استوری اعتراضی بازیکنان تیم ملی علیه نمایندگان مجلس ؛ بازیکنان تیم ملی موافق ریاست تاج؟ مجله اخبار فوتبال

نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر فوتبال از ۲۳ خردادماه گذشته در حالی آغاز شد که حضور پررنگ پرسپولیس در روزهای نخست هیجان هواداران این تیم را به سایت akhbarfootball همراه داشت. پس از هشت پیروزی در هشت بازی متوالی و 27 گل وارد شده به حریفان بدون هیچ گل دریافتی این تیم به جام جهانی راه یافت. بنابراین و با توجّه به صحبت های مطرح شده می توان حدس زد که کریم بنزما در پایان فصل این عنوان ارزشمند را کسب کند. در روزهایی که خیلی باشگاهها با ستارههایشان برای کاهش حقوق صحبت میکنند، سیتیزنها ۱۰۰ میلیون پوند برای جذب ستاره استونویلا پرداخت کردند و این بازیکن ملیپوش انگلیسی حالا نامش را بین ۱۰ بازیکنی که در گرانترین نقلوانتقالات تاریخ قرار گرفتهاند میبیند. طبق تجربهای که از دمو داشتیم، میتوانیم بگوییم که بازی PES 2022 نسبت به نسخههای قبلی این فرنچایز مقداری کندتر و سنگینتر شده است و به نظر میرسد عناصری از بازی تغییر پیدا کرده است. حسن روشن با وجود حضوری کوتاه در تیم ملی ایران نسبت به بسیاری از دیگر بازیکنان این فهرست تأثیر زیادی در موفقیت تیمش داشت و همچنان در کشورش با محبوبیت از او یاد میشود.

مهدی مهدوی کیا را به عنوان بهترین بازیکن ایران در آن مسابقات میشناسند که بیشتر آن به دلیل قرار گرفتن او در تیم ستارههای آن مسابقات بود. شاید اصیلترین هوادار تیم چارلتون اتلتیک را هم بتوان برای فراموش کردن نام کریم باقری بخشید اما این هافبک با مبلغ 400 هزار پوند در سال 2000 راهی این تیم شد. با این حال بارسا نتوانسته به طور کامل از دست این بازیکن گران خلاص شود. وی در سطح باشگاهی در سال 1970 عنوان قهرمانی باشگاههای آسیا را به دست آورد و پنج سال بعد قهرمان لیگ ایران شد. عابدزاده به تیم ملی کمک کرد تا علاوه بر حضور در جامجهانی دو بار عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد در حالی که توانست شش عنوان قهرمانی در لیگ، جام حذفی و قهرمانی باشگاههای آسیا را به دست آورد. باشگاههای حوزه خلیج فارس هم همین مبالغ را پرداخت میکنند، درحالی که کیفیت بازیکنانشان پایینتر از ایرانیهاست. علاوه بر این، اعضا تصمیم گرفتند با صلاحدید برگزارکننده مسابقات، حداکثر تعداد جانشینهای ذکر شده در برگه تیم را از ۱۲ به ۱۵ افزایش دهند. او مردی است که وظیفه کاپیتانی تیم ملی ایران را در رقابتهای جامجهانی 2014 برزیل بر عهده دارد، جواد نکونام، بازیکن خط میانی این تیم است که تاکنون 136 بازی ملی در 14 سال به نام خود ثبت کرده است.

منصوریان در خصوص خط دفاع و دروازه استقلال بیان کرد: این خطوط نسبت به سال گذشته تغییر آنچنانی نداشته است. چند روز پس از فینال این بازیها تیم ملی در جام ملتهای آسیا شرکت کرد و با وجود انجام بازیهای تدارکاتی مناسب از جمله در برابر تیمهای بلاروس، مکزیک و جامائیکا نتوانست در جام ملتها نتیجه مناسبی کسب کند و در مرحله یک چهارم پایانی و در ضربات پنالتی مغلوب تیم کرهجنوبی شد. من فرصتی برای سرگرمی و تفریح ندارم بلکه در پایان رو به شغلم به عنوان یک سرگرمی نگاه می کنم، این چیزی است که انجام دادنش را دوست دارم. در حالی که باقری در دیدار مقابل استرالیا ایران را به بازی برگرداند، این خداداد عزیزی بود که توانست گل تساوی را برای ایران به ثمر برساند تا این تیم راهی جامجهانی شود. او علاوهبر اینکه عنوان برترین بازیکن جام را از آن خود کرد، بههمراه تیم ملی فرانسه، قهرمان جام جهانی شد.

در ۱۰ ژانویهٔ ۲۰۱۷، فیفا فرمت جدیدی را تصویب کرد، جام جهانی ۴۸ تیمی (برای پذیرش تیمهای بیشتر)، که شامل ۱۶ گروه سه تیمی میشود و از هر گروه، دو تیم اول به مرحلهٔ حذفی صعود میکنند و مرحلهٔ حذفی دارای ۳۲ تیم خواهد بود. تنها یک فصل بعد از عقد قرارداد با نیمار و رکوردشکنی، قرارداد کیلیان امباپه که از موناکو که قرضی بود را قطعی کردند. مهدوی کیادر سال 1997 به عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا انتخاب شد و شش سال بعد در رده بزرگسالان همین افتخار را کسب کرد. لحظاتی همچون گل جنجالی «جف هرست» به آلمان غربی که انگلیس را به قهرمان جام جهانی ۱۹۶۶ تبدیل کرد و پنالتی اشتباه «روبرتو باجو» که موجب بازماندن ایتالیا از جایگاه قهرمان در جام جهانی ۱۹۹۴ شد، هیچگاه از یاد و خاطره علاقه مندان فوتبال نمی رود. دیدار با کره که چند ماه پیش به عنوان نماینده آسیا در جام جهانی ۱۹۹۰ شرکت کرده بود تبدیل به دیداری حساس و نفسگیر شد که ایران در پایان تنها در وقتهای اضافه بر روی فرار و ضربه فنی سیروس قایقران موفق شد با نتیجه ۰-۱ کرهجنوبی را مغلوب کند و پای به دیدار نهایی بگذارد.

لوکا مودریچ سال گذشته بهعنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد اما پس از دریافت این عنوان خیلی نتوانست عملکرد درخشانش را ادامه دهد ولی در اینکه وی هنوز هم یکی از بهترین هافبکهای جهان است، شکی نیست. در این سال پرسپولیس با 13 پیروزی و 1 شکست، به نخستین قهرمانی تاریخ خود رسید. حجازی حتی پیش از رقابتهای جامجهانی با ایران به موفقیتهای زیادی دست یافت و در فاصله چهار سال به تیم ملی کمک کرد تا به عنوان قهرمانی آسیا و قهرمانی بازیهای آسیایی برسد. تیم ملی آمریکا موفق نشد از مرحله مقدماتی در جام جهانی روسیه صعود کند و در جام جهانی قبل حضور نداشت. کوتینیو در بارسلونا هیچوقت مهره قابلاتکایی نشد و حتی برای یک فصل هم به صورت قرضی به بایرنمونیخ رفت. مهدویکیا همچنین گل پیروزی بخش ایران در دیدار معروف مقابل آمریکا را به ثمر رساند و یکبار دیگر در سال 2006 در جامجهانی برای تیم ملی به میدان رفت.

به خاطر بسپارید كه عضلات گردن باید تقریبا سفت و سخت باشد و قبل از همه چیز اجازه ندهید توپ به سر شما برخورد نماید بلكه شما ضربه به توپ بزنید. قيصر لقب تنها مدافعى اسـت كه نامش در لیست ده بازيكن برتر آمده اسـت؛ تصوير بكن باوئر را دست شكسته وبال گردن در جام جهانى 1970 و بالا بردن جام قهرمانى چهار سال بعد در مونيخ مقابل هلند، بخشى از خاطره جمعى تاريخ و فوتبال اسـت، امضاى يك اسطوره را زير خود دارد. البته سرخپوشان در ابتدا بازیکنان خوبی گرفتند، اما بعد از آن دست به عصا حرکت کرد. وقتی باشگاه بارسلونا بعد از تنها ۲ فصل به فکر فروش آنتوان گریزمن میافتد، یعنی از هزینه کردن برای او پشیمان شدهاند. به صورت کاریکاتور شخصیتپردازی شدهاند.

گریلیش برای این که جام بگیرد راهی سیتی شده و میتواند ادعا کرد او در آینده ستاره اول خط میانی سیتیزنها خواهد شد. حضور گریلیش کنار ستارههایی مثل دبروینه، استرلینگ و محرز میتواند خط آتشی وحشتناک برای سیتی تشکیل بدهد. در واقع سرنوشت آزار در رئالمادرید هم مثل دمبله در بارسلونا بوده است. خیلیها معتقدند روبرتو باجو هم در فینال جام جهانی ۱۹۹۴ پنالتی سرنوشتساز ایتالیا را خراب کرد و مانع از قهرمانی تیمش شد اما هنوز هم اسطوره ایتالیاست و از او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان یاد میکنند. شاید این بازیکن ۲۸ ساله در آینده نزدیک به تیمی برود که رکورد قبلی انتقال خودش را بشکند. او با فرم آماده خود در طول این فصل همگان را تحت تاثیر قرار داد . ایران هنوز نتوانسته است از مرحله گروهی این مسابقات صعود کند و تلاش خواهد کرد تا تابستان امسال در برزیل این رکورد را در چهارمین حضورش در این مسابقات بهبود بخشد. این سئوالات بازیکنان را درگیر با آگاهی محیطی کرده و در نتیجه دیگر انها به موضوعات ذکر شده بی تفاوت نیستند .

این هافبک در سطح باشگاهی 18 سال در تیم پرسپولیس بازی کرد و سپس به مدت 17 سال هدایت این تیم را در دست گرفت. خوبیه این روش اینه که شما می تونید توپ اورجینال اصل رو بخرید با خیال راحت. برای تمرین کردن، میلههای میز رو به سمت توپ حرکت بدید و توپ رو محکم به لبه میز بزنین تا به سمت آدمکِ شما برگرده. حجازی پس از رقابتهای 1978 از تیم منچستریونایتد پیشنهادی دریافت کرد و به مدت یک ماه نیز با این باشگاه به تمرین پرداخت. در حالی که فیفا بیشتر روی جنبه جمع کردن کارتهای خوب از بازیکنان برای ساخت تیم رویایی تمرکز دارد، پس بیشتر تمرکزش را روی ارائه یک گیمپلی جذاب و نزدیک به نسخه کنسولی گذاشته و در این مسیر نیز موفق بوده است. شکل این مقواهای مخصوص به گونه ای بود که وسط آن، به اندازه محیط گردن یک بازیکن خالی بوده و این مقوا که بعدها جنسش کمی تغییر کرد ( دیگر مقوا نبود )، دور گردن قرار داده می شد و در مواقعی که تمرینات « حمل توپ، لمس توپ و انواع تکنیک های مختلف » که آشنایی هر چه بیشتر پا با توپ مدنظر بود، مورد استفاده قرار می گرفت.

او ۴ مرتبه با تیمش قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و در بازیهای بزرگی هم درخشیده، اما هنوز هم محبوب هواداران رئالمادرید نیست. ۴ سال گذشته و هنوز نیمار به هدفش که قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با پاریسیها بود نرسیده، ولی هنوز گرانترین انتقال تاریخ است. انتقال پوگبا به منچستریونایتد در آن زمان رکورد نقلوانتقالات دنیا بود. وی افزود: برخی تیمها از جمله استقلال، سپاهان و تراکتور سرمربی خارجی جذب کردند که آنها نیاز به زمان دارند تا فوتبال ایران را بشناسند، با حواشی و فضای موجود آشنا شوند و تاکتیکهای خود را در تیمشان پیاده کنند. او تا آن زمان به دلیل حضور مؤثر در هامبورگ به خوبی در آلمان شناخته شده بود.

وقتی در لیست گرانقیمتترین بازیکنها به بازیکنانی که بارسلونا با مبالغ هنگفت جذب کرده نگاه میکنیم، میبینیم که هرکدام به شکلی خیلی پایینتر از حد انتظار ظاهر شدهاند. به عنوان مثال بازیکنان مدافع قدرت کنترل توپ بالایی دارند. در دومین فصل حضورش در اتلتیکو یکی از بازیکنان ارزشمند تیم قهرمان لالیگا بود. عزیزی علاوه بر حضور در جامجهانی در رقابتهای قهرمانی آسیا در سالهای 1996 و 2000 برای تیم ملی ایران بازی کرد. از طرف دیگر نکونام در رقابتهای بینالمللی به ایران کمک کرد تا در رقابتهای چلنج کاپ 2003، بازیهای آسیایی 2002 و رقابتهاب قهرمانی غرب آسیا 2004 به قهرمانی برسد.

او در اولین تورنمنتی که برای ایران بازی کرد توانست بزرگترین تأثیرش را به جا بگذارد و با وجود سوم شدن ایران به عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات شناخته شد. اما هوملس در فیفا 20، با سطح کلی ۸۷ چهل و سومین بازیکن برتر بازی است اما خب راستش را بخواهید مخصوصا در بخش آلتیمیت تیم شاید گزینه خیلی قابل استفادهای نباشد که دلیل اصلی آن، سرعت بسیار پایین ۵۱ این بازیکن است. دایی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران نزدیک به دو دهه با ۱۰۹ گل عنوان بهترین گلزن بازیهای ملی جهان را در اختیار داشت و از او به عنوان آقای گل فوتبال دنیا یاد میشد. این افشانه پس از مدت اندکی که روی چمن باقی میماند محو میشد. عملکرد او در بوندسلیگا باعث شد این بازیکن سرعتی ایرانی دو بار به عنوان بهترین بازیکن سال این تیم انتخاب شود و در تیم منتخب قرن این باشگاه نیز قرار بگیرد.

این شرکت وظیفه اداره حمل و نقل ملی قطر را بر عهده دارد و اتوبوس، تاکسی و حتی ارائه لیموزین را برای خدمت رسانی به مسافران موجود دارد. از این اتفاق خوشحال هستم اما کمی به او نیز حسادت میکنم. البته یادتان باشد که در بین هر سه مورد نیز توپ های باکیفیت و بی کیفیت زیادی امروزه دیده می شود که تنها راه مطمئن شدن شما خرید آن ها از فروشگاه های معتبر می باشد. از نقاط ضعف این توپ می توان به مناسب نبودن برای بازی در خارج از خانه و همچنین آسان تر پاره شدن آن در مقایسه با دیگر توپ های فوتبال اشاره کرد.