بارسای پپ یا شهر گواردیولا: هلند مسی شده است

برای سیتی، لیگ قهرمانان چیز دیگری است. این بهترین فصل گواردیولا در انگلیس خواهد بود، بهترین فصل در تاریخ منچسترسیتی: بدون توجه به اینکه در فینال جام حذفی مقابل یونایتد چه اتفاقی می افتد، آن را ببر.
بحث در مورد چگونگی این شرایط با وجود اقدامات انجام شده واقعاً دشوار است. منچسترسیتی حتی در یک مقطع از فصل با 115 اتهام بی انضباطی مالی و نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی روبرو شد. زمانی که یونایتد در فصل 99-1998 سه گانه را به دست آورد، این اولین باری بود که یک تیم انگلیسی پس از 14 سال قهرمان اروپا شد.
آیا سیتی می تواند بارسلونا گواردیولا را شکست دهد تا افتخارات خود را به دست آورد؟ این یک سوال قابل بحث است، اما بارسا با شوک وارد زمین شد و با اعلام یک دوره جدید، پس از پایان دوران فرسایش باشگاه، پس از سال هایی که به سبک های خوزه مورینیو، رافا بنیتز و یونان مرتبط بود، وارد زمین شد. که قهرمان اروپا شد.



مجله اخبار فوتبال خارجی

انگلیس هنوز وضعیت انحصاری لیگ هایی مانند فرانسه یا آلمان را ندارد، اما به وضوح این احساس رو به افزایش است که لیگ جایی برای قضاوت سیتی و گواردیولا نیست. این بهترین فصل لیگ سیتی تحت هدایت گواردیولا از نظر امتیاز، گل زده یا گل خورده نخواهد بود. اما با وجود هیچ کدام از این موارد، به جز احتمال سه بار پیروزی تیم، مهم نیست.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، رئال مادرید قهرمان اروپاست اما در نیمه اول بازی چهارشنبه در اتحاد به طرز باورنکردنی شکست خورد. هر بار روبن دیاس، بازیکن منچسترسیتی تلاش کرد تا ضربه بزند اما بازیکنان رئال تنها توانستند بخشی از این فشار را مدیریت کنند. پرس وحشیانه سیتی چنان گیج کننده بود که مادرید در 15 دقیقه اول فقط 13 پاس رد و بدل کرد. در نیمه دوم نتیجه 2-0 بود اما می توانست 5-0 باشد. سیتی آنقدر سرعت و دقت بازی کرد – برابر یک تیم اروپایی – که فقط می توان گفت رئال ترسیده بود، که به نظر یک واکنش طبیعی است.
با این حال در اواسط ژانویه، زمانی که سیتی در اولدترافورد مغلوب منچستریونایتد شد، منطقی به نظر می رسید که بگوییم این تیم و عملکرد آنها بهترین تیم پپ گواردیولا نیست. در این زمان، با افزایش امتیازات یونایتد، سیتی دیگر نمی توانست بگوید بهترین تیم منچستر است. با این تفاسیر، چهار ماه بعد، تنها اینتر و یونایتد بین سیتی و دومین هت تریک تاریخ فوتبال انگلیس قرار گرفتند. البته چنین پیش بینی هایی کمی احمقانه به نظر می رسد.
کمی به عقب برگردیم. سیتی به تازگی یک امتیاز در گودیسون پارک به اورتون تحت هدایت فرانک لمپارد از دست داده بود. آنها از جام کارابائو حذف شدند. با باخت به تیم ساوتهمپتون به رهبری ناتان جونز. پنجشنبه هفته بعد، سیتی در نیمه اول 2-0 مغلوب تاتنهام شد و 4-2 پیروز شد. با وجود قدرت آتش، آسیب پذیری سیستم دفاعی تیم رقبا را نگران کرد. این بازگشت در نیمه دوم به این معنی بود که سیتی 42 امتیاز داشت، 50 گل به ثمر رساند و 20 گل در اواسط فصل دریافت کرد. با سومین میانگین بهترین خود زیر نظر گواردیولا. اما در کل بدترین و ضعیف ترین گل خود را زده بود. شناسایی دلیل کار سختی نبود.

1878195


سرویس خبر شماره: 1939470
03 ژوئن 1402 ساعت 05:30
2.7 هزار |

0نقطه نظر

به بهانه قهرمانی منچسترسیتی و احتمال کسب سه گانه

پپ گواردیولا تیم بزرگی ساخته است اما برخی هنوز می گویند که این تیم فاقد عنصر تعیین کننده دوران لیگ سه گانه خود در بارسا است.

بارسای پپ یا شهر گواردیولا: هلند مسی شده است

گواردیولا که همیشه مصمم به رویارویی با حریف است، همیشه طرفدار کنترل بوده است. اما ارلینگ هالند با بالن هایی که به سرعت به مرحله حمله فرستاده می شوند، پیشروی می کند. سیتی با حرکت مستقیم‌تر برای استفاده حداکثری از سرعت خود، مجبور شد بازتر بازی کند. در این شرایط به سختی می شد تعادل پیدا کرد. در شروع سوپر جام حذفی، زمانی که او فقط 16 بار توپ را لمس کرد، مشخص بود که هلند در حال انجام دویدن های خطرناکی است که ثمربخش نبود.
هلند تنها 19 بار در اولدترافورد توپ را لمس کرده است. در برد 2-0 سیتی در همان بازی فصل گذشته، کمترین ضربه ای که توسط بازیکنانش ثبت شد، ایلکای گوندوگان با 66 شوت بود.
اگر دخالت مستقیم یک بازیکن در مالکیت توپ بسیار محدود است، چگونه می توانید بازی را آنطور که گواردیولا می خواهد کنترل کنید؟ به نظر می رسد این یک تناقض است. باور کنید که برخوردهای درون بازی می تواند خلاقانه باشد. لیونل مسی هرگز سیستم گواردیولا را در بارسلونا به خوبی اجرا نکرد و در عین حال او مهمترین بازیکن یکی از بهترین تیم های تاریخ بود.
هلند نیز مانند صدف در میان شن‌های دریاست. او تمام کننده مرگباری است که سیتی از دست داده است: این تیم اکنون می‌تواند بازی‌ها را با نصف شانس گلزنی برنده شود. در حالی که بدون حضور هلند احساس می شد که آنها برای موفقیت باید مسلط تر و قوی تر باشند. بیش از هر چیز، اندازه او به این معنی است که تیم ها نمی توانند به راحتی با سیتی برابری کنند. به عنوان مثال، پاری سن ژرمن فصل گذشته در پارک دو پرنس انجام داد. آنها بیش از حد خوشحال بودند که به سیتی اجازه دادند از عمق فیل فودن حرکت کند. اما هیچ کس ریسک انجام این کار را در برابر هلند نمی پذیرد.
این شهر اما به تدریج با اقتدار خارق العاده خود مزیت بزرگی به دست آورد. از زمان باخت مقابل تاتنهام در 5 فوریه، سیتی 23 بازی انجام داده است که در مجموع 10 دقیقه عقب افتاده است. واقعیت این است که تیمی که در 12 بازی متوالی پیروز می شود بسیار سخت است که متوقف شود. سرانجام این هفته شرایط به سمتی شد که سیتی پنجمین قهرمانی لیگ برتر در شش فصل را جشن گرفت.

1878193