الیوت، گراونبرچ یا اندو؟ – 4 گزینه هافبک لیورپول بدون کرتیس جونز – لیورپول اف سی

این هافبک را پس از شروع چشمگیر فصل 2023/24 و همچنین الهام بخشیدن به بازگشت تیم به فرم در پایان فصل گذشته، سه جلسه محرومیت می گذراند.

بنابراین، یورگن کلوپ می تواند در زمانی که جونز غایب است، در مقابل برایتون، اورتون و ناتینگهام فارست به چه کسی روی آورد؟

مک آلیستر – سوبوسلای – گراونبرچ

ولورهمپتون، انگلستان - شنبه، 16 سپتامبر 2023: رایان گراونبرچ، بازیکن لیورپول در حین آماده سازی پیش از بازی قبل از بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین ولورهمپتون واندررز اف سی و لیورپول اف سی در استادیوم مولینوکس.  لیورپول 3-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

شاید محتمل ترین ترکیب بدون جونز شاهد یک هافبک کاملا غیرقابل تشخیص از فصل گذشته باشد.

الکسیس مک آلیستر در اکثر موارد در این فصل به عنوان شماره 6 عمل کرده است و این سیستم به رایان گراونبرچ اجازه می دهد تا اولین بازی خود را در لیگ برتر آغاز کند.

این مرد هلندی در میانه بازی مقابل یونیون اس جی تحت تاثیر قرار گرفت زیرا او به اولین بازیکن لیورپول پس از میلان باروس در بیش از 20 سال پیش تبدیل شد که در هر سه بازی اول خود برای این باشگاه گلزنی کرده است.

این یک موتور کاملاً جدید برای قرمزها خواهد بود که برای مونتاژ آن در طول تابستان حدود 133.5 میلیون پوند هزینه داشت.

اما ماهیت جامع تعمیرات اساسی همیشه احتمالاً ترکیبات جدیدی را به وجود می آورد و مطمئناً این چیزی است که طرفداران می توانند در مورد آن هیجان زده شوند.

این سوال باقی می ماند که آیا لیورپول می تواند در موقعیت دروغگویی عمیق تر از مک آلیستر بهترین نتیجه را بگیرد یا خیر، اما در این خط میانی انرژی کافی برای مقابله با تهدیدات حریفان آینده وجود دارد.

اندو – سوبوسلای – مک آلیستر

لندن، انگلیس - شنبه، 30 سپتامبر 2023: واتارو اندو لیورپول در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه تاتنهام هاتسپر و باشگاه لیورپول در ورزشگاه تاتنهام هاتسپور.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

یک رویکرد متفاوت باعث می شود واتارو اندو به 11 ابتدایی در قلب خط میانی پس از Dominik Szoboszlai و Mac Allister بازگردد.

اندو در جریان پیروزی روز پنج‌شنبه مقابل یونیون اس‌جی در نیمه‌تیم کنار کشیده شد و کلوپ تایید کرد که این یک بازیکن از پیش برنامه‌ریزی‌شده بود.

او تنها هافبک دفاعی شناخته شده در تیم باقی می ماند و این انتخاب تعادل زیادی را برای قرمزها فراهم می کند.

اگر اندو برای اولین بار از زمان حضور خارج از خانه اش در نیوکاسل به لیگ برتر با 11 شروع به لیگ برتر بازگردد، به احتمال زیاد این شکلی است.

حضور کاپیتان ژاپن به مک آلیستر این امکان را می دهد که به نقش شماره 8 مورد علاقه خود در کنار سوبوسلای بازگردد و تعادل سالمی در میانه به لیورپول بدهد.

هر تنظیم دیگری مستلزم درجه ای از مصالحه است، اما این شکل به هر سه اجازه می دهد تا از بهترین موقعیت خود عمل کنند.

اینکه آیا کلوپ برای انجام این کار اعتماد کافی به اندو دارد یا نه، هنوز مشخص نیست، زیرا این بازیکن 30 ساله از زمان ورودش تنها یک بار در لیگ شروع کرده است.

الکساندر-آرنولد – سوبوسلای – مک آلیستر

لیورپول، انگلستان - شنبه، 2 سپتامبر 2023: کاپیتان لیورپول، ترنت الکساندر-آرنولد، تیمش را قبل از بازی لیگ برتر انگلیس بین باشگاه لیورپول و استون ویلا در آنفیلد هدایت می کند.  لیورپول 3-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

بازگشت ترنت الکساندر-آرنولد از مصدومیت، فرصت های زیادی را برای سرمربی باز می کند.

جو گومز در پست دفاع راست در حالی که برای نایب کاپیتان جدید وارد میدان شد، تحت تاثیر قرار گرفته است و اگر الکساندر-آرنولد به هافبک دفاعی برود، می تواند جایگاه خود را در تیم حفظ کند.

چنین حرکتی از مدت ها قبل برای این بازیکن 24 ساله در نظر گرفته شده است و نمایش چشمگیر او در نقش مدافع کناری وارونه نشان داده است که او ویژگی های لازم برای انجام این کار را دارد.

مک آلیستر جایگاه خود را در این پیکربندی حفظ خواهد کرد و قرمزها مطمئناً از استعداد خلاق برای تامین خط حمله گرسنه خود محروم نخواهند شد.

الکساندر-آرنولد در نقش ترکیبی معمول خود در برابر یونیون اس جی عمل کرد و این به طور معمول نشان می دهد که کلوپ احتمالاً در بازی های آتی شماره 6 جداگانه را به خدمت خواهد گرفت.

با این حال، سرمربی به طور کامل از استعدادی که دارد آگاه است و در صورت فراخواندن، بیش از آن توانایی دارد که خط هافبک لیورپول را ثابت کند.

این یک گزینه است، اما احتمال کمتری نسبت به دو مورد بالا دارد.

مک آلیستر – الیوت – سوبوسلای

نیوکاسل آپون تاین، انگلستان - یکشنبه، 27 آگوست 2023: xxxx لیورپول در جریان بازی لیگ برتر FA بین نیوکاسل یونایتد اف سی و لیورپول اف سی در سنت جیمز پارک.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

گزینه دیگر الیوت است که در این فصل صبور بوده و در هنگام معرفی از شانس‌ها استفاده کرده است، بنابراین اولین شروع او در لیگ برتر دور از دسترس نیست.

مک آلیستر در نقش عمیق‌تر به الیوت اجازه می‌دهد تا پست سمت راست را در خط میانی سه پر کند و در کنار سوبوسلای برای ایجاد فرصت‌ها کار کند.

الیوت فصل گذشته 46 بازی فوق العاده در تمام رقابت ها برای قرمزها انجام داد که نشان دهنده سطح اعتماد کلوپ به او است.

Szoboszlai می‌تواند بار خلاقیت را با الیوت در این سیستم تقسیم کند، اما این تهاجمی‌ترین گزینه در بین این پنج سیستم است و ممکن است لزوماً برای همه سناریوها مناسب نباشد.

سفرهای دور از دسترس – مانند برایتون – احتمالاً به استحکام بیشتری نیاز دارد، اگرچه مشخصاً اگر مدیر در این مسیر حرکت کند، راه‌های زیادی وجود دارد.

https://www.thisisanfield.com/2023/10/elliott-gravenberch-or-endo-5-liverpool-midfield-options-without-curtis-jones/ منبع: