اعتراف تلخ ستاره سابق پرسپولیس; اگر به عقب برگردیم قطعا چنین تصمیمی نخواهم گرفت!

فرزاد آشوبی هافبک سابق پرسپولیس و استقلال و سرمربی فعلی جوانان سرخپوشان درباره دربی فینال جام حذفی ایران گفت: دو تیم خوب و شایسته توانستند به فینال برسند و این برای ایران خوب است. فوتبال اما برای اینکه ببینیم چه می شود مشخص می شود و عملکرد و سبکی که تیم ها انتخاب می کنند به کجا می رسد باید 48 ساعت دیگر صبر کنیم.

آشوبی در پاسخ به این سوال که آیا تحت فشار مردم و اهالی فوتبال است، گفت: هیچ فشاری احساس نکردم. خوشبختانه برخوردها به شکل کاملا قابل فهمی انجام شد و من از این برخوردها خجالت نمی کشم. من خودم نمی توانستم با محیط جدید موافق باشم و به دلیل علاقه و تجربه گذشته ام بود. در تمام این مدت با هواداران پرسپولیس همیشه با محبت، مهربانی و احترام رفتار شده است. رفتاری که همیشه بین من و پرسپولیسی ها متقابل بوده است.

آشوبی افزود: در مجموع پرسپولیس در سال های اخیر روند متفاوتی را پشت سر گذاشته و مقابل هر رقیبی شانس بیشتری برای برتری دارد اما برای این دیدار بی نظیر و فینال ویژه نمی توان انگیزه های خاص استقلال را نادیده گرفت. تحریکاتی که می تواند به یک احساس مثبت تبدیل شود و شرایط را برای حریفش سخت کند. استقلال قهرمانی را به پرسپولیس واگذار کرد و این دیدار می تواند فرصت دیگری برای این تیم باشد تا شرایط را تغییر داده و آبروی خود را بازگردانند.

آشوبی در پاسخ به این سوال که به نظرش بازی چطور پیش می رود و کدام بازیکن می تواند ستاره داربی باشد، گفت: فوتبال بارها و بارها به ما نشان داده که هیچ پیش بینی درستی از معنا و مفهوم وجود ندارد، اما فکر می کنم. بازی نزدیک خواهد شد، چرا؟ که هر دو تیم پتانسیل خوبی دارند و این کار را برای تیم مقابل سخت می کند.

اعتراف تلخ ستاره سابق پرسپولیس;  اگر به عقب برگردیم قطعا چنین تصمیمی نخواهم گرفت!

آشوبی که در دوران فوتبالش در پرسپولیس و استقلال بازی می کرد، در پاسخ به این سوال که برخلاف سایر بازیکنانی که در دو تیم بازی می کردند، بدون حاشیه کار خود را دنبال می کرد، گفت: بین خودم و سایر بازیکنان تفاوت احساس می کنم. من آن را انجام نمی دهم. هرکسی در زندگی ورزشی و اجتماعی خود نگرش و عقاید خود را دارد و من معتقدم فوتبال فقط بخشی از زندگی است و مهم ترین و مهم ترین قسمت زندگی اجتماعی مردم است. بنابراین بازیکنان و مربیان باید به گونه ای عمل کنند که این دپارتمان بزرگ تحت الشعاع دپارتمان فوتبال قرار نگیرد. در این مقطع از دوران حرفه ای ام شرایط خاصی داشتم و تصمیم گرفتم به استقلال بروم. با این حال اگر به عقب برگردیم قطعا چنین تصمیمی نخواهم گرفت.

وی در خصوص کیفیت فنی دو تیم گفت: هر دو تیم در تمامی خطوط به ویژه خط هافبک و حمله بازیکنان باکیفیتی دارند و مهره هایی دارند که خلاقیت آنها چاشنی کیفیت و ظرفیت آنهاست و این نیز می تواند نوید یک بازی جالب است

وی در پایان درباره شرایطی که بازیکنان پرسپولیس پس از جدایی از این تیم با آن مواجه می شوند، توضیح داد: شما مدت هاست در محیطی زندگی می کنید که هر حرکت و عملکرد شما زیر ذره بین است و این حس خیلی خوبی به شما دست می دهد و وقتی شما از این گروه بزرگ و منحصر به فرد جدا شده اید، کنار آمدن با محیط جدید نیاز به ذهنیت و کیفیت ذهنی بالایی دارد و بسیاری با مشکل مواجه خواهند شد. برای من شخصاً جدایی از پرسپولیس باعث تاسف زیادی برای من شد. مخصوصا من تنها تصمیم گیرنده نبودم و به نوعی مجبور به گرفتن این تصمیم شدم، اما توانستم خود را با شرایط جدید وفق دهم، اما اگر مجبور به تصمیم گیری نبودم قطعا این جدایی را انتخاب نمی کردم. آن تصمیم



سرویس داخلی اخبار فوتبال

آشوبی در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد برخی از بازیکنان پرسپولیس از جمله میلاد سرلک در پایان فصل به پایان می رسد و آیا این باشگاه باید همه بازیکنان خود را حفظ کند، گفت: قطعا باید در بلندمدت این اتفاق بیفتد. تنها توجیهی که برای جدایی بازیکن از پرسپولیس می تواند وجود داشته باشد رفتن به خارج از کشور است و در غیر این صورت پرسپولیس بهترین گزینه ای است که بازیکنان می توانند در آن حضور داشته باشند و به کار و درخشش خود ادامه دهند. مگر اینکه بازیکنی به دلایل فنی مورد توجه کادر فنی قرار نگیرد.

وی در خصوص ایرادات باشگاه استقلال به مسائل داوری گفت: این اشتباه بزرگ باشگاه استقلال است که به این مسائل دامن می زند. این مسائل بیشتر توجه تیم فنی و بازیکنان را به خود جلب می کند و رفتار غیرحرفه ای است. خیلی خوشحالم که پرسپولیسی ها مدت هاست حرفه ای رفتار می کنند و به دور از هیجان و هیجانات پیرامون فوتبال، با تمرکز، عملکرد و کیفیت خاص خودشان جلو می روند. فکر می کنم این مشکل یکی از دلایل اصلی بازگشت پرسپولیس به صدر جدول و قهرمانی این تیم بود.

وی با تاکید بر اینکه این تصمیم حتی برای خودش هم قابل هضم نبود، گفت: نتوانستم فضای سنگین این انتقال و جابه جایی را هضم کنم و با مجموعه جدید ارتباط قوی و خوبی برقرار کنم. از سوی دیگر، این تصمیم شاید از نظر حرفه ای قابل توجیه نبوده باشد. البته این تصمیم با مشورت تعدادی از پیشکسوتان و پیشکسوتان این فوتبال گرفته شد اما در نهایت نتیجه آن چیزی که انتظار داشتم نشد.

هافبک سابق سرخپوشان درباره بردهای سرخپوشان در آستانه فینال جام حذفی گفت: این موضوع نیز به همان کیفیت، توانایی و خلاقیت بازیکنان هر دو تیم برمی گردد که آنها را قادر می سازد در حمله به حریف به نوعی عمل کنند. که دفاع حریف را متعادل و متعادل می کند، اما به نظر من حساسیت این بازی به قدری بالاست که شاید تصور یک بازی پر گل سخت باشد. البته تعداد گل ها به تنهایی دلیل جذابیت یک بازی نیست و ممکن است یک تیم گل های کمی بزند اما در عین حال آنقدر منطقی عمل می کند که برای کسانی که فوتبال را دنبال می کنند بسیار جذاب است.