از الغرافه به اینتر، راز انتقال طارمی فاش شد!


سرویس خبر شماره: 2025127
10 ژوئن 1403 ساعت 11:12 ق.ظ |
10000 |

17نقطه نظر

تداوم، برش و کفش طلایی؛

ستاره ایرانی پورتو سال های فوق العاده ای را دور از کشورش سپری می کند.

از الغرافه به اینتر، راز انتقال طارمی فاش شد!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مهدی طارمی پس از گذراندن دوره محرومیت 4 ماهه از پرسپولیس به ریزه اسپور ترکیه به دلیل انتقال غیرقانونی و بدون رضایت، سپس از روز پنجم به همراه هواداران سرخ پوشان راهی الغرافه شد. در فوریه 1996، مایادین بازگشت و اولین بازی خود را به عنوان لژیونر در برابر السد انجام داد، که از آن زمان 6 سال و نیم گذشت و به اینترمیلان رسید.

طارمی با شکست سنگین 4 بر صفر تیمش مقابل السد، اولین بازی خود را به عنوان لژیونر انجام داد، اما جدا از عملکرد این تیم، توانست آمار فردی درخشانی را در مدت حضور یک ساله و نیم فصل خود در قطر و عملکرد عالی خود در قطر داشته باشد. گل، پاس گل و یک پنالتی در لیگ ستارگان، زمینه را برای حضور او در فوتبال اروپا فراهم می کند و دریچه جدیدی برای او باز می شود و پس از ترک فوتبال آسیا، با درخشش در ریو آوه و پورتو به اینترمیلان خواهد رسید.

2028168

با وجود اینکه الغرافه در زمان حضور طارمی تیم قدرتمندی نبود و تنها این ستاره ایرانی و وسلی اسنایدر را به عنوان بازیکنان کلیدی در اختیار داشت و جایگاه خوبی در رده بندی به دست نیاورد، اما این مهاجم ایرانی در یک فصل و نیم کار خود را انجام داد و آمار 13 گل در 29 بازی لیگ ستارگان، یک گل در یک بازی امیر کاپ و 6 گل در 8 بازی لیگ قهرمانان آسیا مورد توجه ریو آوه پرتغال قرار گرفت و این بازیکن را به خود جلب کرد.

عملکرد او در اولین سال حضورش در پرتغال نفس گیر و فراتر از تصور بود زیرا او با وجود تجربه کم در لیگ برتر پرتغال خود را به عنوان یکی از بهترین گلزنان فصل معرفی کرد و به طور مشترک عنوان آقای گل مدیران را به دست آورد. باشگاه پورتو باید برای رضایت نامه و به خدمت گرفتن او مجبور شود مبلغ 7.4 میلیون یورو بپردازد.

2026935

فصل 2019-2019 برای طارمی خاطره انگیز بود و در اولین حضورش در فوتبال اروپا، موفق شد در 30 بازی لیگ برتر پرتغال، 18 گل و دو پاس گل، در سه بازی جام حذفی دو گل و یک گل در جام حذفی به ثمر برساند. . لیگ کاپ و پنالتی های زیادی هم زد تا همین عملکرد باعث شد تا پیراهن پورتو را بر تن کند و حالا که چهار سال از آن زمان می گذرد، به عنوان یکی از لژیونرهای تاریخ فوتبال ایران، عملکرد تحسین برانگیزی از خود ارائه کرده است.

طارمی جدا از پنالتی هایی که به پورتو زد و خود را در این کار در فوتبال پرتغال خبره کرد، در چهار فصل اخیر لیگ برتر این کشور 62 گل و 34 پاس گل به ثبت رسانده است که هیچ کدام از این بازیکنان نتوانسته است. برای نزدیک شدن به چهار فصل گذشته شد و سال گذشته عنوان آقای گل را به دست آورد اما عملکرد او در سایر مسابقات نیز بی نظیر بود.

طارمی در مدت چهار سال حضور خود در پورتو مهمترین نقش را در کسب افتخارات برای این باشگاه و همراهی تیمش ایفا کرد. او یک قهرمانی در لیگ برتر پرتغال، سه قهرمانی در جام حذفی، یک قهرمانی در جام اتحادیه و دو قهرمانی در سوپرکاپ دارد و با کسب 7 جام از این کشور راهی ایتالیا می شود.

2026936

آمار طارمی در چهار فصل حضورش در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان یک لژیونر قابل قبول بود که توانست 9 گل به ثمر برساند و 5 پاس گل بدهد و دروازه تیم هایی مانند لیورپول، چلسی، یوونتوس، اتلتیکو مادرید و … را باز کند. همچنین در لیگ اروپا مقابل لاتزیو گلزنی کرد.

این ملی پوش پس از جدایی از پرسپولیس 95 گل در رقابت های لیگ (قطر و پرتغال)، 20 گل در جام های داخلی مانند مرحله یک هشتم نهایی و سوپرجام و 17 گل در لیگ قهرمانان آسیا و اروپا و لیگ اروپا به ثمر رساند. . لژیونر ایرانی.

طارمی با این آمار و نمایش های فوق العاده خود را برای رونمایی از سوی باشگاه اینترمیلان آماده می کند و با آمادگی بالایی که در هفته های اخیر از خود نشان داده، بی شک می تواند در سری آ ایتالیا خودی نشان دهد.

مجله اخبار فوتبال داخلی