امباپه: رئال؟ چرا که نه، مادرید مثل خانه من است!

کیلیان امباپه در مصاحبه ای مفصل و اختصاصی با نیویورک تایمز، ادعاهای جالبی در مورد آینده فوتبالی خود مطرح کرد و انتقادات معمول درباره رابطه خود با پاری سن ژرمن را تکذیب کرد.

امباپه: رئال؟  چرا که نه، مادرید مثل خانه من است!

نیویورک تایمز در مصاحبه خود اشاره می کند که ستاره جوان فرانسوی تابستان امسال به اوج شهرت و قدرت مالی رسید و پس از جدال پرتنش بین پاری سن ژرمن و رئال مادرید، باشگاه پاریسی در قطر سرانجام قرارداد امضا کرد. با او به امباپه در طول سه سال 250 میلیون یورو پرداخت کند. قراردادی که عملا امباپه را مالک جدید باشگاه کرد. این روزنامه مدعی شده است که اختلاف رئال مادرید و پی اس جی به حدی رسیده است که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه مجبور به دخالت در این ماجرا برای ماندن امباپه در این کشور شده است.

ستاره جوان فوتبال فرانسه در این مصاحبه درباره مشکل نژادپرستی در فوتبال اروپا گفت: باید در مورد این مشکل صحبت کنیم، باید به نژادپرستی پایان دهیم، من آماده و حاضرم هر کاری از دستم بر بیاید انجام دهم تا ریشه کن شود. این مشکل برای همیشه.”

امباپه در اوج جوانی شرکتی به نام دره زبرا را با کمک مادر و پدرش تأسیس کرد و می‌گوید هدفش از راه‌اندازی این شرکت این است که میراثی ماندگارتر از فوتبالیست بودن در جهان به جای بگذارد. او گفت: “نمی‌خواهم به‌عنوان کسی که فقط فوتبال بازی می‌کند، به توپ لگد می‌زند، بازنشسته می‌شود و پولش را می‌گیرد و سوار قایق تفریحی‌اش می‌شود، یادم کنند. و فوتبال بازی کن. اما من موافق نیستم. دنیا تغییر کرده است.”

ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن از شنیدن این اتهامات ناراحت می شود که او هدایت تیم پاریسی را بر عهده دارد و حتی می تواند به مربی دستور بدهد. او به خبرنگاران در نیویورک تایمز گفت: “این اتهامات ناراحت کننده هستند. این کار من نیست.” . من اصلاً نمی خواهم چنین کارهایی انجام دهم. “چون من نمی دانم چگونه این کار را انجام دهم. من در زمین خوب هستم اما خارج از آن نیستم. افراد زیادی هستند که بهتر از من می توانند این کار را انجام دهند.”

امباپه در شانزده سالگی به باشگاه مونگاسکی پیوست و دو سال بعد اونای امری، سرمربی پاری سن ژرمن، او را ردیابی کرد و تصمیم گرفت جوان فرانسوی را به تیمش منتقل کند. اونای امری و امباپه در پاریس با هم دیدار می کنند و ستاره جوان فوتبال فرانسه این خواسته را از سرمربی اسپانیایی دارد: “نباید با من مانند یک بازیکن 18 ساله رفتار کنید. اگر فقط در این بازی ضعیف بودم، باید من را به عنوان یک فوتبالیست با تجربه ببینید. یک بازی، لازم نیست لیست پخش کننده ثابت را برجسته کنید.

مصاحبه نیویورک تایمز با امباپه در یک رستوران نیویورک در منهتن انجام شد. این روزنامه آمریکایی می گوید چند روز پیش تیم امنیتی شخصی امباپه به نیویورک آمدند و به همراه خبرنگاران نیویورک تایمز از این رستوران دیدن کردند. امباپه و تیمش قرار بود بعد از این مصاحبه در میدان تایمز حاضر شوند تا در یک برنامه تبلیغاتی برای نایک شرکت کنند.

تبلیغ محیطی نایک با حضور کیلیان امباپه در میدان تایمز نیویورک

امباپه در مصاحبه ای با نیویورک تایمز گفت: صادقانه بگویم، از زمانی که جوان بودم، هرگز برای جاه طلبی هایم محدودیت قائل نشدم. چون به خودم می گویم لازم نیست برای خودم حد و مرزی تعیین کنم. حالا باید جاه طلب باشی.” .

امباپه در این باره می گوید که در نهایت چه کسی برای ماندن خود در پاری سن ژرمن تصمیم گرفت: “پس از بحث های زیادی با والدینم، با وکلایم نشستیم و در مورد جزئیات صحبت کردیم. اما در نهایت، من شخصا تصمیم گرفتم. همیشه تصمیماتم را خودم می گیرم.” عاملی نبود که در تصمیم من دخالت کند. چون هر جا برم پول زیادی می گیرم. بازیکنانی مثل من هر جا که بروند مقدار مشخصی پول دریافت می کنند.”


امباپه ادامه داد: البته من به رئیس جمهور بله گفتم، وقتی رئیس جمهور فرانسه چنین چیزی را به شما می گوید، نمی توانید آن را نادیده بگیرید.

ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن درباره انتقالش به رئال مادرید و مداخله امانوئل ماکرون به نفع پاری سن ژرمن گفت: هرگز فکر نمی کردم روزی درباره آینده ام با رئیس جمهور کشور صحبت کنم. خیلی عجیب بود. واقعا عجیب بود. گفت می‌خواهم.» «می‌خواهم در فرانسه بمانم و کشور را ترک نکنم. گفت من برای کشور خیلی مهم هستم. گفت برای رئال وقت داری. بنابراین شما می توانید کمی بیشتر اینجا بمانید.”


در ابتدای این گزارش، نیویورک تایمز نحوه رسیدن امباپه به محل مصاحبه را اینگونه شرح می دهد: «کیلیان امباپه با یک ماشین بزرگ با شیشه های رنگی وارد شد. همراهان ستاره فرانسوی متشکل از مادرش، دو مشاور روابط عمومی، دو وکیل، یک گروه فیلمسازی مستند، یک آرایشگر و طراح لباس و یک دوست که نقشش در آن زمان مشخص نبود. خروج کیلیان امباپه که یکی از بزرگترین ستاره هاست. در دنیای ورزش امروز، مانند مردم عادی وارد نمی شود، بلکه با شکوه فرود می آید.”

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، کیلیان امباپه از این فرصت استفاده کرد و به آمریکا سفر کرد تا در برخی برنامه های تبلیغاتی اسپانسر خود نایک شرکت کند و مصاحبه مفصلی با روزنامه معتبر نیویورک تایمز انجام داد تا به انتقادات وارده به او پاسخ دهد. طی چند ماه گذشته پس از یک دوره طولانی و ترسیم تصویری که از آینده خود در فوتبال در ذهن مردم دارد.

امباپه در این مصاحبه پیامی به رئال مادرید می دهد که احتمالا فلورنتینو پرز را بسیار خوشحال کرده است. اگر او تا سال 2024 در پاریس بماند، تنها 26 سال سن دارد و می تواند در اوج فوتبالش به تیم دیگری منتقل شود. امباپه به نیویورک تایمز گفت: “شما نمی توانید بگویید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. اگرچه من هرگز به مادرید نرفته ام، اما در آنجا احساس می کنم در خانه خود هستم. در حال حاضر، هدف من این است که قهرمان ملی در فرانسه باقی بمانم و یک قهرمانی دیگر کسب کنم. جام جهانی برای کشورم. من می خواهم در نهایت با پاری سن ژرمن قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوم و آنقدر توپ طلا بگیرم تا از مسی و رونالدو پیشی بگیرم. فکر می کنم به زودی اولین توپ طلا را خواهم برد. همانطور که گفتم محدودیتی ندارم نسل جدیدی در فوتبال آمده است و رونالدو و مسی بالاخره به دوران خود پایان خواهند داد و باید ستاره جدیدی پیدا شود.



مجله اخبار فوتبال خارجی


سرویس خبر شماره: 1842670
16 سپتامبر 1401 @ 10:46 ب.ظ
1.8K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

سخنان صریح امباپه در مصاحبه مفصل با نیویورک تایمز

یکی از مهمترین نکات مصاحبه امباپه تایید حضور امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در دوران حضورش در پاری سن ژرمن و همچنین ارسال پیامی به رئال مادرید مبنی بر اینکه ممکن است سه سال بعد او را در تیم خود ببینند، است. امباپه در این مصاحبه با تمسخر لیونل مسی و کریستیانو رونالدو گفت که روزهای فوتبالی آنها به پایان رسیده است.