استقلال نیاز زیادی به خرید نداشت/ هیچ مربی بعد از امضای قراردادش قول قهرمانی نمی دهد/ در تیم ملی اتحاد و همدلی وجود ندارد.

همدانی تاکید کرد: ارتباط صمیمانه کادر فنی و بازیکنان یکی از دلایل موفقیت تیم خواهد بود و دیگری آرامش سرمربی است. در فیلم‌هایی که از ساپینتو دیده‌ایم، او اغلب آنقدر عصبانی می‌شود که کنترل کردن او سخت می‌شود. برای موفقیت تیمش، ساپینتو باید آرامش خود را حفظ کند، آرام باشد و اجازه ندهد چنین چیزهایی او را عصبی کند. زیرا این ناراحتی به زمین و بازیکنان منتقل شده و آنها نیز تمرکز خود را از دست می دهند. بنابراین روابط دوستانه، حمایت مدیرعامل و هواداران و آرامش کادر فنی می تواند ضامن موفقیت استقلال باشد.

پیشکسوت استقلال گفت: هواداران استقلال باید او را درک کنند و حمایت کنند. یکی از دلایل اصلی قهرمانی استقلال در فصل گذشته حمایت هواداران از این تیم و به خصوص سرمربی بود. هواداران یک فصل از فرهاد مجیدی حمایت کردند. او را تنها نگذاشتند و در هر شرایطی در کنار تیم بودند. بنابراین لازم است در این فصل نیز اتفاق بیفتد. چون سرمربی استقلال هنوز فوتبال ما را نمی شناسد و نیاز به حمایت دارد.

حمدانی در پایان درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در مسیر آماده سازی برای جام جهانی گفت: ما تمرکز نداریم و اتحاد و همدلی که باید برای مبارزه در میادین بین المللی داشته باشیم وجود ندارد. اینها به فوتبال ما آسیب می زند. ترکیب ایران برای جام جهانی 2022 آسان نیست و باید از نظر فنی و روانی به خوبی آماده شویم. کنار هم بودن با بچه ها و هیجان جام جهانی باید باعث خوشحالی شود اما از بدنه فدراسیون به پایین مشکل داریم. شکاف بین مردم باعث این مشکلات شد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

وی درباره انتقاد از خریدهای استقلال در این فصل تصریح کرد: استقلال نیازی به خرید بازیکنان زیادی نداشت. تیم هایی که قوی تر شدند عقب بودند و باید نقاط ضعف خود را اصلاح می کردند اما استقلال تیم یکدست بود. حضور کاوه رضایی و سجاد شهبازادا به خط حمله کمک می کند و بازیکنان جوان هم می توانند کمک کنند. بازگشت محمدحسین مرادمند مطمئنا به دفاع کمک می کند. شاکله اصلی استقلال حفظ شده که یکی از شایستگی های این تیم است. به نظر من اگر فرم تیم در فصل گذشته حفظ شود با چند بازیکن می توانیم با قدرت وارد لیگ جدید شویم. استقلال بازیکنان بسیار خوبی دارد که اگر با آنها قرارداد ببندد و 3-4 بازیکن جذب کند، هم نقاط ضعفش را برطرف می کند و هم برای فصل بعد قدرتش را بیشتر می کند و هم با انتخاب خسرو حیدی به عنوان دستیار ایرانی عملکرد بهتری خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که برای قهرمانی استقلال چه فاکتورهایی لازم است؟ وی گفت: اولین و مهمترین عامل حمایت مدیران استقلال از کادر فنی است. آجورلو فصل گذشته به خوبی از کادر فنی تیمش حمایت کرد. عامل دوم حذف حاشیه های تیم است. حاشیه ها می تواند یک تیم را نابود کند، بنابراین همه باید با هم کار کنند و اجازه ندهند مسائل غیر فوتبالی مانع تیم شود.

ستار همدانی درباره انتخاب ریکاردو ساپینتو برای هدایت تیم فوتبال استقلال گفت: ساپینتو مربی پرتغالی است که به تازگی هدایت آبی پوشان را برعهده گرفته است. به نظر می رسد با حضور در فوتبال اروپا می تواند گره استقلال را حل کند. اگرچه او هنوز شناخت کاملی از تیم استقلال ندارد اما باید این فرصت را داشته باشد که با آرامش اهدافش را در استقلال پیاده کند.

این کارشناس فوتبال با اشاره به وعده عجیب ساپینتو مبنی بر چهار قهرمانی در مراسم معارفه خود خاطرنشان کرد: فکر می کنم این سوال بیشتر شبیه کاری بود، اما در هر صورت سرمربی استقلال باید با پختگی بیشتری صحبت کند. هیچ مربی بعد از امضای قراردادش قول قهرمانی نمی دهد. درست است که او به دنبال برداشتن بار روانی از دوش تیم و تلطیف روحیه به نفع خود بود، اما باید مراقب باشد که حرفش در سر همه بماند. برای او استقلال ماندن سخت است. اعداد و ارقام سال گذشته و رکوردهایی که استقلال در لیگ بیست و یکم به دست آورده کار را برای او سخت می کند. بنابراین باید بیشتر مراقب حرف هایش باشد تا بعداً دچار مشکل نشود.

وی گفت: نباید او را در شرایط سخت قرار داد و از ابتدا به او فشار زیادی وارد کرد. او هنوز فضای فوتبال ایران را نمی شناسد و برای تطبیق با شرایط ما به زمان نیاز دارد. بعد از قهرمانی استقلال در لیگ و رفتن سرمربی، مدیریت باشگاه تدبیری اندیشید و یک مربی خوب خارجی آورد. اشتباهاتی از سوی عده ای صورت گرفته که استقلال خوب بسته نشده است اما مصطفی آجورلو در سکوت به کارش ادامه می دهد و در حاشیه نمی ماند. استقلال شرایط خوبی برای فصل آینده دارد به شرط اینکه از او حمایت شود و اتحاد فصل گذشته ادامه پیدا کند.