بازگشت محبوب آرژانتینی به نیوکمپ پس از 15 سال

بارسلونا 36 میلیون یورو برای ساویولا پرداخت کرد که تا آن زمان گران ترین خرید باشگاه بود. ساویولای جوان پس از حضور در بارسلونا، با چند تن از اسطوره های بعدی بلوگرانا زندگی مشترکی داشته است. افرادی مانند کارلس پویول و آندرس اینیستا.

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی باشگاه بارسا، خاویر ساویولا به عنوان دستیار اسکار لوپز، مربی تیم جوانان A فعالیت خواهد کرد. بارسلونا فصل آینده

ساویولا یکی از بازیکنانی است که در دو رقیب سنتی فوتبال اسپانیا یعنی بارسلونا و رئال مادرید بازی کرده است.

خاویر ساویولا آرژانتینی در طول دوران بازی خود دو دوره برای بارسلونا بازی کرد. ساویولا اولین بار بین سال های 2001 تا 2004 در پیراهن بلوگرانا بازی کرد. او به بارسلونا بازگشت و در فصل های 2006 و 2007 برای بلوگرانا بازی کرد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، خاویر ساویولا سال ها پس از روزهایی که در مستطیل سبز با پیراهن آبی اناری بارسلونا درخشید، به این باشگاه بازگشته است. او اکنون نه به عنوان یک فوتبالیست بلکه به عنوان مربی به باشگاه کاتالان خدمت خواهد کرد.


سرویس خبر شماره: 1835465
04 اوت 1401 در 11:30 ب.ظ.
30.1 هزار |

6نقطه نظر

خاویر ساویولا، ستاره آرژانتینی سابق بارسلونا به باشگاه کاتالانی بازگشت. او پس از سال ها درخشش در زمین چمن نیوکمپ، اکنون به عنوان مربی در گروه جوانان بارسا مشغول به کار خواهد شد.

در تابستان 2001، بارسلونا ستاره جوانی از ریورپلاته آرژانتین خرید و او را به دنیای فوتبال معرفی کرد: خاویر ساویولا. خاویر در آن زمان بازیکنی 19 ساله بود و اخیراً با تیم ملی جوانان کشورش قهرمان جام جهانی زیر 20 سال شده بود. بارسا مدعی شد که موفق به جذب یکی از آینده دارترین فوتبالیست های جوان جهان شده است.

در سال‌های بعد، ساویولا همیشه اعلام می‌کرد که طرفدار بارسلونا است و خود را یکی از دواتس بارسا می‌دانست. خاویر 172 بازی برای باشگاه محبوبش انجام داد و 72 گل به ثمر رساند.



مجله اخبار فوتبال خارجی