الهویی: بعضی روزها توپ های شما وارد دروازه نمی شود

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سعید الهویی سرمربی گل گهر پس از باخت یک بر صفر مقابل نساجی در سیرجان اظهار داشت: فکر می کنم برای پیروزی در این دیدار هر کاری که لازم بود انجام دادیم جز گلزنی. می دانستیم که نساجی در فرم هجومی تیم خوبی است و گل های زیادی به ثمر رسانده است و می تواند در ضد حمله عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. می دانستیم که آنها برای ساختار هجومی ما خطرناک هستند زیرا انتقال از حمله به دفاع را دشوار می کردند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییرات در ترکیب گل گهر گفت: یک مربی باید چالش های مختلفی را در نظر بگیرد. در بازی نفت مسجد سلیمان 2 ساعت با اتوبوس به این شهر رفتیم و 2 ساعت برگشتیم و 2 پرواز انجام دادیم. بنابراین شرایطی که برای از سرگیری بازیکنان به وجود آمد، آقای قلعه نویی را به ایجاد تغییراتی در ترکیب تیم خود واداشت. وسلی گومز که در نیمه دوم وارد زمین شد، کارش را خیلی خوب انجام داد و موقعیت های خوبی خلق کرد. در جایی باید ریکاوری بازیکن را در نظر بگیرید. چون با ابزاری که در اختیار داریم شرایط بدنی بازیکنان را در نظر می گیریم و بر اساس آن متوجه می شویم که بازیکنی برای شروع بازی خود ریکاوری کرده است یا خیر. شاید اگر امیر جعفری از ابتدا وارد زمین می شد نمی توانست اینقدر سرحال و با کیفیت بازی کند.

الهاوی در نهایت خاطرنشان کرد: نتیجه فوتبال این است که شما نسبت به حریف خود موقعیت های گلزنی بیشتری ایجاد می کنید و موقعیت های گلزنی کمتری به آنها می دهید. در جریان بازی به غیر از ضربه ایستگاهی که وارد دروازه ما شد، صحنه گل تیم نساجی دیگری را دیدید؟ وقتی موقعیت گلزنی خوبی ایجاد کردیم، چند صحنه متوالی را می توانید بشمارید. نساجی تیم کوچکی نیست. درست است که این تیم چند گل از استقلال به ثمر رساند، اما تاکتیکی را که آن ها در ورزشگاه آزادی به کار بردند و بازی را خنثی کردند و گلی از آنها نخوردند، ندیدیم. بازی را خیلی خوب شروع کردیم و موقعیت های خیلی خوبی خلق کردیم، اما بعضی روزها موقعیت ها وارد دروازه نمی شوند. باید با انجام تمرینات فنی و ذهنی این مشکل را حل کنیم اما مطمئن باشید در تمام هفته آقای قلعه نویی و مربی روانشناس با بازیکنان صحبت کردند و چنین نتیجه ای نداشتیم که بازیکنان در باد به خواب رفتند. از 5 گل بازی قبلی یا به دلیل استرس بالای سر قرار گرفتن.



مجله اخبار فوتبال داخلی

الهاوی گفت: شاخص های مختلفی برای تعیین ترکیب تیم در نظر گرفته می شود. اما فکر نمی کنم با بازیکنی از جمله امیر جعفری بازی کنیم یا نه، منجر به شکست ما شد. امروز تمرکز لازم را روی توپ های ارسالی به دروازه نداشتیم. ما باید این مشکل را برطرف کنیم تا روند پیروزی خود را دوباره به دست آوریم.


سرویس خبر شماره: 1848043
21 مه 1401 در 9:46 ب.ظ.
455 امتیاز خبر

0نقطه نظر

از داوران می خواهیم بازی را ادامه دهند

وی درباره داوری هم گفت: آقای سلطانی از داوران جوانی هستند که استعداد بسیار خوبی دارند و فکر می کنم جزو داوران بین المللی شوند. به آنها خسته نباشید می گوییم. اما ما در دو سه صحنه اعتراض می کنیم. در اولین صحنه که منجر به گل شد، برخورد با علیرضا علیزاده رخ داد که اشتباه بود و او آن را نگرفت. صحنه دوم هم برای علی بود. در پایان از داور مسابقه تشکر کردیم. انتظار می رود کارشناسان هیئت داوران نیز در مورد این صحنه ها اظهار نظر کنند. ما باید به داوران کمک کنیم تا مسابقات را بهتر کنند. ما فقط یک درخواست از داوران داریم، چون تیمی هستیم که فوتبال بازی می کنیم، برای ما خیلی مهم است که بازی ادامه پیدا کند. ما فقط از این داور و سایر داوران می خواهیم. ما تیمی نیستیم که بازیکنمان بی دلیل خودش را روی زمین بیاندازد و با برانکارد بیرون برود و دوباره برگردد. یا با هر توپی که به دروازه می رسد، دروازه بان خود را به زمین می اندازد و پای او را می گیرد. ما دنبال این چیزها نیستیم و دنبال فوتبال هستیم.

به تیم نساجی تبریک می گویم. به هر حال با شرایطی که برای این بازی آمدند به هدفشان رسیدند. شکل و مدل بازی ای که انتخاب کردند به ما ربطی ندارد و می خواستند اینطور بازی کنند. ما به سبک خودمان بازی کردیم، چه زمانی که بازی بدون گل بود و چه زمانی که عقب بودیم. شرمنده سیرجانی ها و هواداران گل گهر هستیم و به امید خدا در بازی های بعدی به عقب برسیم.

سرمربی گل گهر خاطرنشان کرد: اجازه ندادیم از پشت بازی کنند و بازی را در مسیری که می خواستیم پیش بردیم. هر چقدر بتوانیم با انرژی خوب بازی را ببریم موقعیت هایی ایجاد کردیم اما متاسفانه در 2 بازی مشکل داشتیم. اول اینکه در پایان، موقعیت های زیادی خلق کردیم اما از آنها استفاده نکردیم و این نیاز به تمرین بیشتر دارد. بخشی از تمرینات ما در زمین انجام می شود و بخشی دیگر تمرینات ذهنی است که مربی باید با شناختی که از بازیکنان دارد انجام دهد. مشکل دوم این است که با یک توپ خیلی ساده گل خوردیم. برای اینکه بتوانیم در روند رشد خود به جلو حرکت کنیم، نباید اشتباهات کوچکی را که عواقب بزرگی برای ما دارند، کاهش دهیم.

سرمربی گل گل گهر می‌گوید ما به اندازه‌ای که لازم بود موقعیت گلزنی ایجاد کردیم تا بازی را ببریم اما در نهایت شکست خوردیم.

الهویی: بعضی روزها توپ های شما وارد دروازه نمی شود

از هفته پنجم روی ضربات ایستگاهی تغییر تاکتیکی داشتیم. طبق آمار، موقعیت های خطرناک حریف کم شده است. در بازی مثل امروز، در خانه ما خیلی راحت باز شد. قطعا دوباره تمرین خواهیم کرد و سعی می کنیم اشتباهات را به حداقل برسانیم. الگوی بازی دروازه بان تاکتیکی مانند فوتسال پاور پلی بود که بازیکن لباس دروازه بان را می پوشد و خود را معرفی می کند. در نیمه دوم تاکتیک تیم ما پاورپلی بود و حتی محسن فروزان در نیمه راه بود. طبیعتاً وقتی این الگوی بازی را داریم و سعی می کنیم با تغییرات تاکتیکی به حریف ضربه بزنیم، آنها را مجبور به عقب می کنیم تا فشرده شوند و فقط روی ضدحملات و ضربات آزاد تمرکز کنند. باید سعی کنیم در ضد حملات و ضربات ایستگاهی کمترین خطا را داشته باشیم. برای کاهش این خطاها تا هفته آینده تمرین کنیم.
وی در مورد اینکه بازیکنان گل گهر نمی خواستند گل بزنند، گفت: فکر نمی کنم مشکل آنچنانی باشد. هر بازیکنی که وارد زمین می شد می خواست گل بزند. اما ما به هیچ وجه و به هر قیمتی به دنبال پیروزی و گلزنی نیستیم اگر نگاه کنید در دقایقی که برای تغییر سیستم رفتیم خبری از توپ های بلند و بی هدف نبود. به مناطقی که مد نظرمان بود می رفتیم و از آنجا می فرستادیم. در نیمه اول موقعیت های کافی ایجاد کردیم. علیرضا حقیقی 2 موقعیت خوب را مهار کرد. غیرفعال ترین بازیکن زمین محسن فروزان بود و فکر می کنم علیرضا حقیقی بالاترین امتیاز را خواهد گرفت، او چند موقعیت گلزنی را از ما گرفت. موقعیت‌های کافی ایجاد کردیم و به حریف فرصت ندادیم، اما متاسفانه امروز یکی از روزهایی بود که توپ‌هایمان به درون دروازه نمی‌رفت. البته نه شانس را وسط می گذاریم و نه چیز دیگری. ما مسئول خود هستیم و باید اشتباهات خود را به حداقل برسانیم و از فرصت ها استفاده کنیم.