احتمال حضور کنعانی در دربی به صفر می رسد


سرویس خبر شماره: 2007997
20 مارس 1402 در 3:36 ب.ظ.
7.9 هزار |

24نقطه نظر

آیین نامه انضباطی چه می گوید؟

به نظر می رسد تغییر کد انضباطی امکان پاک شدن کارت زرد کنعانی ها را به صفر رسانده است.

احتمال حضور کنعانی در دربی به صفر می رسد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، هواداران پرسپولیس با توجه به بخشش یکی از کارت های زرد پژمان نوری در سال 1393، بابت تذکر اشتباه مدافع ملی پوش خود خواستار بخشش هستند.

پس از تایید اکثر کارشناسان مبنی بر اشتباه رضا مهدوی، داور بازی پرسپولیس و فولاد در اخطار دادن به کنعانی ها، باشگاه پرسپولیس برای پس گرفتن این کارت زرد که باعث محرومیت وی از دربی می شود، اقدام کرد. نامه ای به فدراسیون فوتبال ارسال کرد.

در عین حال برخی از هواداران پرسپولیس با اشاره به پاک شدن یکی از اخطارهای پژمان نوری در گذشته نه چندان دور، معتقدند این اتفاق در فوتبال ایران بی سابقه بوده و محتمل است اما ظاهرا تغییر آیین نامه انضباطی این موضوع را منتفی می کند. امکان پذیری. احتمال وقوع چنین رویدادی

حدود هشت سال و دو ماه پیش کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال یکی از کارت های زرد را به پژمان نوری بازیکن باسابقه مارینو داد.

در دیدار ملوان و صبایی در آن سال، نوری با دریافت کارت زرد دوم در این دیدار از بازی اخراج شد که پس از نامه نگاری و اعتراض به باشگاه ملوان، دومین اخطار را دریافت کرد.

سایت رسمی فدراسیون فوتبال در خبر این اتفاق در تاریخ 11 آذر 1393 نوشت: باشگاه ملوان بندرانزلی برای دومین کارت زرد پژمان نوری در دیدار این تیم مقابل صبای قم به سازمان لیگ نامه ارسال کرد. ” پس از ارسال این نامه لغو کارت زرد دوم این بازیکن توسط دپارتمان داوری مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت این دپارتمان اعلام کرد که کارت زرد دوم نوری که منجر به محرومیت این بازیکن شد، باید لغو شود.

بر این اساس کمیته انضباطی پس از بررسی پرونده و نظر سرویس داوری و به استناد ماده 31 آیین نامه انضباطی که مشخص است (در صورتی که داور مسابقه مرتکب خطای بسیار واضح و آشکار در صدور زردی شود. و کارت قرمز)، کمیته انضباطی می تواند دستور اصلاح این تصمیم را بدهد.

با توجه به مطالب فوق کارت زرد دوم این بازیکن در هفته چهاردهم دیدار ملوان بندرانزلی و صبای قم لغو شد.

جالب اینجاست که چنین ماده‌ای در آیین‌نامه انضباطی سال ۱۳۹۶ که ظاهراً سه سال پس از این اتفاق بازنگری و بازنویسی شده است، لحاظ نشده است. جالب است بدانید در ماده 31 این آیین نامه جدید مواردی در مورد جرایم پولی ذکر شده است و در ماده 33 که مربوط به کارت زرد است، چیزی در مورد بخشودگی کارت زرد دیده نمی شود.

1999957

ضمناً طبق بند 15 آئین نامه انضباطی جدید، اعتراض به اخطار یا محرومیت از میدان مسابقه تنها در صورتی به مراجع قضایی رسیدگی می شود که خطای داور صرفاً مربوط به هویت شخص باشد.

1999956

نکته دیگر اینکه در ماده 102 آیین نامه انضباطی جاری فدراسیون فوتبال که مربوط به آرای قابل تجدیدنظر است، آمده است که کلیه تصمیمات دادگستری بدوی قابل تجدیدنظرخواهی است مگر در مواردی که اخطار جزء آن باشد.

1999955

با توجه به بندهای فوق به نظر می رسد باشگاه پرسپولیس شانس زیادی برای بخشش کارت زرد بازیکن خود نداشته باشد چرا که در آیین نامه انضباطی حکمی برای رجوع به آن و حذف این اخطار وجود ندارد.

مجله اخبار فوتبال داخلی