استاندار مشهد از مردم و حاضرین عذرخواهی کرد

وی در پایان در پاسخ به خبرنگاری که گفته بود خانم ها تا آخرین لحظه امید داشتند و پشت در معطل مانده بودند، گفت: من حضور داشتم و چند بار بلندگو اعلام کرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

وی در خصوص اینکه بانوان اجازه حضور در ورزشگاه را نداشتند، گفت: تمام اقداماتی که در ورزشگاه انجام شده تصمیم ملی است و برای همه حوزه ها با نظر ملی تصمیم گرفته ایم.


سرویس خبر شماره: 1817339 |
10 فروردين 1401 ساعت 15:26 |
7,350 |

0نظرات

استاندار مشهد گفت: برخی از بلیت هایی که در اختیار حاضران قرار گرفت، بلیت هایی بود که توسط سایت های غیر معتبر توزیع شده بود که هولوگرام نداشتند و تقلبی بودند و متاسفانه برخی از این سایت ها اقدام به تهیه بلیت کردند. سرنخ هایی در این حوزه و فعالان این حوزه شناسایی شده و در حال اقدام هستیم. قطعا با آنها برخورد خواهیم کرد. برخی از آن اقوام بلیت واقعی داشتند اما به دلیل شلوغی مسیر و تکمیل ظرفیت ورزشگاه نتوانستند به استادیوم برسند. با مراجعه به اداره کل ورزش و جوانان Régie du Football و ارائه کد ملی، هماهنگی هایی صورت گرفته تا این بستگان پول خود را پس دهند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، فرماندار این شهر یک روز پس از دیدار تیم های ملی ایران و لبنان در مشهد گفت: برگزاری دیدار بین المللی دو کشور مسلمان دوست در مرحله مقدماتی جام جهانی؛ «برای اولین بار در تاریخ ایران اتفاق افتاد که مسابقه ای در این سطح در شهری غیر از پایتخت برگزار شد. این یک دستاورد بسیار ارزشمند بود. هم از این نظر که این ظرفیت را در خراسان رضوی و در شهر مشهد ایجاد کردیم و هم اینکه تیم ملی کشورمان توانست در کنار بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) با کشوری به همان اندازه مسلمان رقابت کند. ع) سپس به زیارت حرم. این یک رویداد ویژه است. اینکه ما مرکزیت را تحت الشعاع قرار دادیم و این ظرفیت را ایجاد کردیم که بتوانیم مسابقات خارج از پایتخت برگزار کنیم، ارزشمند است.

وی در خصوص حضور تماشاگران در ورزشگاه برای تماشای این دیدار گفت: با توجه به اینکه ستاد ملی کرونا تمامی مسابقات ملی و حتی مسابقات باشگاهی را بدون تماشاگر برگزار کرد، قرار نبود تماشاگر در آن بازی باشد و همه برنامه ریزی نیز انجام شده بود. از آنجایی که شرایط ما در کرونا متفاوت بود و با محدودیت های هوشمندانه امکان حضور تماشاگران در ورزشگاه وجود داشت، نتیجه این بود که مردم را از این اتفاق محروم نکنیم و با وجود اینکه خیلی دیر شده بود، سعی کردیم از این فرصت استفاده کنیم. ایجاد شود تا هموطنان و به ویژه شهروندان مشهدی بتوانند این دیدار را از نزدیک در ورزشگاه ببینند.

فرماندار مشهد می گوید برخی از اطرافیان ورزشگاه امام رضا بلیت جعلی داشتند.

استاندار مشهد در پاسخ به اینکه اصولی، کامرانی، فر و بادامکی روز قبل از بازی اصرار به حضور بانوان در ورزشگاه داشتند، گفت: هیچکس در استان تصمیمی در این زمینه نگرفته است. . “

وی در ادامه درباره سنگفرش های ایجاد شده در خارج از ورزشگاه گفت: عده ای دور ورزشگاه جمع شده بودند و لحظه به لحظه در حال افزایش بودند و می خواستند وارد ورزشگاه شوند و کم کم چون امکان حضور در ورزشگاه وجود نداشت، کم کم وارد ورزشگاه شدند. اما خیلی اصرار کردند و به دروازه جلو هجوم بردند، در آن زمان پلیس و نیروهای نظمیه با آرامش مردم را راهنمایی می کردند اما به نظر می رسد حاشیه هایی وجود دارد که نگاه کردیم و صحنه ها را مرور می کنیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است. اگر کسی در این زمینه مقصر باشد یا کار غیرقانونی انجام داده باشد، جدی گرفته می شود، به جرأت باید بگوییم اتفاق بزرگی در شهر مشهد رخ داد، اما افتخار مردم ما این بود که به این افراد احترام بگذاریم و همه توانستند حضور در ورزشگاه و تماشای مسابقه اما امکانات و شرایط اجازه این کار را نداد نه بنابراین از کسانی که به ورزشگاه آمدند و نتوانستند وارد شوند و یا هنگام ورود به دلایلی مزاحم شدند عذرخواهی می کنم. الحق و الانصاف ما شرمنده مردمی هستیم که رنج کشیده اند. این قطعا تجربه ای بود که در مسابقات و توانایی های آینده باید به آن برسم تا دیگر تکرار نشوند.

این داور اضافه کرد: از آنجایی که بازی بین المللی و تیم ها هم ملی بودند، باید همه سوالات در عرصه ملی حل می شد. جمع بندی ستاد ملی کرونا این بود که باید یک سوم ورزشگاه را به تماشاگران اختصاص دهیم و در نهایت با تصمیمی که خودمان گرفتیم آن را به 50 درصد رساندیم. 8000 بلیت فروختیم و قصد داشتیم از ابتدا 8000 بلیت بفروشیم. برای این 8000 بلیط، 130000 نفر از سایت کرده بودند. با چنین استقبالی از ما استقبال شد. 8000 بلیت صادر شد و زمین برای هواداران و علاقه مندان به بازی در ورزشگاه در ورزشگاه مهیا شد. زمانی که روز مسابقه فرا رسید، با استقبال و علاقه فراوان مردمی که به ورزشگاه آمده بودند و در اطراف ورزشگاه جمع شده بودند، مواجه شدیم. بعضی ها بلیت داشتند، بعضی ها بلیت نداشتند و بعضی ها بلیت داشتند که هیئت رسمی صادر نکرده بود. آنجا تصمیم گرفتیم تا جایی که بتوانیم و ظرفیت ورزشگاه به ما اجازه می دهد، هموطنان و همشهریان خود را در ورزشگاه بپذیریم. می دانید که هم به دلیل مخالفت های کنفدراسیون فوتبال آسیا و هم به دلیل مشکلات کرونا نتوانستیم ورزشگاه را کاملاً پر از تماشاگر کنیم. ما مجبور شدیم یک قسمت را خالی نگه داریم و با برنامه ما حدود 23000 نفر به ورزشگاه آمدند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر شرایط میزبانی را نداشتند چرا اجازه دادند که این اتفاق بیفتد، گفت: تصمیم میزبانی مشهد یک ماه مانده به سال جدید گرفته شد و قرار بود بدون تماشاگر باشد. . . سپس بسته به شرایط سعی می کرد در کنار بیننده باشد. بالاخره یک توانایی در مشهد داریم. در ورزشگاه تهران هم ظرفیت وجود دارد. آیا مشهد را از میزبانی فوتبال محروم کنیم؟

داوری در واکنش به خبرنگاری که گفته بود می‌دانید امکان حضور بانوان در ورزشگاه مشهد وجود ندارد، گفت: «ما اجازه این کار را دادیم و اعلام شد: به اندازه تعداد بلیت‌هایی که فروخته‌ایم ظرفیت در ورزشگاه ایجاد کردیم. برای ناامید نشدن جمعیت حاضر در ورزشگاه تصمیم گرفتیم بیش از ظرفیت برنامه‌ریزی شده را بپذیریم. قطعاً وقتی بیش از ظرفیت تماشاگر بیاوریم، عده‌ای مورد احترام قرار نخواهند گرفت. برای اندازه برنامه‌ریزی شده تدابیری اتخاذ شده است. و همه مجوزها صادر شده است و خدا را شکر ظرفیت ارزشمندی در ورزشگاه امام رضا داریم.

استاندار مشهد در واکنش به اظهارات دادستان کل کشور در خصوص اتفاقات رخ داده در مشهد گفت: تعدادی از افرادی که بلیت رسمی داشتند نتوانستند به ورزشگاه بیایند و تمام پول آنها را به آنها برمی گردانیم. برخی از آنها اسکناس های تقلبی داشتند و در مورد آنها محل صدور اسکناس را شناسایی و رسیدگی می کنیم.

داوری تصریح کرد: همه مسئولان عزم خود را جزم کرده اند که اگر خدای ناکرده فردی به افراد خارج از شبکه رسمی سوء استفاده کرد و بلیتی را ارائه کرد و یا به آن ها بلیت فروخت، شناسایی و با قهر برخورد کنند و قطعاً زمانی که شناسایی شدند، او را وادار به گرفتن بلیت کنند. پولی که از مردم گرفته شده است.» ما برمی گردیم و اگر خدای ناکرده هجمه ای یا بی احترامی در حاشیه وجود داشته باشد، به محض اتمام بررسی، عوامل شناسایی و رسیدگی می شود.