اخبار ناراحت کننده برای آبی ها؛ پنجره استقلال به دلیل بدهی در امور خارجی بسته شد!

باشگاه استقلال چندی پیش تاریخ جدید رای دادگاه داوری ورزش (CAS) را اعلام کرد که قرار بود رای نهایی پرونده لئوناردو پادوانی در 26 تیرماه و پرونده استراماچونی در 31 تیرماه اعلام شود. همچنین مقرر شد در 2 جولای یعنی حدود 3 هفته پیش تصمیم نهایی در مورد پرونده میلیچ به فیفا اعلام شود. البته قرار بود رای نهایی همه این پرونده ها در تاریخ هایی که قبلا وعده داده شده بود اعلام شود، اما هر بار دفاع دو طرف پرونده یعنی باشگاه استقلال و وکلای این 3 خارجی دادگاه عالی ورزش را برانگیخت. و کمیته انضباطی فیفا اعلام رای را به تاخیر بیندازد.
یکی از چالش های جالب مدیریت باشگاه، پرونده ادعایی هرویه میلیچ، بازیکن کروات سابق تیم فوتبال استقلال بود. چرا که این بازیکن در شکایتی که به فیفا کرده و به فیفا ارسال کرده، بندهای ماهانه و سالانه خسارت تاخیر مطالبات خود را مشخص کرده است تا بتواند میزان مطالبات خود را افزایش دهد. بر اساس این رقم، دادخواست این بازیکن حدود 600 هزار دلار بود که در صورت تایید فیفا، استقلال باید در مدت کوتاهی این مبلغ را به وی می پرداخت و پس از این شکایت، باشگاه استقلال مدارک و جرایم میلیچ را در زمان وی ارائه کرد. با آبی ها. این بازیکن و وکیلش معتقد بودند که بر این اساس باشگاه 2 دفاعیه را تا صدور حکم نهایی به فیفا ارسال کرده است. وی در نهایت موفق شد رقم درخواستی میلیچ را دو سوم کند، در حالی که تیم حقوقی آبی ها پیش از این با دفاعی محکم و استدلالی موفق شده بود رقم درخواستی در مورد شیخ دیاباته را به یک سوم کاهش دهد.
میلیچ یکی از بازیکنانی بود که در دوران استراماچونی به استقلال پیوست اما به دلیل بی ادبی مسئولان باشگاه در انجام تعهدات بارها به کشورش بازگشت و در نهایت قبل از پایان قراردادش تهران را به مقصد کرواسی ترک کرد.
سمیعی قائم مقام باشگاه استقلال حدود دو هفته پیش در مصاحبه ای اعلام کرد که این بازیکن کروات از این باشگاه شکایت کرده و درخواست 600 هزار دلار کرده است اما فیفا پس از بررسی جزییات این پرونده، باشگاه استقلال را به پرداخت تنها محکوم کرد. 165 هزار تومان. حالا استقلالی ها فقط تا 24 مرداد فرصت دارند تا این مبلغ را پرداخت کنند وگرنه پنجره تابستانی استقلالی ها در حساس ترین زمان بسته می شود و عواقب جبران ناپذیری در آستانه فصل جدید رقابت ها بر پیکر این تیم خواهد آمد. استقلالی ها پیش از این مبلغ اعلام شده از سوی فیفا را به شیخ دیابه پرداخت کرده بودند و حالا مشخص نیست که چرا پس از گذشت حدود یک ماه از اعلام رای میلیچ، اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
همچنین در خصوص پرونده استراماچونی آخرین اخبار حاکی از آن بود که حکم شکایت سرمربی سابق استقلال از این باشگاه بابت قرارداد دو ساله ای که مدعی او بود، روز پنجشنبه یا حداکثر روز جمعه هفته جاری اعلام می شود و کار تکمیل می شود، اما به تاریخ های اعلام شده از سوی دیوان عالی ورزش اعتماد شده است زیرا همان تاریخ صدور رای پرونده استراماچونی تاکنون چهار بار تغییر کرده و مشخص نیست چه زمانی قطعی می شود. اما طبق شنیده ها تصمیم گیری در مورد پرونده استراماچونی دوباره به تعویق افتاده و قرار است در شهریور ماه اعلام شود.
با توجه به درخواست باشگاه پورتیموننسه، آخرین قسط درخواست این باشگاه از استقلال برای انتقال جعفر سلمانی پرداخت شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و رای پادوانی نیز باید در دادگاه عالی ورزش اعلام شود. 17 آگوست.



سرویس داخلی اخبار فوتبال