استرس و ورود به اتاق داوران، نه، VAR می آورد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اشتباهاتی که اکنون از سوی داوران لیگ برتری انجام می شود و اعتراض به قضاوت داور که اغلب با انتشار بیانیه همراه است، در معتبرترین لیگ های جهان رخ داده است. و به همین دلیل است که فیفا از کمک داور ویدیویی در مسابقات فوتبال استفاده می کند. پیشنهادی که در ابتدا مخالفانی داشت و هنوز هم دارد، زیرا برخی معتقدند قطع بازی زیبایی فوتبال را از بین می برد. با این حال، اکنون شاهد استفاده از این فناوری در اکثر لیگ های جهان هستیم. فناوری که نگرانی کادر فنی و بازیکنان دو تیم را از خطای داور به حداقل می رساند و از طرفی وقتی داور با مراجعه به کمک داور ویدیویی تصمیم می گیرد دیگر ایرادی ندارد. به تصمیم داور، زیرا هر دو تیم متوجه می شوند که فیلم تلویزیونی بازبینی شده است و تصمیمی که پس از بازبینی گرفته شده صحیح است.

اعتراض به داور در لیگ برتر ایران گاه انتقادات شدیدی را به دنبال دارد اما باید گفت که اطاعت بدون اعتراض از تصمیم داور امری اجتناب ناپذیر است. البته در پایان مسابقه و زمانی که خطای داور تایید شد. اما برخی از اعتراضات در این مسابقه نادرست و بر اساس حدس و گمان است و متاسفانه در فوتبال ایران به یک اپیدمی تبدیل شده است و تنها راه حل، معرفی کمک داور ویدیویی در مسابقات لیگ برتر است.

VAR یا Video Assistant Referee به کاهش خطاهای داور کمک می کند و از طرف دیگر به دو تیم اجازه می دهد تا با خیال راحت فوتبال بازی کنند.

استرس و ورود به اتاق داوران، نه، VAR می آورد


سرویس خبر شماره: 1900214
آوریل 21, 1402 در 1:03 ب.ظ
1.6 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

پس از پایان بازی تراکتورسازی – سپاهان که با نتیجه یک بر صفر به سود تراکتورسازی به پایان رسید، محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه میهمان با لپ تاپ به اتاق داوران رفت تا به تیم داوری نشان دهد که شهریار مغانلو متوقف شده است. در محوطه جریمه تیم تراکتورسازی یک پنالتی توسط آنها صادر شد. محمدرضا ساکت بهتر از ما می دانست که حضور او و اعتراض او تصمیم داور را باطل نمی کند و این تنها چیزی بود که در آن لحظه برای توجیه حق سپاهان به ذهنش خطور کرد و از آنجایی که این کار در سایه آرامش انجام شد. نمی توان آن را خیلی نقد کرد. در حالی که در اصول فوتبال حرفه ای این رفتار چندان منطقی به نظر نمی رسد. همچنین خداداد افشاریان رئیس کمیسیون داوران در آخرین گفت و گو گفت: مسابقات بسیار حساس شده است و من شخصاً در مورد هفته های آینده استرس دارم، اما سعی می کنیم بهترین داوران را حتی اگر می رویم. تا آنها را هر هفته به زمین بفرستیم.”

محمدرضا ساکت و خداداد افشاریان هر دو از اعضای هیئت مدیره فدراسیون فوتبال هستند. این هیات بالاترین مرجع تصمیم گیری در فوتبال کشور است و هر تصمیم بزرگ در فوتبال کشور با تایید اعضای هیات مدیره اجرا می شود. البته بهتر است این دو به جای ورود به اتاق داور و استرس کمک کنند تا کمک داور ویدیویی با همکاری سایر اعضای هیات مدیره هر چه زودتر وارد فوتبال ایران شود. پس محمدرضا بی سر و صدا به اتاق داوران نمی رود و خداداد افشاریان هم استرس ندارد. چیزی که ما به خوبی می دانیم این است که چون یک پروژه ورزشی است، با وجود تحریم ها امکان پذیر است و مشکل اینجاست که در مورد ورود این فناوری به فوتبال ایران صحبتی نکرده ایم، در حالی که باید میل و اراده وجود داشته باشد. کار برای اجرای آن



مجله اخبار فوتبال داخلی