اف سی بارسلونا، از Tiktaka تا Flicki Flacka!


سرویس خبر شماره: 2025130
10 ژوئن 1403 در 11:26 ق.ظ |
9.3K |

17نقطه نظر

او با همان رکورد پپ اسپانیا را ترک کرد

هانسی فلیک سرمربی جدید بارسلونا آماده است تا تیم را پس از دوران ژاوی بدرخشد و به نظر می رسد توانایی بازگرداندن بارسا را ​​به اوج خود دارد.

اف سی بارسلونا، از Tiktaka تا Flicki Flacka!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، هانسی دیتر فلیک، متولد 1965 در هایدلبرگ آلمان، هدایت بارسلونا را برعهده خواهد گرفت، تیمی که در سال 2020 رابطه خاصی با او برقرار کرد و توانست به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. لیگ قهرمانان اروپا در لیسبون در بحبوحه یک بیماری همه گیر. دنیای ویروس کرونا در زمانی که او سرمربی بایرن بود، شکست تاریخی 2-8 را برای این تیم رقم زد.

فلیک که در آن سال توانست هر شش رویا از جمله بوندسلیگا، جام حذفی آلمان، لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام آلمان و اروپا و جام باشگاه های جهان را به دست آورد، گفت: این مسابقه واقعا نفس گیر و درخشان بود. او در سال 2009 با پپ گواردیولا در بارسلونا برابری کرد و این دو اکنون تنها مربیان تاریخ فوتبال هستند که در یک فصل 6 بار قهرمان شده اند.

او کمی بیش از یک سال و نیم روی نیمکت بایرن مونیخ بود و در این مدت 7 جام به دست آورد، اما کودتای فدراسیون فوتبال آلمان این بود که او را به تیم ملی این کشور بفرستد که در آن موفق نشد و بعد از آن. او با حذف از مرحله گروهی جام جهانی 2022 با عملکرد ضعیف مقابل اسپانیا، ژاپن و کاستاریکا و همچنین شکست 4-1 در بازی دوستانه مقابل ژاپن در سپتامبر 2023 از مدیریت تیم کنار گذاشته شد.

2028171

سرمربی آلمانی از آن زمان تاکنون پیشنهادهای متعددی برای بازگشت به دنیای مربیگری دریافت کرده اما به آنها توجهی نکرده است. او می خواست در بارسلونا باشد و در نهایت به هدفش رسید. فلیک برای اولین بار در آستانه ورود به یک ماجراجویی جذاب در یک باشگاه خارجی است، چالشی که او شجاعانه با آن روبرو خواهد شد زیرا هرگز پنهان نمی کند.

شخصیت قدرتمند او در مدرسه بایرن شکل گرفت. او بین سال های 1985 تا 1990 پیراهن این تیم را بر تن کرد و چهار قهرمانی بوندسلیگا را به دست آورد. او یک هافبک بود که قبل از بازنشستگی در سال 2000 در یک باشگاه آلمانی به نام ویکتوریا بامنتال، جایی که به عنوان بازیکن-مربی فعالیت می کرد، تجربه بازی در تیمی مانند کلن را نیز به دست آورد.

او کار خود را به عنوان مربی در زادگاهش هوفنهایم بین سال‌های 2000 تا 2005 آغاز کرد، سپس دستیار جیووانی تراپاتونی و لوتار ماتائوس در سالزبورگ شد و همچنین در کادر مربیگری یواخیم لو در سال 2014 زمانی که تیم ملی آلمان قهرمان شد. با برزیل در جام جهانی حضور داشت و در استراتژی و تاکتیک آن تیم نقش اساسی داشت. او همچنین بین سال های 2014 تا 2017 به عنوان مدیر ورزشی تیم ملی کشورش فعالیت می کرد.

2027340

این رزومه درخشان باعث شد تا او در سال 2019 به عنوان دستیار نیکو کواچ در بایرن استخدام شود و در پاییز همان سال که سرمربی کروات به دلیل کسب نتایج ضعیف از کار برکنار شد، به عنوان مربی موقت برگزیده شد. از آنجا بود که او توانست هر 6 بازی را ببرد و به عنوان بهترین مربی سال 2020 یوفا انتخاب شد.

یواخیم لو، که مدت ها به عنوان دستیار با او کار می کرد، در مورد ویژگی های فلیک صحبت می کند: فلیک گفت: “او ایده روشنی از کاری که می خواهد در یک تیم انجام دهد دارد. او تجربه و مهارت های زیادی در زمینه های مختلف دارد، اما در عین حال حس همدلی بالایی دارد.” به بازیکنان.”

فلیک همچنین با مارکا در مورد سبک کار خود برای کنترل اتاق رختکن صحبت می کند: “تیم بدون قوانین و نظم مشخص نمی تواند به خوبی عمل کند. اما بدون درجه خاصی از آزادی عمل و مسئولیت فردی به خوبی کار نمی کند. باید ترکیب خوبی از این دو عنصر در تیم وجود داشته باشد.

2028170

تیم های فلیک همیشه جدیت شخصیت او را نشان می دهند. تیم های او در 1-3-2-4 واقعا شیک هستند «فلیکی فلکا» این یک بازی است که در آن پرسینگ گگن و جدیت زیاد مربیان آلمانی مانند یورگن کلوپ با مالکیت و لمس توپ به سبک خاص لاماسیا ترکیب می شود.

ژاوی مارتینز گفت: “سبک بازی او کاملاً شبیه بارسلونا است. ما مانند پپ با او بازی کردیم. سبک تمرینی بسیار پرفشار است… اما همیشه با توپ. “در مونیخ بعد از ظهر با یک مربی بدنساز تمرین کردیم.”

لوتار متئوس همچنین در مورد سبک بازی فلیک اظهار نظر کرد: “سبک بازی او بسیار با بارسلونا سازگار خواهد بود. او می خواهد تیم هایش هم تهاجمی و هم دفاعی باشند.” بارسا با پپ گواردیولا درخشان و فوق العاده بوده است و آنها فوتبال بسیار خوبی بازی کرده اند و با هانسی می توانند این جادو را دوباره نشان دهند. “

حالا، پس از چند ماه یادگیری اسپانیایی برای آماده شدن برای یک رویداد مهم آینده، فلیک برای تغییر پس از دوران ژاوی در بارسلونا است. روبرت لواندوفسکی، مارک آندره تراشتگن و ایلکای گوندوگان که با او در بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان کار کرده‌اند، به مربی کمک خواهند کرد تا زودهنگام سازگاری پیدا کنند. فلیک کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.

مجله اخبار فوتبال خارجی