ارشا قهرمان راهیابی به جام جهانی 2023

گلری که چند ماه دیگر 17 ساله می شود، وظیفه بزرگی در دروازه ایران داشت تا شاگردان عبدی را به سلامت از این مرحله عبور کرده و به نیمه نهایی برسند. ارشا شکوری فرزند هادی شکوری مدافع سابق استقلال و پاس تهران در دروازه تیم جوانان ایران حضور داشت و باید در ضربات پنالتی یمن مقاومت می کرد.

1891112

همانطور که گفته شد، ارشا از طریق پدرش هادی به فوتبال علاقه مند شد و از کودکی در تیم پاس بود. او سپس به استقلال رفت و در مقطعی لباس سایپا را پوشید و به جوانان استقلال بازگشت و حتی قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا با پیشنهادات تیم های لیگ برتری و لیگ برتری مواجه شد.

اما در این میان چیزی که باعث نگرانی استقلالی ها شده این است که قرارداد ارشا شکوری با این تیم حرفه ای نیست و تاکنون صحبتی مبنی بر عقد قرارداد حرفه ای با او نشده است. قرارداد آماتور تیم اول به یک عامل جدایی آسان برای بازیکنان تبدیل شده است و آبی ها علاقه ای به از دست دادن استعداد امیدوار کننده در ترکیب خود ندارند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

بازیکنی که مدام برای خودش دست تکان می داد، چهره اول صعود تاریخی جوانان ایران به جام جهانی زیر نظر حسین عبدی بود.

ارشا قهرمان راهیابی به جام جهانی 2023

او که فصل گذشته در چند جلسه تمرینی با بازیکنان بزرگسال استقلال تمرین می کرد، حالا به خودش آمده است. گلری که شهریورماه 17 ساله می شود و می تواند در جام جهانی نوجوانان برای تیم حسین عبدی بازی کند، مشکلی از نظر سنی ندارد.


سرویس خبر شماره: 1946550
Jul 04, 1402 @ 4:55 ب.ظ
1.4K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

این شکوری این شکوری را پشت سر می گذارد

پس از تبدیل شدن اولین پنالتی های ایران و یمن به گل، ضربه دوم شاگردان عبدی نیز وارد دروازه شد و نوبت به درخشش ارشا رسید. حسام سلامی پشت پنالتی یمنی ها بود. در شرایطی که شکوری ابتدا با خم کردن زانوهایش به سمت چپ قصد خود را برای رفتن به آن سمت نشان داد، با تغییر جهت ناگهانی چشمگیر و یک شیب طولانی و چشمگیر به سمت راست، به زیبایی پنالتی حریف را مهار کرد و با خوشحالی بزرگ مردی از ته دل به آسمان فریاد زد و این دستگیری دیدنی را جشن گرفت.

بعد از اینکه ایران یک پنالتی را هم از دست داد، به ضربات پنالتی پنجم رفت. یمن باید ابتدا توسط عبدالرحمن ضربه می زد. دقیقاً اتفاقات پنالتی قبلی تکرار شد و ارشا شکوری با شیرجه دیدنی در سمت راست خود توانست ضربه این بازیکن یمنی را مهار کند و ایران را یک قدم به پیروزی و صعود به جام جهانی نزدیک کند. لحظات خوشی ارشا پس از این دستگیری نیز در نوع خود جالب بود. جایی که انگشتش را نشان داد و توانایی هایش را نشان داد. در نهایت ایران با پنالتی پنجم نیما آندرس از سد حریف گذشت و راهی جام جهانی شد.

1891113

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، برای راهیابی به نیمه نهایی و کسب جواز حضور در جام جهانی اندونزی تلاش زیادی شد. تیم نوجوانان ایران پس از 90 دقیقه مقابل یمن به تساوی بدون گل دست یافت و طبق قوانین بازی مستقیم به ضربات پنالتی کشیده شد که شانس و شوت های 50 درصدی تیم برنده را مشخص کرد.