ادعای ESPN: نسل طلایی ایران در تاریخ ثبت خواهد شد!

علیرضا جهانبخش و سامان قدوس تجربه لیگ برتر را دارند، مجید حسینی و علی قلی زاده نیز برای کسب افتخار و تجربه در اروپا به دنبال هموطنان خود بودند. در حالی که بازیکنان باتجربه تری مانند کریم انصاری فرد و سعید عزت اللهی همچنان در اروپا در حال پیشرفت هستند، البته نه در سطح بالای رقابت های این قاره.

سوال اینجاست: آیا نسل طلایی ایران امسال می تواند در تاریخ ثبت شود؟ به خصوص در گروه با انگلیس، آمریکا و ولز.

اما علیرغم تمام ویژگی های تیم های گذشته، ایران هرگز نتوانسته از مرحله گروهی جام جهانی عبور کند. اگرچه در دوره های قبل تیم های ایرانی خوبی در جام جهانی حضور داشتند، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آنها هرگز به اندازه تیم شرکت کننده در جام جهانی 2022 قطر بازیکنان مستعد و پرافتخاری نداشته اند.

سایت ESPN مدعی شده است که ایران با داشتن نسل طلایی می تواند از گروه خود به جام جهانی صعود کند.

ادعای ESPN: نسل طلایی ایران در تاریخ ثبت خواهد شد!

زمان مشخص خواهد کرد، اما همیشه این شانس وجود دارد که ایران در هفته های آینده فصل جدیدی در تاریخ جام جهانی خود بنویسد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

ایرانی ها پس از پیروزی یک بر صفر در بازی اول مقابل مراکش و سپس باخت با اختلاف کم اما قابل قبول مقابل اسپانیا، توانستند در آخرین بازی خود مقابل پرتغال با تساوی یک بر یک غول های اروپایی را متوقف کنند.

چهار سال بعد، آنها فقط از قدرت به قدرت رسیده اند. 13 نفر از 25 بازیکنی که روز دوشنبه اعلام شد در اروپا هستند.

پاسخ ساده این است: آره.

حتی با فکر کردن به چهار سال پیش، در گروهی که مسلماً گروه سخت تری بود که شامل اسپانیا و پرتغال می شد، تیم ملی به طرز دردناکی از رسیدن به نقطه عطف تاریخی مرحله حذفی، زمانی که او بسیار نزدیک بود، از دست داد.

حذف تیم ملی در نگاه اول برای افراد ناآشنا آسان خواهد بود. به دلیل حضور گرت بیل، همیشه هیاهوی بیشتری در اطراف سایر مدعیان گروه B وجود دارد: انگلیس، ایالات متحده و حتی ولز. اما این چیزی است که ایرانی ها بدشان نمی آید.

اگر آخرین ضربه مهدی طارمی تبدیل به گل می شد، به راحتی می شد یک برد را قطعی کرد. در نهایت ایران در شرایطی طاقت فرسا فرصت راهیابی به دور بعد را از دست داد. چون آنها جام را تنها با یک امتیاز کمتر پشت سر اسپانیا و پرتغال به پایان رساندند.

شریک خط حمله او، سردار آزمون، از زمان انتقال به بایرلورکوزن به دلیل مصدومیت با مشکل مواجه شده است. آزمون قبل از انتقال به بوندسلیگا، چهار عنوان متوالی لیگ برتر روسیه را با زنیت سن پترزبورگ به دست آورد و حتی به عنوان بهترین بازیکن فصل 2020-21 انتخاب شد.

طارمی که پس از آن فرصت از دست رفته مقابل پرتغال به وضوح ناراحت بود، حالا با پورتو در اروپا پیشرفت می کند و این فصل تنها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا پنج گل به ثمر رساند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سایت ESPN در یادداشتی به تلاش نسل طلایی فوتبال ایران برای راهیابی به دور بعدی رقابت های جام جهانی پرداخت و نوشت: نسل طلایی ایران می تواند انگلیس و تیم ملی آمریکا را آزار دهد؟ ادعای صعود تاریخی به آیا این مرحله حذفی جام جهانی است؟


سرویس خبر شماره: 1853797
25 نوامبر 1401 ساعت 11:59 |
4.8K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

با حضور بازیکنان باتجربه و مربی باهوش و باهوش

شاید مهم‌تر از همه این‌که ایران توسط یکی از باهوش‌ترین و باهوش‌ترین مربیان دنیای فوتبال، کارلوس کی‌روش هدایت می‌شود. او که پس از جام ملت های آسیا 2019 از تیم ملی جدا شد اما سپتامبر گذشته به عنوان جانشین دراگان اسکوچیچ به تیم ملی بازگشت.

در این گزارش آمده است: وقتی صحبت از سنت و دستاوردهای گذشته به میان می آید، کمتر تیم آسیایی می تواند تاریخ غنی تری از ایران داشته باشد. قهرمان سه جام متوالی آسیا از سال 1968 تا 1976. ایرانی‌ها نام‌های قاره‌ای را معرفی کردند که حتی در فوتبال اروپا هم قابل شناسایی هستند: مانند علی دایی و علی کریمی که هر دو می‌توانند ادعای بازی برای بایرن مونیخ را داشته باشند و مهدی مهدوی‌کیا که یک اسطوره‌ای دارد. موقعیت در تیم آلمان در هامبورگ.

تیم ملی اولین حضور خود در جام جهانی را در آغاز سال 1978 انجام داد، در حالی که امسال برای ششمین بار نماینده قاره آسیا در جام جهانی خواهد بود. تیم ملی همواره در بین بهترین های آسیا قرار دارد و در سه فصل گذشته در بزرگترین تورنمنت فوتبال بازی کرده است.