اولین انتخاب فرانسوی ها برای تماشای دسته جمعی فوتبال؟ نه!

نظرسنجی وزارت فرهنگ فرانسه نشان می دهد که هنرهای نمایشی از جمله تئاتر در این کشور بسیار محبوب است. نتایج تحقیقات انجام شده در مورد عادات فرهنگی فرانسوی ها نیز نشان می دهد که در فرانسه تئاتر بیشتر از فوتبال مردم را به خود جذب می کند. این تحقیقات همچنین نشان می دهد که فرانسوی ها بیشتر از فوتبال به تئاتر و دیگر برنامه های زنده می روند.

در سال 2018، تحقیقات توسط سازمان فرانسوی DJE نشان داد که هنرهای نمایشی در فرانسه حدود 27.5 میلیون تماشاگر را جذب کرد، در حالی که این تعداد برای تماشاگران فوتبال در لیگ های حرفه ای تنها 13.6 میلیون نفر بود. نتایج این تحقیق به وضوح اهمیت تئاتر و هنرهای نمایشی را در زندگی فرانسوی ها نشان می دهد.

بر اساس آخرین داده های تحقیقات Société de Soutien aux Théâtres Privés (ASTP)، تعداد تماشاگران تئاتر در فرانسه در سال 2023 حدود 10.2 میلیون نفر خواهد بود که نسبت به دوره قبل 3 میلیون نفر کاهش داشته است. . این کاهش نشان‌دهنده یک روند کاهشی عمومی در بینندگان اجرای زنده است، حتی اگر تئاتر در میان بخش قابل توجهی از مردم فرانسه محبوب بماند.

اما فوتبال حرفه ای که توسط لیگ 1 فرانسه نمایندگی می شود، حدود 8.67 میلیون تماشاگر فرانسوی را در فصل 2022-2023 جذب کرد.

اگرچه آمار دقیق حضور در فوتبال حرفه‌ای برای فصل 2023-2024 هنوز در دسترس نیست، اما طبق داده‌های قبلی، تئاتر در سال گذشته بیش از فوتبال حرفه‌ای تماشاگران را جذب کرد.

بیشتر بخوانید: ویژه برنامه های پاریس برای بازی های المپیک

سرویس اخبار فوتبال خارجی