ایران در جام جهانی قطر یک خارجی دارد


سرویس خبر شماره: 1853746
25 نوامبر 1401 ساعت 07:55
31.6 هزار امتیاز خبر|

1نقطه نظر

قدوس در میان 135 بازیکن با تیم ها و زادگاه های مختلف

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، کمتر از یک هفته دیگر جام جهانی 2022 در قطر آغاز می شود. هر چه به شروع رقابت ها نزدیک می شویم، بازار آمار و ارقام و دسته های مختلف داغ تر می شود. یکی از دسته بندی های جالب شامل بازیکنانی است که در این جام حضور دارند و کشوری متفاوت و تیم ملی متفاوتی دارند.

ولز به عنوان هم تیمی ایران در این دوره 9 بازیکن انگلیسی دارد. نکته جالب اینکه این تیم در مرحله گروهی نیز به مصاف انگلیس خواهد رفت.

تیم ملی قطر با 10 بازیکن چهارمین تیم با بیشترین بازیکن غیربومی است. بازیکنان این تیم نسبت به سایر کشورها از تنوع ملی بیشتری برخوردارند. در میان بازیکنان غیربومی قطر، افرادی با ملیت الجزایری، پرتغالی، عراقی، فرانسوی، بحرینی، کویتی و غنای حضور دارند. ولز یکی از هم تیمی های ایران با 9 بازیکن انگلیسی و یک آلمانی دیگر تیمی است که تعداد بازیکنان غیربومی بالایی دارد. تیم ملی فوتبال ایران نیز با یک بازیکن غیر بومی در این دسته حضور دارد. سامان قدوس که متولد سوئد است و حضور در تیم ملی ایران را انتخاب کرده، نفری است که در این لیست حضور دارد.

در این جام جهانی 135 بازیکن با تیم های ملی و کشور های مختلف حضور دارند.

ایران در جام جهانی قطر یک خارجی دارد

این دسته را با تعداد بازیکنان داخل پرانتز ببینید:
1- مراکش (14 بازیکن)
2- تونس (12 بازیکن)
3- سنگال (12 بازیکن)
4- قطر (10 بازیکن)
5- ولز (10 بازیکن)
6- استرالیا (9 بازیکن)
7- کامرون (9 بازیکن)
8- غنا (8 بازیکن)
9- کانادا (7 بازیکن)
10- کرواسی (7 بازیکن)
11- پرتغال (7 بازیکن)
12- آمریکا (5 بازیکن)
13- صربستان (4 بازیکن)
14- فرانسه (3 بازیکن)
15- سوئیس (3 بازیکن)
16- لهستان (2 بازیکن)
17- اسپانیا (2 بازیکن)
18- آلمان (2 بازیکن)
19- اکوادور (2 بازیکن)

مراکش که در جام جهانی قبلی در ترکیب ایران حضور داشت، با 14 بازیکن بیشترین بازیکن غیربومی را در بین ترکیب های فعلی این دوره دارد.

از میان تیم هایی که بیشترین بازیکنان غیربومی را به قطر آورده اند، نام کشورهای آفریقایی بیشتر به چشم می خورد. مراکش با 14 بازیکن متولد کشوری غیر از مراکش، بیشترین بازیکن غیربومی را در بین 32 تیم جام جهانی دارد. در بین بازیکنان این تیم بازیکنانی از کانادا، اسپانیا، فرانسه، هلند، بلژیک و ایتالیا حضور دارند. تونس با دو بازیکن کمتر (12 خارجی) در رده دوم این رده قرار دارد و به جز دو بازیکن آلمانی و دانمارکی، 10 بازیکن خارجی دیگر این تیم همگی متولد آلمان هستند. سنگال نیز همین تعداد بازیکن غیربومی دارد که 9 نفر از آنها ملیت فرانسوی هستند.

سامان قدوس در سال 2017 توسط کارلوس کی روش به تیم ملی ایران دعوت شد. او با وجود دعوت به تیم ملی سوئد این تصمیم را پذیرفت و در جام جهانی قبلی نیز در تیم ملی حضور داشت.

تیم های ایران، انگلیس، دانمارک، اروگوئه، بلژیک، ژاپن، کاستاریکا و پاراگوئه هر کدام یک بازیکن غیرقطری خواهند داشت.



مجله اخبار فوتبال داخلی

سامان قدوس از پدر و مادری اهل اهواز و سوئد (شهر مالمو) به دنیا آمد. او فوتبال خود را در این کشور آغاز کرد و پس از درخشش در تیم های باشگاهی سوئد به تیم ملی این کشور دعوت شد. سامان پس از انجام یک بازی دوستانه برای سوئد، سرانجام ایران را به عنوان تیم ملی خود انتخاب کرد. او اکنون یکی از 135 بازیکن جام جهانی 2022 است که زادگاه دیگری و تیم ملی دیگری دارد.