باشگاه فوتبال استقلال تهران ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | akhbarfootball

در حالی که مجله اخبار فوتبال هنوز حضور جدی در بازار نقل و انتقالات ندارد، از اصفهان خبر می‌رسد یکی از مدافعان اصلی آنها به سپاهان پیوسته است. امید حامدی فر بازیکن پیشین و 21 ساله صنعت نفت شب گذشته با قراردادی دو ساله به استقلال پیوست. مدافع آبی پوشان که گفته می شود دوران خدمت سربازی اش به اتمام رسیده، فعلا قادر به حضور در تمرینات این تیم نیست. استقلال برابر نفت آبادان متوقف شد اما آنچه که در این بازی به لحاظ کیفیت فنی و سیستم بازی این تیم مشاهده شد تفاوت بسیاری با هفته‌های قبل داشت. رئیس کل سازمان خصوصی سازی اعلام کرد باشگاه استقلال نسبت به عدم پرداخت مطالبات استراماچونی بی توجه است.

http://3dmark.irاین ورزشگاه از ابتدای تأسیس باشگاه در ۱۳۲۴ تا ۱۳۵۳ به تنهایی و از ۱۳۵۳ تا ۱۳۶۸ به تناوب و به همراه ورزشگاه آزادی میزبان بازی‌های خانگی استقلال بود. تعدادی از مهم‌ترین بازی‌های باشگاه تاج در این ورزشگاه برگزار شد که از میان آن‌ها می‌توان به شهرآوردهای این تیم در مقابل شاهین، نخستین بازی‌های شهرآورد این تیم در مقابل پرسپولیس و فینال‌های جام باشگاه‌ها و حذفی تهران در دهه‌های ۱۳۲۰ و ۱۳۳۰ اشاره کرد. اما مهم‌ترین بازی باشگاه در این ورزشگاه، دیدار فینال مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا در بهار ۱۳۴۹ است که با پیروزی و قهرمانی تاج پایان یافت.

  • در نیمه دوم این دهه نیز استقلال یک بار دیگر و این بار در مقابل تیم ژاپنی جوبیلو ایواتا در بازی فینال مغلوب شد و برای دومین بار به مقام نایب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا رسید.
  • پیکر مرحوم رضا احدی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال صبح چهارشنبه سی ام با حضور جمعی از دوستداران این بازیکن در ورزشگاه شهید شیرودی تشییع شد.
  • این ورزشگاه از ابتدای تأسیس باشگاه در ۱۳۲۴ تا ۱۳۵۳ به تنهایی و از ۱۳۵۳ تا ۱۳۶۸ به تناوب و به همراه ورزشگاه آزادی میزبان بازی‌های خانگی استقلال بود.
  • «زمان دیدار بعدی استقلال مشخص شد؛ لحظه شماری برای ال‌کلاسیکوی آسیا».
  • نشست خبری مربی تیم استقلال(تاج) پیش از دیدار با نفت مسجدسلیمان در کمپ حجازی برگزار خواهد شد.

سلام میکنم به استقلالی های عزیز این برنامه برای استقلالی ها،این برنامه برای چت،تماس تصویری،خرید بسته ی اینترنت،خرید شارژ،خرید هدیه کارت اینترنتی و …..خیلی مناسب است. این یک توسیه توست یک استقلالی بود،اگر استقلالی هستی این برنامه رو دانلود کن. گل عادل فردوسی‌پور در بازی دوشنبه شب با رفقایش توانست بازتابی جهانی پیدا کند.

از تاریخ 26 تیر 1385 که قلعه نویی از این تیم جدا شد تا 28 اردیبهشت 1387 که دوباره به این تیم بازگشت، استقلال موفق به کسب عناوین قهرمانی نشد. ژنرال در بازگشت دوباره به استقلال، قهرمانی جام حذفی 87_1386 و لیگ برتر 88_1387 را برای آبی پوشان پایتخت به ارمغان آورد. پس از یک فصل حضور مرفاوی، مظلومی موفق شد در اولین حضور خود با این تیم عنوان نایب قهرمانی دهمین دوره لیگ برتر ایران را با یک امتیاز کمتر نسبت به سپاهانِ قلعه نویی کسب کند. مظلومی با کسب چهار پیروزی در شهرآورد تهران محبوبیت خاصی نزد هوادارن استقلال به دست آورد. روند پیروزی‌های او در مقابل پرسپولیس سرانجام با شکست 2_3 در مقابل تیم پرسپولیس در بهمن 1390 متوقف شد.

برترین گلزنان تاریخ استقلال

در هفته بیست و ششم لیگ برتر نوجوانان، تیم فوتبال استقلال(تاج) مقابل میزبان خود تیم نوجوانان شاهین به پیروزی رسید. استقلال در جام آزادگان ۱۳۷۱ به مقام پنجمی رسید اما به دلیل سهمیه‌بندی استانی مسابقات برای فصل بعدی مجبور به شرکت کردن در سوپر جام تهران شد تا سهمیه تهران برای فصل بعد را کسب کند. به دنبال عدم موفقیت در این مسابقات و پر بودن سهمیه تهران در دسته دو لیگ آزادگان استقلال به مسابقات دسته سه فرستاده شد. برای اطلاعات بیشتر باشگاه استقلال در فصل ۱۳۷۱ را ببینید. آمار جام باشگاه‌های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا در یک ردیف قرار گرفته‌اند. منصور پورحیدری بر روی دوش بازیکنان استقلال بعد از پیروزی در فینال لیگ قدس ۱۳۶۹، پورحیدری در جلوگیری از انحلال باشگاه تاج نقش حیاتی ایفا کرد و در سال‌های بعد ۸ مرتبه سرمربی تیم استقلال شد.

نقل و انتقالات استقلال در بن بست !