اصلاح قانون آفساید، در آستانه شروع مسابقات قهرمانی اروپا

در صحنه مورد بحث، اریک گارسیا، مدافع اسپانیا سعی کرد مانع از ارسال توپ شود، اما توپ با او برخورد کرد و در نهایت مقابل پای امباپه قرار گرفت. امباپه قبلا در موقعیت آفساید قرار داشت اما به دلیل برخورد توپ به گارسیا، داور گل را پذیرفت. اما طبق قانون جدید این گل باید آفساید اعلام می شد.

پس از گلی که کیلیان امباپه در دیدار تیم های ملی فرانسه و اسپانیا در لیگ ملت های یوفا به ثمر رساند که منجر به پیروزی فرانسه شد، هیئت بین المللی تصمیم گرفت در قانون آفساید تجدید نظر کند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، هیئت بین المللی فوتبال بخشنامه جدیدی برای اعلام آفساید صادر کرد. طبق دستورالعمل جدید، زمانی که توپ به مهاجمی می رسد که در آفساید است، اگر در میانه راه با مدافع حریف برخورد کند و حتی پس از رسیدن توپ به مهاجم تغییر جهت دهد، داور باید سوت خود را بزند. اعلام آفساید

چند روز مانده به شروع فصل جدید لیگ اروپا، هیئت بین المللی فوتبال از قوانین جدید آفساید رونمایی کرد.

نمونه دیگر صحنه ای است که ماه گذشته در دیدار تیم های ملی آلمان و انگلیس رخ داد. در جریان بازی جک گرلیخ توپ را به محوطه جریمه آلمان فرستاد. هری کین در این صحنه آفساید بود. اما توپ پس از برخورد به لوکاس کلاسترمن تغییر جهت داد و در نتیجه داور آن را آفساید اعلام نکرد. این صحنه در نهایت با یک پنالتی برای انگلیس به پایان رسید که هری کین آن را وارد دروازه آلمان کرد.



مجله اخبار فوتبال خارجی


سرویس خبر شماره: 1835715
6 مرداد 1401 ساعت 22:10 |
24.3 هزار امتیاز خبر|

8نقطه نظر