیران موفق ایتالیایی که پیش از این هدایت چلسی را بر عهده داشته است، یعنی کلودیو رانیری، ارتباط دارد.

رانیری یکی از اولین افرادی بود که با مارسکا در تابستان گذشته در لسترسیتی تماس گرفت و به او تبریک گفت و به او توصیه کرد. بازیکنان برای کمپین پیش فصل لستر برگشتند تا تصاویری از پیروزی های جام حذفی لستر و جامعه شیلد در سال 2021 را روی دیوارها ببینند. مارسکا تصمیم گرفت دستاوردهای رانیری را روی دیوار بگذارد!

تصویر

او به دلیل سبک بازی اش به خدمت گرفته شده است و چلسی می خواهد بازی ها را با فوتبال مبتنی بر مالکیت کنترل کند.

من در مورد این موضوع با برخی از هواداران، به ویژه در استمفورد بریج، نگرانی هایی دارم. من تعجب می کنم که آنها چگونه این سبک بازی را اتخاذ خواهند کرد، به یاد داشته باشید که بسیاری فوتبال مائوریتزیو ساری را “خسته کننده” می دانستند و حتی گاهی اوقات در استادیوم شعارهای “f**k Sarriball” شنیده می شد.

تنها کاری که مارسکا باید انجام دهد این است که در مسابقات فوتبال پیروز شود (همه او باید انجام دهد بسیار آسان نیست). بدیهی است که ما می دانیم که نمی توانیم در هر بازی پیروز شویم، اما در صورت پیشرفت و پیشرفت، صرف نظر از سبک بازی، هواداران در کنار او خواهند بود.

سبک بازی منچستر سیتی همان چیزی است که مارسکا در طول سال حضورش در کینگ پاور به لستر آورده است.

همان بازی صبورانه ای که تیم گواردیولا را سال به سال از نظر پاس های رو به جلو در رده آخر لیگ برتر قرار می دهد تقریباً یک شبه جاسازی شد – در چمپیونشیپ تنها درصد ساوتهمپتون کمتر از فصل گذشته لستر بود.

جردن بلک ول، خبرنگار لستر در لستر گفت: “مارسکا آنقدر در سبک بازی گواردیولا تعبیه شده است که وقتی توانست آن سبک را موفق کند همیشه علاقه مندی را به خود جلب می کرد – و این کاری است که او در لستر انجام داده است.” لستر مرکوری، گفت اسکای اسپورت.

این احساس می‌کرد که باشگاه خارج از محوطه جریمه فکر کرده است که مارسکا را به بازی بیاورد، مردی با دانش تاکتیکی زیادی که هوش و ذکاوت او مورد تشویق قرار گرفته است. این نه تنها به عنوان دستیار پپ بلکه با منچسترسیتی زیر 21 سال و مربی تیم اصلی در وستهام است.

می دانیم که مارسکا از مدافعان کناری معکوس استفاده خواهد کرد و این بخشی از چیزی است که باعث شد لستر در بازی های فصل گذشته تسلط بیشتری داشته باشد.

ریکاردو پریرا در فصل مارسکا در لستر در میانه میدان عمل می کرد.

اما مارسکا در مورد دفاع کناری او در واقع یک قدم جلوتر رفت. اگر ایتالیایی ترجیح می‌دهد یک مدافع کناری را از جناح چپ برگرداند، پریرا به سادگی کناره‌های خود را با مدافع مقابل خود عوض می‌کند و حریفان را در مورد شکل لستر حدس می‌زند.

چلسی ریس جیمز و مارک کوکورلا را (اگر او فروخته نشود) به عنوان دو گزینه خوب عقب عقب معکوس در هر دو طرف دارد، و آنها همچنین می توانند در بازی جابجا شوند. من از دیدن جیمز در نقش وارونه هیجان زده خواهم شد، زیرا همیشه این ایده را دوست داشتم که او در پست هافبک دفاعی بازی کند و احساس می کردم که می تواند در آنجا پیشرفت کند.

این من را به اولین “نیاز” من به مارسکا می رساند، احتمالاً یک مدافع چپ دیگر. چلسی می‌تواند یکی از کوکورلا و بن چیلول یا هر دو را در تابستان امسال بفروشد، و با نحوه راه‌اندازی مارسکا، اگر فقط یکی باشد، احتمالاً فکر می‌کنید که می‌تواند چیلول باشد. ملی پوش انگلیسی به یک مدافع پنج بهتر از یک مدافع سه می‌آید، و مطمئن نیستم که بتواند یک مدافع کناری وارونه باشد. حتی اگر کوکورلا بماند، من معتقدم که چلسی باید یک مدافع چپ جدید بیاورد، بازیکنی که برای وارونه شدن مناسب تر باشد. یا شاید Chilwell را می توان معکوس کرد؟ فقط مارسکا این را می داند.

تصویر

ساختن از پشت یکی دیگر از ویژگی های کلیدی بازی های گواردیولا و مارسکا است. یکی از اولین خریدهای ایتالیایی، دروازه بان مادس هرمانسن بود که نه تنها به یکی از بهترین شوتزنان چمپیونشیپ تبدیل شد، بلکه با پای خود نیز راحت بود.

مارسکا به هرمانسن اجازه می‌دهد تا از دروازه‌اش خارج شود و یک بازیکن اضافی در ترکیب آماده کند و با یانیک وستگارد، یک بازیکن دوم را تشکیل دهد.

این «نیاز» بعدی است، زیرا بیایید صادق باشیم، هیچ یک از روبرت سانچز یا جورجه پتروویچ نمی توانند کسی را با اعتماد به نفس به عنوان یک دروازه بان واقعی با استانداردهای بالای کیفیت و با توپ در پای خود پر کنند. برای من، چلسی قطعاً به یک دروازه بان جدید نیاز دارد که برای این روش بازی کند.

کول پالمر یک بازیکن کلیدی برای مارسکا خواهد بود، مانند هر مربی دیگری، و من معتقدم که او به پالمر به عنوان یکی از خالقان اصلی خود نگاه خواهد کرد.

در جای دیگر در یک سوم پایانی، مارسکا – مانند گواردیولا و یکی دیگر از شاگردان میکل آرتتا – از وینگرهایی استفاده می کند که در دسته “کاشفان یک به یک” قرار می گیرند.

استفی ماویدیدی و عبدالفتاوو در فصل گذشته بیشترین دوئل های تک به تک را در چمپیونشیپ داشتند. اینها دسته‌هایی هستند که در سال‌های اخیر بازیکنانی مانند جرمی دوکو، جک گریلیش، بوکایو ساکا و گابریل مارتینلی در لیگ برتر تسلط داشتند.

آیا چلسی چنین وینگرهایی دارد که جاه‌طلبی‌های یک در مقابل مارسکا را برآورده کنند؟ من خیلی مطمئن نیستم. Noni Madueke می تواند یک ویژگی کلیدی باشد، رحیم استرلینگ یک وینگر خوب 1-1 است، Mykhailo Mudryk نه چندان از نظر مهارت اما سرعت انجام آن را دارد. کول پالمر یک خالق است. کریستوفر نکونکو بیشتر از 10 نفر است.

چلسی احتمالا به یک وینگر دیگر نیاز خواهد داشت. آیا مایکل اولیز می تواند آن را جا بیاندازد؟ جک گریلیش که در بالا ذکر شد چطور؟ او مناسب است. همانطور که اخیراً گزارش دادم، چلسی علاقه مند است. شاید یکی دیگر از منچسترسیتی برای بازی در تابستان امسال وارد شود؟ تو میدونی که من برای این کار تمام خواهم شد. جالب خواهد بود که ببینیم به عنوان یکی دیگر از قطعات کلیدی پازل Maresca به سراغ چه کسی می رویم، درست است؟

تصویر

مهاجم برای من واضح است، همه می دانند که ما به یک مهاجم جدید نیاز داریم و این ناگفته نماند. حتی اگر به نیکلاس جکسون امتیاز بالایی بدهید، می‌دانید که ما به بیش از یک شماره 9 در تیم خود نیاز داریم. به هر حال جکسون، شاید او می تواند یک وینگر 1v1 در سمت چپ باشد؟ من همیشه ترجیح داده ام که او از سمت چپ بازی کند.

بسیاری از افراد به فقدان پلان B در تنظیمات مارسکا اشاره کرده اند، چیزی که فصل گذشته مائوریسیو پوچتینو نیز درباره آن ناله کردیم.

لستر از اواسط فوریه تا آوریل از همین تعداد بازی 10 امتیازی شد و بسیاری از هواداران لستر فقدان طرح B را مقصر دانستند و همچنین در آن زمان خصومت بین هواداران استادیوم وجود داشت، با هو کردن نیز.

بلک ول گفت: “هواداران فکر می کردند که باشگاه اکنون 8 ماه از فصل گذشته است، باشگاه ها یاد می گرفتند که لستر چگونه بازی می کند و چگونه آن را متوقف کنند، اما مارسکا هیچ کاری برای عبور از آن انجام نمی داد.”

“آنها به همین ترتیب بازی می کردند. اما اوست. او تصمیم گرفته است که بهترین راه بازی، موفق ترین راه چیست، و قرار نیست آن را تغییر دهد.

او می‌گوید پلان B دارد، اما زمانی که پریرا به هافبک می‌رود، به‌جای یک هافبک نشسته، به عنوان شماره 10 بازی می‌کند.»

تصویر

من فکر می‌کنم ممکن است نیاز داشته باشیم که بازیکنان «خارج از موقعیت» بازی کنند، اما من حدس می‌زنم که یک بار دیگر باید «به روند بازی اعتماد کنیم». همانطور که می گویم، برنده شدن همیشه برای من مهم است، و اگر آن را ببینم و پیشرفت کنم و پیشرفت کنم، پس همیشه در کار هستم.

هری وینکز، هافبک لستسر، که زیر نظر پوچتینو، آنتونیو کونته و خوزه مورینیو کار کرده است، مارسکا را بهترین مربی ای که تا به حال برای او بازی کرده، نامیده است.

بلک ول افزود: “بازیکنان لستر در مورد احساس کمی احمقانه هنگام ورود او صحبت کردند، او چیزهایی را آموزش می داد که آنها هرگز در نظر نمی گرفتند یا به آنها فکر نمی کردند، روش های کاملاً متفاوتی برای تفکر در مورد بازی.”

چندین ماه طول کشید تا تیم جدید او به طور کامل به خواسته های ثابت و بی امان سبک بازی او توجه کند، اما روش های او مشهود بود و حتی در اولین بازی دوستانه پیش فصل با پیتربورو در اوایل جولای ریشه دوانده بود.

تصویر

بلک ول گفت: “اگر چلسی به دنبال یک مرد بله است، او آن شخص نیست.” او در رسانه‌ها چیزهایی خواهد گفت که احتمالاً باشگاه خصوصی نگه داشته خواهد شد.

“اگر مدیری داشته باشید که مایل است در رسانه ها بازی های قدرت عمومی انجام دهد، برخی از باشگاه ها را کنار می گذارند. به نظر نمی رسد با آنچه که چلسی می خواهد هماهنگ باشد – اما او یک مربی خالص است.

او به سرعت گفت که کنترل بیشتری نمی‌خواهد، او از کارش در زمین تمرین و سازماندهی تاکتیکی تیم راضی است. او فقط می خواهد بداند چه خبر است.»

این حس می‌کند که اگر اوضاع در زمین بد یا اشتباه پیش می‌رود، می‌تواند به زودی بد و اشتباه شود، به خصوص اگر او نسبت به هر کاری که مالک انجام می‌دهد صریح باشد. من می ترسم که کمی باید اعتراف کنم.

ایتالیایی ها مردمانی پرشور شناخته می شوند و ما مطمئناً این را از Maresca خواهیم دید. او این هاله را در مورد خود دارد، و من معتقدم تا زمانی که شاهد پیشرفت باشیم، او شانس مناسبی برای ارتباط با هواداران دارد، مانند بسیاری از ایتالیایی ها که قبل از او به اینجا آمده اند و انجام داده اند.

اگر مارسکا موفقیت را به ارمغان بیاورد، ما یک عشق واقعی به او را از روی سکوها خواهیم دید، من معتقدم که – منظورم این است که ندیدن آن در آن نقطه کار اشتباهی است درست است؟ او مدیر هوا را مشت می کند، برای جشن گرفتن به سمت زمین می دود، و به هواداران مسافر دست می زند – همه اینها به ایجاد ارتباط کمک می کند.

تصویر

منظورم این است که به نظر می رسد پپ به بسیاری از مدیران امتیاز می دهد. اما این بار صحبت های او تاکتیکی نیست تا مقابل تیم مدیری که از او تعریف می کند. پس گمان می کنید که این کلمات صادقانه هستند.

گواردیولا در سال 2021 گفت: “من از انزو مارسکا در EDS خوشحالم، احساس می کنم او یک مربی باورنکردنی خواهد بود مانند من با میکل آرتتا.”

و “مربی فوق العاده”….

من فکر می کنم اگر بتوانیم آن را به درستی انجام دهیم، و تابستان امسال را با استخدام های مورد نیاز درست کنیم، امیدوارم که مارسکا بتواند در اینجا موفق باشد. من هنوز مطمئن نیستم، اگر این را بگویم دروغ می گویم. من بسیار نگران هستم، اما قطعاً نکات مثبت وجود دارد و او از یک مدیر خوب برخوردار است.

ببینیم فصل بعد چی به ارمغان میاره….

*تصاویر و برخی حقایق / نقل قول از طریق Sky Sports

اگر می خواهید در Talk Chelsea حضور داشته باشید اینجا کلیک کنید.

https://www.talkchelsea.net/opinions/opinion-what-enzo-maresca-can-bring-chelsea-is-very-positive/ منبع: