اقدام مثبت در رادیو و تلویزیون؛ سلیقه در انتخاب کارشناس دیده شد/ دعوت از بازیکنی که در استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور بازی کرده است!



معمولاً تلویزیون به خاطر انتخاب خبرنگارانی که 90 دقیقه روی اعصاب مردم رژه می روند و یا به دلیل نحوه پخش مسابقات که همیشه مشکلات زیادی را ایجاد می کند، مورد انتقاد دوستانش از فوتبال قرار می گیرد. حالا بریم سراغ ماجرای کیفیت تصویربرداری و هماهنگی با سازمان لیگ برای زمان برگزاری مسابقات!

اما مثل ضرب المثلی که می گوید: «اگر جمله بدی گفتی هنرش را هم بگو» باید کارهای مثبت و مفید تلویزیون را هم ببینیم و به یاد بیاوریم. شامگاه چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه که قرار بود دو مسابقه بزرگ فوتبال ایران از شبکه سه پخش شود، کارشناس مهمان این برنامه سید مهدی سیدصالحی بود.

او رکورددار ویژه فوتبال ایران، تنها بازیکن تاریخ لیگ برتر است که پیراهن چهار تیم بزرگ و مدعی فوتبال ایران را بر تن کرده و تنها بازیکن تاریخ است که موفق به گلزنی شده است. گل در لباس چهار تیم بزرگ سطح اول فوتبال ایران.

سیدصالحی در اوایل دهه 80 چهره سپاهان شد و به لطف گلزنی هایش قهرمان جام حذفی شد. او بهترین گلزن ایران در آسیا بود، سپس با پیراهن استقلال، پرسپولیس و تراکتور همیشه توانسته بود دروازه رقبا را باز کند و به صورت انفرادی در میادین ملی – لیگ برتر جام خولا – و بازی های بین المللی (آسیایی) بدرخشد. لیگ قهرمانان).

سید صالحی در سال های اوج فعالیتش بدشانس بود که فوتبال ایران مهاجمان بین المللی درجه یک داشت، از علی دایی و رضا عنایتی گرفته تا رسول خطیبی و وحید هاشمیان و بعدها کریم انصاری فر که هرگز به گلزنان ملی فرصت درخشش در تیم ملی ندادند. تیم با این وجود او با همین پیراهن باشگاهی به فوتبال ایران ادای احترام کرد.

انتخاب کارشناس برای تلویزیون شرایط و الزامات مختلفی دارد، از توانایی تحلیل تکنیکال گرفته تا تکنیک بیان مناسب، اهمیت و جایگاه در فوتبال و ده ها مورد دیگر، اما بدون شک سابقه این کارشناس به عنوان یک بازیکن بزرگ و محبوب به ویژه از دیدگاه هواداران تیم هایی که قرار است مسابقه خود را پخش کنند، یکی از مهم ترین الزامات و شرایط کارشناسی است که این بار تلویزیون به خوبی به آن پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: هنرهای رزمی، تهاجم و جنگ اعصاب; این لیگ را زود جمع کنید/ استقلال و پرسپولیس فرقی با هم ندارند; کسب یک جام دیگر به شایستگی نیاز ندارد!



سرویس داخلی اخبار فوتبال