اتفاق مهمی در باشگاه های لیگ برتر رخ داده است/به دنبال اقدام دولت؛ بدون بازی بازی کنید!

این مطلب را نیز بخوانید: مربیانی که به باشگاه سابق خود بازگشتند/ از زیزو و آقای خاص تا مسیحای معجزه گر!



سرویس اخبار فوتبال خارجی

باشگاه‌های لیگ برتر روز پنج‌شنبه اعلام کردند که اجازه دادن به شرط‌بندی‌ها را به عنوان حامیان اصلی پیراهن متوقف می‌کنند. این ممنوعیت به تدریج اجرا می شود و اسپانسرها فقط تا پایان فصل 2025-2026 مجاز به تبلیغات خواهند بود. این حرکت مورد استقبال کمپین‌های تبلیغاتی قرار گرفت و انتظار می‌رود که بر سایر اشکال حمایت مالی شرط‌بندی ورزشی متمرکز شود.

تبلیغات قمار در ورزش و پخش ورزشی در سال های اخیر به یک موضوع داغ تبدیل شده است. دولت بریتانیا در ماه‌های آینده تمام قوانین قمار را بررسی می‌کند. با قوانین آتی که احتمالاً تبلیغات قمار را در بریتانیا محدود می کند، لیگ برتر گامی فعال برای ترویج داوطلبانه این موضوع برمی دارد. پس از آن، بدون شک تمرکز به سایر حوزه‌هایی که تبلیغات شرط‌بندی به شدت تبلیغ می‌شود، از جمله مسابقات کنار زمین و مسابقات تلویزیونی تغییر خواهد کرد.

این اطلاعیه به دنبال رایزنی گسترده با لیگ، باشگاه‌های آن و وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش به عنوان بخشی از بازنگری مداوم دولت در مورد قوانین فعلی قمار صورت می‌گیرد. لیگ برتر همچنین در حال همکاری با سایر ورزش‌ها برای ایجاد کد حمایت مالی جدید قمار است. برای کمک به باشگاه‌ها برای فراتر رفتن از حمایت مالی شرط‌بندی پیراهن، قرارداد جمعی در پایان فصل 2025-2026 اجرایی خواهد شد.»

باشگاه‌های لیگ برتر به‌طور داوطلبانه موافقت کرده‌اند که از شروع فصل 2026-27 به حمایت مالی مرتبط با بازی در جلوی پیراهن‌های خود پایان دهند.

لیگ برتر در بیانیه‌ای اعلام کرد: باشگاه‌های لیگ برتر امروز به طور جمعی توافق کردند که حمایت مالی از قمار را از روی پیراهن باشگاه‌ها حذف کنند و ما اولین لیگ ورزشی بریتانیا هستیم که داوطلبانه چنین اقداماتی را برای کاهش تبلیغات قمار انجام می‌دهیم.