اظهارات متناقض در مورد پرونده ویلموتس روی آنتن

وی با انتقاد صریح از صفی الله فغانپور ادامه داد: متأسفانه وی (فغانپور) حتی اطلاعاتش درباره کمیته فیفا که رای صادر کرده اشتباه بوده و کمیته انضباطی فیفا تصمیمی نگرفته و مبلغ 10 میلیون یورو یا 12 در برنامه دیگری است. ذکر شد، این به هیچ وجه صحیح نیست. حتی اگر رقم 6 میلیون یورو را هم در نظر بگیریم، خسارات و تاخیرهای 5 درصدی حتی برای سه سال به یک میلیون نمی رسد و متاسفانه هیچ کدام از این مطالب صحت ندارد.

ابتدا فغانپور در واکنش به لغو رای پرونده ویلموتس گفت: طی 2 سال گذشته در مصاحبه های مختلف اعلام کرده ام که تصمیم فیفا منصفانه نیست و در دادگاه CAS به طور قطعی لغو خواهد شد. این حدس و گمان و تجربیات خودم بود. اما الان بحث این است که این رای شکسته شد. احتمالاً این هفته یا ظرف 10 روز آینده اعلام خواهد شد.


سرویس خبر شماره: 1835118
آگوست 02, 1401 @ 10:43 ب.ظ |
609

0نقطه نظر

فغانپور: رای ابطال شد. واسوق احمدی: این درست نیست!

فغانپور در خصوص اینکه چه زمانی رای به فدراسیون می رسد، گفت: در رای کمیته انضباطی فیفا 6 میلیون یورو به اضافه 5 درصد بود و در این مدت تاخیرها و تعدیل ها از 10 میلیون هم گذشته بود. 12 میلیون یورو در نهایت این رای نقض شد و به 3 میلیون یورو کاهش یافت. امیدواریم این رای اعلام شود و منتظر آن هستیم.

وی در مورد اینکه آیا کسی آنها را می شناسد یا در فیفا و CAS آشنایی داشته اند، گفت: من این پرونده را پیگیری کردم زیرا این پرونده برای فوتبال و کشور ما مهم بود. در واقع باید بگویم در راس گروه حقوقی که این کار را دنبال کردند، آقای وثوق احمدی و تیم حقوقی ایشان بودند که زحمت کشیدند. این موفقیت را باید به نام آقای وثوق احمدی که در واقع موفقیت فوتبال ایران است ثبت کرد.

پس از آن بود که بلافاصله وثوق احمدی وکیل فدراسیون فوتبال وارد عمل شد و سخنان فغانپور را رد کرد. هنگامی که از وی پرسیده شد که آیا تصمیم پرونده ویلموتس در CAS لغو شده است، او پاسخ داد: “نه، از لحظه ای که با شما صحبت می کنم، روشن می شوم که هیچ تصمیمی گرفته نشده است.” تمام بحث هایی که تا چند روز اخیر در رسانه ها مطرح شده و متاسفانه امروز از سوی فردی حداقل دارای تحصیلات حقوقی و سال ها مسئولیت قانونی در فوتبال فدراسیون ایران مطرح شده است، تنها حدس و گمان است و هیچ مبنایی ندارند

چند ثانیه پس از اظهارات فغانپور، وکیل فدراسیون فوتبال لغو حکم پرونده ویلموتس توسط دادگاه CAS را تکذیب کرد.

وکیل فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس در پاسخ به مبانی صحبت‌ها و ماهیت اسناد گفت: حقیقت این است که نمی‌دانم و شاید دوستان در تلاش هستند خودشان را معرفی کنند یا در هر موردی صحبتی داشته باشند. مسیر.” حتی ایشان (فغان پور) گفتند که من (روزبه وطوق احمدی) مسئول این پرونده هستم، اما واقعیت این است که تیم حقوقی بزرگی در این پرونده وجود داشت و به صراحت می توانم بگویم که آقای فغانپور هیچ نقشی در این پرونده نداشت. و تمام تلاش ها توسط تیم دیگری هدایت شد. شاید به دنبال این هستند که اگر این تلاش ها به نتیجه برسد می توانند پیشاپیش این موفقیت را از طرف خودشان ادعا کنند.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال تعریف موفقیت چیست و غرامت تعیین شده در مورد کم می شود یا چقدر می شود تا زمانی که تصمیم گیری نشود هیچکس نمی تواند مبنا را اعلام کند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

واسوق احمدی در مورد اینکه آیا امیدی هست که رای به نفع فدراسیون فوتبال ایران باشد یا چیزی مشخص نیست، گفت: واقعیت این است که چیزی مشخص نیست و طبق آمار اعلام شده از سوی فیفا 85 درصد پرونده های ارسالی از فیفا به دادگاه داوری ورزش (CAS) ارجاع می شود، تایید می شود و احتمال موفقیت آن 15 درصد است، اما با توجه به روند این پرونده، جلسه اول بیش از 10 ساعت به طول انجامید و جلسه دوم جلسه بیش از 6 ساعت و بیش از هزار به طول انجامید. سند و سند ارائه شده در پرونده و دو کارشناس ارشد حقوق ورزش سوئیس و یک استاد متخصص دانشگاه در جلسه حضور داشتند و به نفع ایران صحبت کردند، این نوید می دهد که موفقیت حاصل خواهد شد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، صبح امروز بود که صفی الله فغانپور، رئیس سابق معاونت حقوقی فدراسیون فوتبال با حضور در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد که تصمیم سنگین فیفا در بازی ویلموتس و فدراسیون فوتبال شکسته شده است. . این برنامه با واکنش های مختلفی همراه بود و این دو نفر به صورت زنده از شبکه سوم سیما به سوالات مجری پاسخ دادند.