ایران و آمریکا داور اسپانیایی را نجات داد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، متئو لاهوس، داور اسپانیایی دومین جام جهانی خود را سپری می کند. او در جام جهانی 2018 قضاوت کرد و در جام جهانی 2022 اولین داوری او در بازی سنگال مقابل قطر برگزار شد. قضاوت او حاشیه هایی داشت و همین امر ادامه کار او در این مسابقات را به خطر انداخت.


سرویس خبر شماره: 1856717
10 دسامبر 1401 در 03:20 ب.ظ
1.6 هزار |

0نقطه نظر

پس از قضاوت ضعیف در بازی سنگال و قطر

در بازی ای که سنگال با نتیجه 3-1 پیروز شد و قطر را حذف کرد، یک پنالتی مشکوک برای قطر سوت نزد. خطای اسماعیل سر روی اکرم عفیف در حالی که بازی همچنان بدون گل بود، به گفته بسیاری از کارشناسان پنالتی بود و می توانست بازی میزبان را تغییر دهد. فیفا اما داوری بازی بسیار حساس ایران و آمریکا را به لاهوس محول کرد که برای او آزمون بسیار بزرگی تلقی شد. لاهوس در این بازی شانس تغییر دیدگاه نسبت به خود را داشت و در نهایت موفق شد.

قضاوت متئو لاهوس در دیدار ایران و آمریکا به قدری خوب بود که فیفا متقاعد شده قضاوت یکی از مراحل حذفی جام جهانی را به او بسپارد.

ایران و آمریکا داور اسپانیایی را نجات داد

او در این بازی در دقیقه 81 برخورد توپ به دست زیمرمن را به عنوان پنالتی تشخیص نداد و به گفته کارشناسان تصمیمش کاملا درست بود. لاهوس بازی را به خوبی اداره کرد و تمام کارت هایی که نشان داد درست بود. او در دقیقه پایانی بازی، سقوط مهدی طارمی در محوطه جریمه آمریکا را پنالتی نشناخته بود. گفته می شود لاهوس با این قضاوت خوب شانس زیادی برای ماندن در جام دارد و احتمالا فیفا قضاوت یکی از مرحله یک هشتم نهایی را به او واگذار خواهد کرد.



مجله اخبار فوتبال خارجی