انگلیس ممکن است سه مدعی جام جهانی داشته باشد

جهانبخش ادامه داد: ما تمام تلاش خود را در اروپا انجام می دهیم تا دیگر بازیکنان ایرانی نسل جدید به اروپا برسند چرا که می دانیم این درخشش چقدر برای کشورمان و تیم ملی اهمیت دارد. این مسئولیتی است که ما داریم و آن را بر دوش خود احساس می کنیم، زمانی که فوتبال را شروع کردم اصلا فکر نمی کردم در جام جهانی بازی کنم چه برسد به اینکه سه بار در این رقابت مهم حضور داشته باشم. با این حال امیدوارم تنها من 3 بار در جام جهانی نباشم و سایر بازیکنان بتوانند بیش از من این رقابت ها را تجربه کنند.

فدراسیون جهانی فوتبال در تازه ترین گزارش خود با جهانبخش به گفت و گو پرداخته و از او درباره وضعیت تیم ملی، حضور مجددش در جام جهانی و اولین خاطره اش از صعود ایران به این رقابت ها جویا شده است.

جهانبخش گفت: نماینده کشورت در جام جهانی کار بسیار بزرگی است. دو بار تجربه آن و تمایل به تجربه برای بار سوم برای من موفقیت بزرگی است. از خانواده ام، دوستانم و همه کسانی که از من حمایت کردند تشکر می کنم.

جهانبخش گفت: من در مدت حضورم مقابل چند تا از این تیم های انگلیسی بازی کردم. انگلیس یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی است و بازیکنان باکیفیتی زیادی دارد. این تیم آنقدر بازیکن دارد که می تواند 3 تیم را به جام جهانی بفرستد. ما تمام تلاش خود را می کنیم و این مهمترین چیز است. آمریکا و ولز هم همینطور. آنها بازیکنان خوب زیادی دارند که می آیند تا بهترین عملکرد خود را در جام جهانی ارائه دهند.

کاپیتان تیم ملی کشورمان گفت: اولین خاطره من از جام جهانی در واقع صعود دیوانه وار ما به جام جهانی فرانسه 98 پس از غلبه بر استرالیا بود. جام جهانی زمانی که من به اندازه کافی بزرگ بودم که بتوانم تمام جزئیات فوتبال را درک کنم، جام جهانی 2002 بود و از آن زمان بود که من شروع به دوست داشتن رونالدو کردم. رونالدو نازاریو ملقب به “فنومنو” اولین الگوی بزرگ فوتبال من بود. به خصوص در سال 2002 تماشای آن را دوست داشتم.

کاپیتان تیم ملی کشورمان گفت: ما یکی از بهترین نسل های خود را داریم و بازیکنانی در تیم ملی هستند که مدت هاست در کنار هم بازی می کنند. هدف ما حضور در تمام جام های جهانی است اما باید هدفمان را تغییر دهیم تا فقط به مرحله گروهی نرسیم. سه بار پیاپی توانستیم به جام جهانی صعود کنیم اما اکنون هدفمان صعود به دور بعد است.

فیفا نوشت: آزمون و طارمی راه جهانبخش را دنبال کردند و به ترتیب جایزه بهترین گلزن روسیه و پرتغال را از آن خود کردند. جهانبخش معتقد است این افتخار ناشی از احساس وظیفه آنها نسبت به بازیکنان جوان است.

علیرضا جهانبخش در گفت و گو با سایت فیفا درباره جام جهانی قطر صحبت کرد و گفت امیدوار است از مرحله گروهی صعود کند.

فیفا نوشت: راه سرافرازی ایران از استادیوم بین المللی خلیفه آغاز می شود. جایی که جهانبخش جلوتر از بسیاری از نام هایی که در سه سال حضورش در انگلیس با آنها روبرو بوده صف آرایی خواهد کرد. این بازیکن در لیگ برتر روزهای سختی را پشت سر گذاشت و نتوانست گل های زیادی به ثمر برساند. یکی از گل های مهم او ریباند در ژانویه 2020 مقابل چلسی بود که گل ماه نیز شد.

فیفا نوشت: جهانبخش ماه ها پس از صعود به لیگ هلند توسط کارلوس کی روش به تیم ملی ایران دعوت شد. علیرضا اولین بازی خود را در کنار سردار آزمون، مهاجم وقت روبین کازان انجام داد. در حالی که مهدی طارمی چند ماه پیش به تیم ملی دعوت شده بود. این سه نفر در ادامه خط حمله تیم ملی را تشکیل دادند و در 183 بازی ملی 80 گل به ثمر رساندند.

جهانبخش گفت: بازی برای کشورمان در جام جهانی اتفاق بسیار بزرگی است اما در این بازی به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنیم، فکر می کنم بزرگترین تفاوت آمریکا با سال 1998 این است که ما اکنون یکی از بهترین نسل ها را داریم. در تاریخ فوتبال ایران و آمریکا هم همینطور بازیکنان باکیفیتی دارند که به صورت انفرادی در لیگ های معتبر اروپایی بازی می کنند و عملکرد خوبی دارند به همین دلیل فکر می کنم سطح تیم ملی آمریکا امروز بسیار متفاوت از قبل است. 24 سال پیش و ما هم همینطور. ما هرگز به مرحله حذفی نرسیدیم، به همین دلیل است. بنابراین بزرگترین هدف ماست، اما ما در یکی از سخت ترین گروه ها با انگلیس، آمریکا و ولز هستیم. اگر بخواهم خودم را بیان کنم. ای کاش، این است که ابتدا بهترین نمایش را ثبت کنیم و سپس به دور دوم راه پیدا کنیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

وی ادامه داد: در جام جهانی گذشته خیلی به صعود نزدیک بودیم. پرتغال و اسپانیا با 5 امتیاز به مرحله بعد رفتند در حالی که ما 4 امتیاز داشتیم. هیچ کس انتظار نداشت که ما به این خوبی بازی کنیم، اما ما به عنوان یک تیم متحد بودیم. فکر می‌کنم در هر سه بازی خیلی خوب ظاهر شدیم و بدشانس بودیم که در دور بعد از چنین گروه سختی عبور نکردیم.

فیفا نوشت: پس از تماشای رونالدو از تلویزیون، زندگی حرفه ای قهرمان جوان جهان درست قبل از تولد 20 سالگی اش تغییر زیادی کرد. این مهاجم که در آن زمان برای داماش گیلان بازی می کرد، آینده اش تحت تاثیر بازی در تیم ملی زیر 19 سال ایران بود و او خوش شانس بود که توسط استعدادیاب هلندی به نام کارلوس آلبرز که در آن زمان او که در تیم نایمخن هلند بازی می کرد، کار می کرد، بازی او دیده می شد تا اینکه در سال 2013 به این تیم هلندی پیوست.


سرویس خبر شماره: 1836656
12 اوت 1401 ساعت 20:30
10.2K امتیاز خبر|

5نقطه نظر

جهانبخش: در جام جهانی قبلی متحد بودیم و این جام هیجان انگیز است

فیفا نوشت: در حالی که هزاران ایرانی در سراسر کشور برای جشن پیروزی معروف مقابل آمریکا در جام جهانی 1998 فرانسه به خیابان ها آمدند، علیرضا جهانبخش چهار ساله کاملا از حس جام جهانی بی خبر بود. با این حال، پس از گذشت بیست و چهار سال، در حالی که در شرایطی مشابه خود را برای هدایت تیم ملی آماده می کند، خاطرات آن شادی جمعی همچنان با او زنده است.

وی ادامه داد: هیجان جام جهانی تغییر نمی کند و هر چقدر هم که آن را تجربه کنید. هیجان همچنان همان است. من مشتاقانه منتظر جام جهانی هستم، همانطور که در سال 2014 در 19 سالگی احساس کردم. من بی صبرانه منتظر حضور در آنجا هستم و امیدوارم بتوانم به بهترین شکل ممکن نماینده کشورم باشم و باعث افتخار ملتم باشم.

فدراسیون جهانی فوتبال درباره کاپیتان تیم ملی کشورمان نوشت: نایمخن اولین قدم او برای شکوفایی در هلند بود. خیلی زود به خانه دوم جهانبخش تبدیل شد و این بازیکن می تواند به تیم هایی مانند آلکمار و فاینورد منتقل شود. او با 21 گل به اولین بازیکن آسیایی تبدیل شد که عنوان بهترین گلزن یک لیگ معتبر اروپایی را به دست آورد.

جهانبخش در گفت و گو با فیفا پلاس گفت: ما سه تایی حدود شش هفت سال است که با هم بازی می کنیم. ما بازیکنان خوب زیادی در خط حمله داشته‌ایم، اما بیشتر ما سه نفر با هم بوده‌ایم و خدا را شکر می‌کنم که تا اینجای کار توانسته‌ایم عملکرد خوبی داشته باشیم.

جهانبخش گفت: الان هم همین انگیزه و اشتیاق برای صعود داریم و می خواهیم برای آن تلاش کنیم. ما می دانیم که میلیون ها ایرانی در خانه و در سراسر جهان بی صبرانه منتظر دیدن نمایش ما هستند و می خواهیم برای آنها افتخار کنیم. نمی توان آن را پیش بینی کرد. ما در گروه سختی قرار داریم اما سخت کار می کنیم تا در قطر به دستاوردهای بزرگی برسیم.

وی ادامه داد: احسان حاج صفی و کریم انصاری فرد در سال های 2014 و 2018 نیز در کنار من بودند که همیشه یکی از بزرگترین آرزوهای من بوده که بتوانم پیراهن تیم ملی را بپوشم. آن چیزی که انتظار داشتم نبود، اما چیزی بود که با حداکثر تلاش به دست آمد.