ادعای قوی ساپینتو پس از شکست مقابل سپاهان!

با سوت پایان بازی، کنفرانس خبری پس از بازی بهترین زمان برای مقابله با بلاتکلیفی های بازی بود. جایی که خبرنگاران شوکه شده از بلایی که در نیمه دوم برای استقلال رخ داد، می خواستند بدانند دقیقا چه تفکرات تاکتیکی به ذهن ساپینتو رسیده است.
بیست دقیقه بعد از سخنرانی مورایس که مطابق انتظار بود و برخلاف آنچه در فصول گذشته از همسالانش دیده بودیم، او متواضعانه به رقیب خود تبریک گفت و در مورد نقش شانس و اتفاقات در پیروزی تیمش صحبت کرد، نوبت به ساپینتو رسید. حضور در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی رسید.
با رفتن تصویربرداران تلویزیون، مدیر رسانه ای استقلال برای حضور سرمربی آماده شد. پس از سخنرانی اولیه ساپینتو، نوبت به پرسش خبرنگاران رسید. تغییرات در ترکیب استقلال در اواسط بازی و افت فشار آن تیم در نیمه دوم موضوع سوال من از سرمربی بود. توضیحات او تقریباً پنج دقیقه از سخنرانی طول کشید که به دلایلی مترجم در یک دقیقه توضیح داد!


پایان جلسه به دلیل محدودیت زمانی باعث شد دوباره با ساپینتو صحبت کنیم و این بار از سالن کنفرانس تا تونل ورزشگاه با او گپ زدیم. ریکاردو که از ترجمه کوتاه سخنانش متعجب شده بود، با دیدن من ناخودآگاه شروع به توضیح سیستم بازی کرد: «در ترکیه و تهران بازی های دوستانه با سیستم سه دفاعی انجام دادیم. وقتی عقب افتادیم دوست داشتم ویژگی های بازیکنان ردیف جلو هجومی تر باشد. کونم و پیمان و امیرعلی را اضافه کردم تا ابوالفضل به عنوان دفاع کناری وارد زمین شود و بیشتر جلوی مدافعان کناری بیاید. من خط چهار دفاعی را انجام ندادم و کوتینیو (جعفر سلمانی) را از وینگر به وینگر تبدیل کردم.» وقتی در مورد افتتاحیه او با حضور کاوه، محبی و قائدی به او گفتم، او گفت: «بیش از حد قاطعانه و با اطمینان از پیشرفت تیمش در هفته صحبت کرد. بعد از هفته وقتی از کنار تونل به خط طولانی زمین نزدیک می شدیم، امید سرمربی پرتغالی به قهرمانی با استقلال آخرین سوژه گفتگوی کوتاه من با ساپینتو بود که جوابش احتمالا مرهم درد است. هواداران استقلال پس از شکست هفته اول: «از پرتغال آمده‌ام و به اینجا نیامده‌ام که برای چیزی غیر از قهرمانی بجنگم! اگر تیمی که روی کاغذ دارم (منظورش بازیکنانی مثل محبی، کاوه، قیدی و مرادمند بود که به دلایلی هنوز در تیم نیستند) هم هست (چمن زمین را با دست نشان می دهد) مطمئنم که به هدفم رسیدم!”

عکس از: امیرحسین خیرخواه



مجله اخبار فوتبال داخلی
شنیدن این جمله و گرفتن عکس یادگاری با سرمربی که بعد از باخت از زبان بدنش خبری نبود، آخرین صحنه ای بود که شاهد هفته اول لیگ بودیم.


این هیجان تا آخرین درگیری مشکوک بازی روی آرمان رمضانی ادامه داشت تا در نهایت مورایس و شاگردانش سه امتیاز فراتر از اهمیتی را که برای او قائل بودند به دست آورند. چرا که بردن رقیب مستقیم در مسابقات به اصطلاح شش امتیازی ارزش بیشتری نسبت به پیروزی در هفته اول یا آخر لیگ دارد.


سرویس خبر شماره: 1838061
22 مرداد 1401 ساعت 13:53 |
6.2 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

من از پرتغال به اینجا نیامده ام تا برای چیزی جز قهرمانی بجنگم

شنیدن گفتگو با سرمربی پرتغالی پس از شکست هفته اول، هواداران استقلال را به آینده امیدوار می کند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، شروع فصل جدید فوتبال در ایران همیشه جذابیت های خاص خود را دارد و استقلال و سپاهان آنقدر نام های بزرگ فوتبال ایران هستند که حتی عبارت خسته کننده بازی بدون حضور تماشاگر را هم نمی تواند کاهش دهد. حساسیت های او
اگرچه وقتی برای پوشش آخرین بازی استقلال در فصل گذشته به آزادی آمدیم، صندلی‌ها پر بود، حتی پله‌های راهرو برای هواداران این تیم مانند مبل بود، اما قدم زدن در خیابان‌های خالی از هواداران منتهی به ورزشگاه، ترس از روزی که آخرین پناهگاه مردگان فرا می رسد مشکلات چیزی غیر از فوتبال بود.
ارسال عکس ها و فیلم های گرفته شده با گوشی از پاسخ بازیکنان به ابراز احساسات تماشاگران در زمان گرم کردن قبل از شروع بازی، جای خود را به تماشای درگیری عوامل برنامه تلویزیونی با مدیران در ورزشگاه استقلال و آزادی داده بود تا اینکه بازی شروع شد
با ویژگی هایی که از دو مربی پرتغالی در نظر داشتیم، قابل پیش بینی بود که ساپینتو در کنار زمین شور و شوق بیشتری نسبت به مورایس داشته باشد و اینطور هم شد. ریکاردو از همان دقیقه اول در لبه خط بود و بازیکنانش را حرکت داد. در حالی که مورائیس تا دقیقه 30 بازی یک بار از روی نیمکت تکان نخورد، ساپینتو پس از شروع بازی با ضربه بلند حسینی، به نشانه پشیمانی که گل خورده بود، دستانش را روی سرش گذاشت.