این پرسپولیسی روی نیمکت می تواند در دربی حاضر شود/ پرسپولیس دوباره گاز نگرفت!

مهاجم پرسپولیس چندی پیش درباره عملکرد یورگن لوکادیا و شیخ دیابات، دو مهاجم خارجی این تیم گفت: آنچه در مورد لوکادیا مشهود است، نیازی به گفتن نیست. او یک مهاجم حرفه ای است که می تواند روی یک توپ مرده گلزنی کند و تاکنون 6 گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده است. اگر پرسپولیس آن را در ترکیب خود نداشت می توانست با مشکلات زیادی مواجه شود. البته شیخ دیاباته مصدومیت بیشتری داشت و به همین دلیل ارزیابی درستی ممکن نبود. با این حال او در آخرین بازی پرسپولیس مقابل مس کرمان هم 3 امتیاز گرفت و نشان داد تا زمانی که سالم و آماده باشد می تواند مهاجم موثری باشد.

پایان رفعت افزود: تابستان امسال پرسپولیس دوباره از سوراخ گزیده نشده است. یحیی گل محمدی و رضا درویش زود دست به کار شدند و نقاط ضعف پرسپولیس را ترمیم کردند تا این تیم قهرمانی را هدف قرار دهد. بازیکنان جدید همگی تجربه بالایی دارند و در پرسپولیس نقش آفرینی کرده اند. علیرضا بیرانوند به عنوان ستاره به تیم بازگشت و مرتضی پورعلیگنجی و گلسیانی در مرکز خط دفاع فوق العاده بودند. دانیال اسماعیلی فر در پست دفاع راست بیشترین پاس گل را داده است. به نظرم اسماعیلی فر هم شایسته دعوت به تیم ملی بود اما سلیقه سرمربی تیم ملی اجازه دعوت به تیم ایران را نداد و شانس حضور در جام جهانی را از دست داد. سعید صادقی تمام تلاشش را کرد و مطمئنم در لیگ برتر بیشتر از او خواهیم شنید.

مهاجم سابق پرسپولیس دلیل اصلی موفقیت این تیم در این فصل را درس گرفتن از اشتباهات لیگ بیست و یکم می داند. پایین رأفت افزود: پرسپولیس قهرمان لیگ بیستم شد اما پس از آن بازیکنان کلیدی خود مانند احمد نوراللهی، محمدحسین کنعانی زادگان و شهریار مغانلو را از دست داد. این سه بازیکن به خصوص دو ملی پوش این تیم در قهرمانی شاگردان یحیی گل محمدی نقش زیادی داشتند اما با پیشنهادات بسیار خوبی از پرسپولیس جدا شدند.

رأفت در پایان ضمن اشاره به اینکه این روزها همه از انگلیس صحبت می کنند، خاطرنشان کرد: من هم شنیده ام که تیم ملی و کادر فنی همگی روی تیم انگلیس تمرکز کرده اند. آن وقت است که معتقدم ولز حریف آسانی نیست. این تیم در مرحله انتخابی و پلی آف بسیار آماده و هماهنگ بود. ولز تنها گرت بیل نیست و بیشتر بازیکنان این تیم در لیگ برتر انگلیس بازی می کنند. بنابراین با انگلیس باید مراقب ولز و حتی آمریکا باشیم.



سرویس داخلی اخبار فوتبال وی در خصوص عملکرد یحیی گل محمدی نیز گفت: به نظر من یحیی گل محمدی در لیگ بیست و دوم نمره قبولی خواهد گرفت. شاید بعضی ها در بازی پرسپولیس ایرادی داشته باشند یا اسمش را برد اقتصادی بگذارند اما مهم سه امتیاز است. او در فصل جاری موفق شد بیشترین امتیاز را به دست آورد و به عنوان رهبر لیگ برتر دست یابد. این برتری بسیار ارزشمند است زیرا پرسپولیس در تعطیلی لیگ با اعتماد به نفس بیشتری تمرین خواهد کرد. این رهبری در نهایت به پرسپولیس کمک می کند تا قهرمان نیم فصل شود و سپس قهرمانی لیگ بیست و دوم را تجربه کند.

این پرسپولیسی روی نیمکت می تواند در دربی حاضر شود/ پرسپولیس دوباره گاز نگرفت!

وی ادامه داد: احمد نوراللهی با پیشنهاد مالی بسیار خوبی از سوی شباب الاهلی مواجه شد و تصمیم به جدایی از پرسپولیس گرفت. هرچند شنیده ایم مسئولان باشگاه برای حفظ این هافبک خوش استایل و ملی پوش تلاشی نکرده اند، اما به هر حال این بازیکن ایرانی در مقابل چنین پیشنهادهایی به خصوص از سوی خلیج فارس مقاومت نمی کند. برای محمدحسین کنعانی زادگان هم همین اتفاق افتاد با این تفاوت که این مدافع ملی پوش چند هفته مانده به پایان لیگ بیستم به مربیان پرسپولیس خبر داد که می رود. ماجرای شهریار مقانلو و پیوستن او به سپاهان را می دانید. پرسپولیس این سه بازیکن را از دست داد اما نتوانست جایگزین خوبی برای هیچ کدام از آنها پیدا کند. شاید برخی بازیکنان با سر و صدای زیادی خریداری شدند اما در تمرینات کیفیت لازم را از خود نشان ندادند و به همین دلیل نوار قهرمانی پرسپولیس پاره شد و استقلال قهرمان شد.

پایسین رأفت نیز به وضعیت سلامتی مهدی عبدی اشاره کرد و افزود: به نظر من مهدی عبدی مهاجم با استعداد و باکیفیتی است. او در زمین و هوا خوب است و فصل گذشته بدون زدن یک پنالتی بیشترین گل را برای پرسپولیس به ثمر رساند. با این حال شرایط برای مهدی عبدی برای بازی در فصل جدید کمی سخت شده است. با این حال مطمئنم اگر عبدی در دربی بعدی بازی کند می تواند خودش را ثابت کند. او همیشه در بازی های مقابل استقلال عملکرد خوبی داشته و یحیی گل محمدی این را به خوبی می داند.