این بار فدراسیون فوتبال است که به تعلیق رای می دهد نه AFC

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه روز گذشته شورای فوتبال استان کرمانشاه سخنان مهمی در خصوص صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه ها بیان کرد.

این بار فدراسیون فوتبال است که به تعلیق رای می دهد نه AFC

وی در ادامه سخنان خود در این زمینه اینگونه ادامه داد: در حالی که در دوره گذشته باشگاه ها با خطر محرومیت مواجه بودند، اکنون در صورت مشاهده تخلف در این زمینه، خارج از باشگاه ها، فدراسیون فوتبال نیز به مدت سه تا تعلیق خواهد شد. سال ها. طبق قانون، هر باشگاهی که بر اساس استانداردهای پنج گانه صلاحیت حضور در جام باشگاه ها را ندارد، نباید برای آن مجوز صادر کرد. اگر فدراسیون فوتبال تعلیق شود دیگر فعالیت بین المللی نخواهد داشت که مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. در هر صورت فدراسیون ملزم به صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه های فاقد صلاحیت نخواهد بود. بر این اساس هر تیمی که شرایط دریافت مجوز را نداشته باشد با تیم دیگری که این شرایط را داشته باشد جایگزین می شود.

در آخرین دوره هم تیم های استقلال، پرسپولیس و گل گهر موفق به کسب مجوز حرفه ای نشدند و شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست دادند. به گفته مهدی تاج، به نظر می رسد او بیشتر با تیم های استقلال و پرسپولیس است. دو تیمی که در حال حاضر فیفا پنجره آنها را بسته است. یکی از مهم ترین الزامات صدور مجوز حرفه ای برای تیم ها داشتن سوابق مالی واضح و بدون ادعا به خصوص در مجامع بین المللی است. در این صورت اگر امروز کمیته مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال بخواهد پرونده تیم های استقلال و پرسپولیس را برای صدور مجوز حرفه ای بررسی کند، آنها را رد می کند زیرا دو تیم موجود در پرونده منجر به رای گیری در شورا می شود. . حل و فصل اختلافات فیفا در صورت حل نشدن این موارد، این بار کمیسیون مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال به جای کنفدراسیون فوتبال آسیا، مجوز حرفه ای باشگاه های واجد شرایط لیگ قهرمانان آسیا را صادر نخواهد کرد و از حضور آنها در قاره منع خواهد شد. مسابقات بین باشگاهی



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، وی با بیان اینکه اکنون فدراسیون فوتبال با تیم هایی که مجوز حرفه ای ندارند سازش نمی کند، گفت: این بار علاوه بر تیم ها، فدراسیون فوتبال نیز سه سال محروم خواهد شد. این امر ممکن است منجر به محرومیت تمامی تیم های ملی از حضور در مسابقات بین المللی شود.


سرویس خبر شماره: 1863886
20 ژانویه 1401 ساعت 09:48
1.2K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

تاج استقلال و پرسپولیس بود

مهدی تاج روز گذشته در این خصوص گفت: فدراسیون در مورد مصدومیت و سهل انگاری نسبت به تیمی که شرایط حضور در جام باشگاه ها را ندارد اقدامی نخواهد کرد.