استقلال ملاثانی; سرخ می شود و پرسپولیس!

* همه این ارگان به نفع شما رای دادند؟
بله فقط هیئت فوتبال خوزستان مانع اجرای حکم شد. پس از ارسال چندین نامه از فدراسیون فوتبال، آقای طالقانی ارقامی را منتشر کرد و مدعی شد برای استقلال ملاثانی هزینه کرده است. او ابتدا برای ما نامه 2 میلیارد تومانی ارسال کرد، سپس کمتر از یک ماه بعد مدعی شد که 3.8 میلیارد تومان از استقلال ملاثانی می خواهد و این مبلغ را پرسپولیس خوزستان باید پرداخت کند.

فرجی فرد مالک باشگاه می خواهد پرسپولیس خوزستان به جای استقلال ملاثانی با لباس قرمز و آرم پرسپولیس در لیگ آزادگان حاضر شود. او فکر می کند که برخلاف تصور عمومی، پرسپولیس در اهواز تیم محبوب تری است.

* اکنون مراحل شکایت شما در چه مرحله ای است؟
الان مشکلی نداریم و باید قانون اجرا شود. از روز چهارشنبه که او اخراج شد، در شورای فوتبال را قفل کردند!

* یعنی جنگ استقلال و پرسپولیس از استان خوزستان شروع شد؟
ببینید ما این همه تیم به نام استقلال داشتیم و اگر پرسپولیسی در استان خوزستان بود جذابیت و رقابت و کیفیت شهر و استان را افزایش می داد. پس از استان تهران، خوزستان نیز می تواند دومین استانی شود که دو تیم استقلال و پرسپولیس دارد.

* فکر می کنم در شهرستان ملاثانی برگزار نشد، بلکه در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد.
بله این درست است. در پنج سال گذشته بازی‌های استقلال ملاثانی در شهر اهواز برگزار می‌شود و ما هم قصد داشتیم در شهر اهواز امتیاز را حفظ کنیم.
* یعنی می خواهید امتیاز تیم را به نام ملاثانی حفظ کنید اما مسابقات در اهواز برگزار می شود؟
این در حالی است که بازی ها در اهواز برگزار شد. ملاثانی و اهواز کجا هستند؟ ما همه یکی هستیم و متعلق به یک استان هستیم. اهواز و ملاثانی فرقی با هم ندارند. ما همه به هم وصل هستیم اما متاسفانه آقای طالقانی نخواست کارها طبق قانون انجام شود.

* گویا خودتان قصد داشتید استقلال ملاثانی را در شهر ملاثانی حفظ کنید اما در مصاحبه ای اعلام کردید که خیلی اذیت شدید و می خواهید نقطه ملاثانی را جابه جا کنید؟
یک سوال از شما دارم. استقلال ملاثانی بازی های خود را در 5 سال گذشته کجا انجام داده است؟

* خیلی ها معتقدند اهواز دومین شهر استقلال است و اکثر مردم استان خوزستان استقلالی هستند.
فکر می کنم پرسپولیس با اهواز و استان خوزستان غریبه نیست. برخلاف آنچه می گویند، اهواز یک شهر کاملا آبی است، اما من آن را باور نمی کنم. انشالله با ورود پرسپولیس به مسابقات می توان ثابت کرد که چقدر هیجان وارد فوتبال استان می شود و تعداد تماشاگران چقدر افزایش می یابد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* روش خرید امتیاز ملاثانی استقلال چگونه بود؟ آیا پرسپولیس خوزستانی 6 سال پیش وجود داشت که امتیازش را استقلال ملاثانی خرید و این تیم الان در لیگ دسته اول است یا خیر؟
نه، اصلاً داستان این نیست. پرسپولیس آن خوزستانی نبود که استقلال ملاثانی بخواهد امتیازش را بخرد. شما باید با فرنچایز در مورد آن صحبت کنید. این تیم در دسته سوم قرار داشت و امتیاز یک تیم شیرازی خریداری شد که به لیگ دسته اول صعود کرد.

* به نظر می رسد فصل گذشته برای گرفتن امتیاز استقلال ملاثانی برنامه ریزی کرده بودید، اما در نهایت این اتفاق نیفتاد؟
بله، ما 2 سال است که درگیر این قضیه هستیم. آقای طالقانی گفت برای اینکه به مبلغی که می خواهند نرسد، نامه انتقال مالکیت را به ما نمی دهد و ما حتی حاضر بودیم مبلغ 3 میلیارد و 800 میلیون تومانی را که ایشان مطالبه کرده بود پرداخت کنیم و ما فقط مدارک این هزینه ها را خواست تا در نهایت از سوی فدراسیون فوتبال برکنار شدند.

* آقای طالقانی درب شورای فوتبال را بست؟
بله، سه روز است که شورای فوتبال را در یکی از سخت ترین و مهم ترین روزهای استان تعطیل کردند! در روزهایی که تیم های لیگ برتری و سایر تیم های استان برای ثبت قرارداد باید به هیات فوتبال خوزستان مراجعه کنند، هیات فوتبال را تعطیل می کنند و هیات فوتبال را میراث خود می دانند.

* برای این هزینه ها سندی به شما دادند؟
خیر، ما می خواستیم مدارکی درباره جزئیات این هزینه ها ارائه کنیم، اما آنها حاضر به ارائه مدارک به ما نبودند. ابتدا نامه ای در قالب تیتر در خصوص هزینه 2 میلیارد تومانی در اختیار ما گذاشتند که به عنوان مثال در سال های اخیر مبالغ 200، 300 و 400 میلیون تومانی به تیم یا اجاره ورزشگاه تختی پرداخت شده است. نامه های او موجود است. آقای طالقانی هم از مالک و هم باشگاه پرسپولیس خوزستان سوء استفاده کرد.

* اخراج شده اند؟
بله، چند روزی است که آقای طالقانی برکنار شده است.

* به این ترتیب باید شاهد تغییر رنگ لباس تیم نیز باشیم.
به نظر شما پرسپولیس باید رنگی غیر از قرمز داشته باشد؟ (با لبخند).

* آیا قصد دارید امتیاز تیم را در استان خوزستان حفظ کنید؟ آیا از استان های دیگر پیشنهاد دریافت کرده اید؟
ما می خواهیم امتیازات تیم را در خوزستان حفظ کنیم و قصد خروج از استان را نداریم. مسابقات این تیم پیش از این در خوزستان برگزار شده و از این پس نیز همینطور خواهد بود. همچنین اگر پیشنهادی از استان های دیگر هم باشد، قبول نمی کنیم.

* پرسپولیس خوزستان در سال های اخیر کجا بوده و چه کار کرده است؟
ما سابقه طولانی داریم. ما در لیگ منطقه ای و دسته دوم حضور داشتیم که به 17، 18 سال قبل برمی گردد. فعالیت تیم فوتسال ما بسیار خوب بوده است. در لیگ برتر و در لیگ یک فوتسال بزرگسالان حضور داشتیم. دسته بندی های پایه ما اکنون فعال هستند. ما یک باشگاه قدیمی هستیم.

حالا خبرها حاکی از آن است که پس از مدت ها مدیران پرسپولیس خوزستان توانستند کارهای مربوطه را پیش ببرند تا استقلال ملاثانی از فصل آینده با نامی جدید در مسابقات حاضر شود. تبدیل استقلال به پرسپولیس باعث شد تا با خلیل فرجی مالک پرسپولیس خوزستان تماس بگیریم و او به سوالات خبرنگار مجله اخبار فوتبال پاسخ داد:

* سوال دیگری که مطرح می شود این است که پرسپولیس خوزستان می تواند با این نام در مسابقه شرکت کند؟ در صورت صعود به لیگ برتر مشکلی برای حضور دو تیم از پرسپولیس در بالاترین سطح فوتبال کشور پیش نخواهد آمد؟
ما یک باشگاه جدا هستیم و ارتباطی با پرسپولیس تهران نداریم. در حال حاضر چند استقلالی در فوتبال این کشور حضور دارند. حتی در لیگ اول سه تیم استقلال تهران، استقلال خوزستان و استقلال اهواز داشتیم. باشگاه ما دارای مجوز مورد تایید وزارت ورزش است. ما و پرسپولیس تهران نسبتی به هم نداریم و دو باشگاه مجزا هستیم.

*البته منظورم فصل قبل بود. زمانی که استقلال ملاثانی در لیگ یک حضور داشت، پرسپولیس خوزستان در لیگ های پایین حضور داشت؟
خیر، در رده فوتبال بزرگسالان فعالیت نداشتیم، اما در رده پایه و فوتسال حضور داشتیم.

* اداره فوتبال خوزستان پنجشنبه ها تعطیل نیست؟
خیر، بعضی از کارمندان گاهی صبح ها حضور داشتند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، زمان زیادی تا آغاز فصل جدید لیگ آزادگان باقی نمانده است، اما شایعات پیرامون حضور تیم استقلال ملاثانی به عنوان پرسپولیس خوزستان در لیگ دسته اول به اوج خود رسیده است. اوج.

* اخبار زیادی از امتیاز پرسپولیس خوزستان و حضور این تیم در لیگ برتر شنیده می شود. می توانید آن را توضیح دهید؟
ما چند سال پیش حکم قضایی داشتیم که متاسفانه اجرا نشد. آقای طالقانی رئیس اداره فوتبال خوزستان نیز مسئول اجرا نشدن حکم بود. خود را فراتر از قانون می دانستند و به تصمیمات دادگاه، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و اداره کل ورزش استان توجهی نداشتند.

* اگر امتیاز استقلال ملاثانی را بخری و به عنوان پرسپولیس خوزستان بازی کنی، کادرفنی و بازیکنان را حفظ می کنی یا فکر دیگری برای تیم داری؟
البته نظر ما روی همین کادر فنی و بازیکنان فعلی است و نظر دیگری در این مورد نداریم. قبل از شروع مسابقات وقت نداریم و مسابقات از اول شهریور شروع می شود.

ماجرا از این قرار است که مالک تیم پرسپولیس خوزستان چند سال پیش امتیاز باشگاه استقلال ملاثانی را خریداری کرد اما با وجود نامه های متعدد وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و حتی دادگستری، هیات فوتبال استان خوزستان مانع از تبدیل این امتیاز به تیم شد.