اختصاصی: نام میزبان جام ملت ها در پاکت مشخص شد!

چینی ها که میزبانی جام ملت های آسیا در سال 2023 را بر عهده داشتند، به دلیل شیوع ویروس کرونا از برگزاری مسابقات منع شدند. وجود این بیماری و البته کمبود وقت برای آماده سازی ورزشگاه ها باعث شده تا این کشور شرق آسیا نتواند ضمانت اجرایی لازم را به کنفدراسیون فوتبال آسیا بدهد.

پس از رد میزبانی چین از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون های فوتبال سه کشور اندونزی، کره جنوبی و قطر درخواست میزبانی جام ملت های آسیا را دادند و درخواست خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کردند.

به نظر می رسد قطر در کمتر از یک سال میزبان دو تورنمنت بزرگ خواهد بود.

اختصاصی: نام میزبان جام ملت ها در پاکت مشخص شد!

حالا به نظر می رسد روز دوشنبه نام قطر از پاکت میزبانی جام ملت های آسیا حذف شود. سوالی که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در صحبت های خود تلویحا آن را تایید کرد. علاوه بر این، رسانه های بزرگ عرب زبان نیز از شانس بالای قطر برای برنده شدن در اقامتگاه خبر دادند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، ویروس کرونا علاوه بر اینکه ضربه سختی به اقتصاد فوتبال آسیا وارد کرده است، چین را پناه داده و اکنون در اختیار کشور دیگری قرار خواهد گرفت.


سرویس خبر شماره: 1848355
23 اردیبهشت 1401 ساعت 17:33 |
4.8K |

0نقطه نظر

قطر در انتظار دومین تورنمنت بزرگ است

همچنین در زمان شیوع ویروس کرونا میزبانی متمرکز جام باشگاه های آسیا به قطر واگذار شد و آنها در این امر به خوبی عمل کردند.

در صورت اعطای میزبانی به قطر، این کشور ظرف یک سال میزبان دو تورنمنت بزرگ خواهد بود. ضمن اینکه اگر چنین اتفاقی رخ دهد، احتمال زیادی وجود دارد که برگزاری جام ملت‌ها در سال 2027 به یکی از کشورهای شرق آسیا بیفتد. ایران یکی از نامزدهای میزبانی جام ملت‌ها در سال 2027 بود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

از سوی دیگر، قطر توانایی خود را در میزبانی موفق مهم ترین تورنمنت این قاره ثابت کرده و ضمانت اجرایی برای سران AFC وجود دارد. علاوه بر این، میزبانی جام جهانی نیز دلیل مهمی برای AFC است.

اما با بررسی های خبرنگار “مجله اخبار فوتبال” مشخص شد کادرفنی ارشد کنفدراسیون فوتبال آسیا آماده جدایی از سازمان جام ملت های قطر هستند. با توجه به جام جهانی 2022، استادیوم های ساخته شده در دوحه برای میزبانی جام ملت ها آمادگی کامل دارند.

از ابتدا شانس میزبانی کره جنوبی و قطر بیشتر از اندونزی بود. از این پس میزبان این مسابقات در نشست روز دوشنبه کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور رسمی انتخاب می شود.