اولین مدعی قهرمانی لیگ برتر پیدا شد (تصویر)

در ماه های اخیر، مورایس ابتدا نیازمندان را برای حفظ خط دروازه جذب کرده است. او ابتدا در پست دفاع چپ زمین را به نورافکن داد اما خیلی زود جایگزین زکی پور شد و امید را به هافبک هجومی و سپس وینگر چپ منتقل کرد. در قلب خط دفاعی رناتو داسیلویرا که تا پایان هفته دوازدهم مهره بی بدیل سپاهان به حساب می آمد، به یکباره از این تیم کنار گذاشته شد و هموطنش نیلسون جونیور تراست. محمد دانشگر در جریان مسابقات جام جهانی توانست در مورایس توانایی های خود را نشان دهد و به مدار تاکتیکی این مربی اضافه شود. در خط میانی، تغییرات مورایس اگر نگوییم ماه ها، هفته ها طول کشید و این مربی به مثلث ریگی، کریمی و مانوئل فرناندز رسید. مهمترین چالش مورایس بهبود عملکرد هجومی تیم و به ویژه عملکرد شهریار مقانلو بود که در ماه های اخیر هوگو آلمیدا به طور ویژه وظیفه بهبود شرایط این منطقه از زمین را بر عهده داشته و این مهاجم او که در سطح اول فوتبال اروپا بازی می کرد با مورایس کار مهم خود را به خوبی انجام داد. حالا کنترل شهریار مغانلو برای مدافعان کار بسیار سختی شده و وینگرهای این تیم مانند نذیر احمدزاده برای گلزنی باز شده اند.
البته این بخشی از تغییرات تاکتیکی موریس بود تا سپاهان را به یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر تبدیل کند و این روند برای ادامه مسیر قهرمانی به همین منوال ادامه پیدا کند.

1799551

* موانع تاکتیکی را تعمیر کنید

* ایران را برای شناخت فرهنگ و محیط زیست کاوش کنید
در عین حال، او ایرادات تاکتیکی تیمش را به دقت تحلیل کرده بود و دو بازه فیفا (شهریور به مدت دو هفته و تعطیلات لیگ برتر برای جام جهانی به مدت 52 روز) فرصت بسیار خوبی برای بازسازی و پیشرفت است. سپاهان برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و فوتبال ایران و حل مشکلات تاکتیکی تیمش پیشنهاد داده بود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، فصل سپاهان با پیروزی درخشان مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی آغاز شد، اما طولی نکشید که موریس بهفامد با سه تساوی و یک شکست در چهار مسابقه، ماموریت سختی را در فوتبال ایران پذیرفت. ، خیلی سخت بود و به سطح لیگ برتر فوتبال ایران پی برد.
در همین زمان بود که این سرمربی پرتغالی بارها در مصاحبه های خود به بعد فرهنگی فوتبال ایران و کشور ایران اشاره کرد و تاکید کرد که هر روز درک بهتری از این مسائل را یاد می گیرد.

1799552

حالا هر تیمی که بخواهد نام خود را به عنوان قهرمان دوره بیست و دوم لیگ برتر مطرح کند، باید سپاهان را بیرون بیاورد.

اولین مدعی قهرمانی لیگ برتر پیدا شد (تصویر)

* اگه می تونی منو بگیر!
باخت به پیکان پس از جام جهانی شوک بزرگی به مورایس و شاگردانش وارد کرد و بازی طلایی پوشان در ورزشگاه انقلاب کرج تردیدهای زیادی را در مورد آینده این تیم ایجاد کرد. البته این دومین شکست سپاهان در طول فصل بود و در راه قهرمانی هیچکس نمی توانست از آنها چشم پوشی کند اما پرسپولیس در آن مقطع شرایط بهتری داشت و با دو برد درخشان متوالی مقابل گل گهر و نساجی اولین مدعی قهرمانی بود. دو فرضیه که بعد از 6 برد متوالی سپاهان (5 قهرمانی در لیگ و یک قهرمانی در جام حذفی) و شاگردان یحیی گل محمدی در دو دیدار اخیر 4 امتیازی را از دست دادند، به هم خورد تا حالا جایگاه آنها در جدول رده بندی با سپاهان تغییر کند. آنها هستند که دنبال این تیم می دوند.
هنوز ساعاتی از سومین برد متوالی استقلال پس از باخت به سپاهان به عنوان جهان نگذشته است که شاگردان موریس با نمایشی کاملا هوشمندانه و استراتژیک موفق شدند فولاد خوزستان را شکست دهند. یک تساوی یا باخت در اهواز می توانست بار دیگر جدول رده بندی را به هم ریخته باشد اما پیروزی مقابل فولاد خوزستان و شکستن طلسم هفت ساله، سپاهان را به عنوان قوی ترین مدعی قهرمانی لیگ بیست و دوم در پایان هفته نوزدهم تبدیل کرد. حالا اگر تیمی بخواهد جایگاه سپاهان را بگیرد باید با نمایش های خود در بازی های آینده این مشکل را در زمین بازی ثابت کند.

1799553



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1869180
29 بهمن 1401 ساعت 03:28 |
2.4K |

0نقطه نظر

اگه می تونی منو بگیر