اپلیکیشن های موبایل در سال 2024 به صنعت نیم تریلیون دلاری تبدیل می شوند

طبق داده های ارائه شده توسط Sports Lens، انتظار می رود درآمد جهانی اپلیکیشن ها تا 10 درصد دیگر رشد کند و در سال 2024 به بیش از نیم تریلیون دلار برسد.

درآمد و دانلودها به میزان 10 درصد در سال افزایش می یابد

بازی های معمولی با 24 دقیقه استفاده در روز در رتبه دوم قرار گرفتند. بازی های کازینوی اجتماعی، هاردکور و میان هسته به ترتیب با 17.1، 17 و 16.2 دقیقه دنبال می شوند.

آمارها نشان می دهد که یک کاربر معمولی تلفن هوشمند روزانه بیش از دو ساعت را صرف بازی و برنامه های رسانه های اجتماعی می کند.

https://sportslens.com/news/mobile-apps-to-become-half-a-trillion-dollars-industry-in-2024/ منبع:

آمارها نشان می دهد که تعداد کل دانلودها در سال 2024 10 درصد دیگر افزایش می یابد و به 288 میلیارد در سراسر جهان می رسد.

مردم بیش از دو ساعت در روز را صرف بازی و برنامه های رسانه های اجتماعی می کنند

همچنین انتظار می رود که دانلودها همچنان به رشد خود ادامه دهند. سال گذشته، مردم در سراسر جهان تقریباً 235.2 میلیارد بارگیری کردند. با این حال، سال 2023 قرار است شاهد دانلودهای بسیار بیشتری باشد و تعداد کل آنها به 262.5 میلیارد برسد. بازی‌های موبایل با ۱۳۵ میلیارد دانلود بیش از نیمی از این رقم را خواهند داشت. اپلیکیشن‌های عکس و ویدئو، دومین رده اپلیکیشن‌های پردانلود، امسال 29 میلیارد دانلود خواهند داشت و پس از آن اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی و 12 میلیارد دانلود آن‌ها قرار دارند.

با حدود 6.6 میلیارد کاربر تلفن همراه در سراسر جهان، یا 82 درصد از جمعیت جهان، صنعت برنامه های تلفن همراه بدون هیچ نشانه ای از توقف به این زودی به رشد خود ادامه می دهد. بر اساس نظرسنجی Statista، درآمد جهانی اپلیکیشن‌ها در سال 2022 نسبت به سال گذشته 7 درصد رشد کرد و به 428.1 میلیارد دلار رسید. امسال با افزایش 14 درصدی درآمد به 490.8 میلیارد دلار، رشد چشمگیرتری را شاهد خواهیم بود.

به‌عنوان دو دسته برنامه‌های پردرآمد، بازی‌های موبایلی و اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی نیز بیشترین زمانی را که مردم برای استفاده از آن‌ها صرف می‌کنند، قرار دارند. طبق نظرسنجی Statista، برنامه های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک بیشترین تعامل را داشتند و کاربران جهانی روزانه 55 دقیقه را صرف این برنامه ها می کنند.

Statista انتظار دارد که کاربران در سراسر جهان هزینه برنامه های خود را به میزان چشمگیر 53 میلیارد دلار یا 10 درصد در سال 2024 افزایش دهند و کل درآمد آنها به 541.1 میلیارد دلار افزایش یابد.

بازی‌های موبایل با 343.2 میلیارد دلار در سال 2024 بزرگترین جریان درآمدی باقی خواهند ماند که از 307 میلیارد دلار در سال جاری افزایش یافته است. اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی، دومین رده اپلیکیشن‌های پردرآمد، 53.2 میلیارد دلار، 4.7 میلیارد دلار بیشتر از سال 2023 به ارمغان می‌آورند. این دو دسته اپلیکیشن 73 درصد از کل درآمد اپلیکیشن‌ها را در سال آینده تشکیل خواهند داد.

طی پنج سال گذشته، صنعت جهانی اپلیکیشن‌ها بیش از دو برابر درآمد و دانلود داشته است و اپلیکیشن‌های موبایل بیش از هر زمان دیگری به مردم دسترسی پیدا کرده‌اند. سال گذشته، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها ۴۲۸ میلیارد دلار درآمد داشتند و مردم در سراسر جهان بیش از ۲۳۵ میلیارد دانلود داشتند. انتظار می رود در سال 2023، اپلیکیشن های موبایل به یک صنعت 490 میلیارد دلاری تبدیل شوند که فضایی برای رشد بیشتر دارد.