بحران تمام شد! ویرجیل فن دایک به بهترین شکل خود بازگشته و یک قرارداد جدید ضروری است – لیورپول

ویرجیل فن دایک پس از اولین فصل فوق العاده به عنوان کاپیتان لیورپول، هنوز در میان مدافعان میانی پیشرو جهان بی رقیب است.

خروج جردن هندرسون و جیمز میلنر در یکی از افتخارآمیزترین لحظات دوران حرفه ای او، تابستان گذشته راه را برای کاپیتانی ون دایک هموار کرد.

همه نگاه‌ها به این بود که هلندی با فشار بیشتر چگونه عمل خواهد کرد – چیزی که ما دیدیم فوتبالیستی بود که به بهترین شکل خود بازگشته است.

ویرجیل ون دایک، 2023/24

لیورپول، انگلستان - یکشنبه، 28 ژانویه 2024: کاپیتان لیورپول، ویرجیل فن دایک پس از به ثمر رساندن گل چهارم در جریان بازی دور چهارم جام حذفی بین باشگاه لیورپول و نوریچ سیتی در آنفیلد جشن می گیرد.  لیورپول 5-2 پیروز شد.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)لیورپول، انگلستان - یکشنبه، 28 ژانویه 2024: کاپیتان لیورپول، ویرجیل فن دایک پس از به ثمر رساندن گل چهارم در جریان بازی دور چهارم جام حذفی بین باشگاه لیورپول و نوریچ سیتی در آنفیلد جشن می گیرد.  لیورپول 5-2 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

آغاز شده: 45 (همه مسابقات)
به عنوان جایگزین: 3
زیر استفاده نشده: 5
اهداف: 4
کمک می کند: 2
امتیاز کلی فصل: 8.71

پیک ون دایک پس از یک سال تعطیلی

لندن، انگلیس - یکشنبه، 25 فوریه 2024: ویرجیل فن دایک کاپیتان لیورپول پس از بازی فینال جام لیگ فوتبال بین چلسی اف سی و لیورپول اف سی در ورزشگاه ومبلی جشن می گیرد.  (عکس از پیتر پاول/تبلیغات)لندن، انگلیس - یکشنبه، 25 فوریه 2024: ویرجیل فن دایک کاپیتان لیورپول پس از بازی فینال جام لیگ فوتبال بین چلسی اف سی و لیورپول اف سی در ورزشگاه ومبلی جشن می گیرد.  (عکس از پیتر پاول/تبلیغات)

عملکرد ون دایک در فصل 2022/23 به اذعان خودش رضایت بخش نبود.

مانند بسیاری دیگر، او شدت نداشت و اشتباهات شروع به خزیدن در بازی او کردند، که باعث شد برخی تصور کنند او به اوج رسیده است.

با 32 سالگی در ژوئیه و با مصدومیت ACL در بانک، هیچ تضمینی وجود نداشت که ون دایک به سطحی برسد که بین سال‌های 2018 و 2022 شاهد بودیم.

چقدر اشتباه کردیم

در فصلی که با مشکلات مصدومیت سایر بازیکنان کلیدی همراه بود، فان دایک تقریباً همیشه در لیگ برتر حضور داشت و در 36 بازی از 38 بازی حضور داشت.

لیورپول، انگلیس - چهارشنبه، 10 ژانویه 2024: ویرجیل فن دایک، کاپیتان لیورپول، پس از بازی نیمه نهایی جام حذفی فوتبال لیگ برتر فوتبال، بین باشگاه لیورپول و فولام در آنفیلد، هواداران را تشویق می کند.  لیورپول 2-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)لیورپول، انگلیس - چهارشنبه، 10 ژانویه 2024: ویرجیل فن دایک، کاپیتان لیورپول، پس از بازی نیمه نهایی جام حذفی فوتبال لیگ برتر فوتبال، بین باشگاه لیورپول و فولام در آنفیلد، هواداران را تشویق می کند.  لیورپول 2-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

هیچ بازیکنی از قرمزها در لیگ بیشتر شروع نکرد و هیچ بازیکنی در تمام مسابقات دقایق بیشتری را ثبت نکرد.

در حالی که من سیتی و آرسنال به دلیل سطح کنترل خود در مسابقات مشهور بودند، بازی های لیورپول آشفته تر و بازتر بود، به این معنی که آنها به کاپیتان خود نیاز داشتند که تقریباً کامل باشد.

در اکثریت قریب به اتفاق مبارزات، این موضوع ثابت شد، و ون دایک در حال عبور از مسابقات و حفظ دفاع در کنار هم بود.

هیچ بازیکن لیورپول بیشتر از دوئل های هوایی خود (81.7 درصد) یا درصد بیشتری از تکل ها (81.3 درصد) را برد.

لندن، انگلیس - یکشنبه، 4 فوریه 2024: یورگن کلوپ، مدیر لیورپول، کاپیتان ویرجیل ون دایک را پس از بازی لیگ برتر انگلیس بین باشگاه آرسنال و باشگاه لیورپول در ورزشگاه امارات، از او دلجویی می کند.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)لندن، انگلیس - یکشنبه، 4 فوریه 2024: یورگن کلوپ، مدیر لیورپول، کاپیتان ویرجیل ون دایک را پس از بازی لیگ برتر انگلیس بین باشگاه آرسنال و باشگاه لیورپول در ورزشگاه امارات، از او دلجویی می کند.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)

در آرسنال یک بازی پرمخاطب با آلیسون وجود داشت، اما چنین حوادثی ممکن است برای هر بازیکنی اتفاق بیفتد و فان دایک در بیشتر فصل 2023/24 به همان اندازه بی عیب و نقص بود که یک مدافع می تواند داشته باشد.

در حالی که اطرافیان او شروع به پژمرده شدن و از دست دادن فرم کردند، کاپیتان هلند سطح بسیار بالایی را حفظ کرد، اما در نهایت فقط یک نفر می‌توانست انجام دهد.

در پایان، لیورپول تمام شد و تعداد گل‌های خورده بالا رفت، اما به سختی می‌توان تقصیر زیادی را به پای فان دایک انداخت.

برنده جام لیگ یک لحظه افسانه ای

لندن، انگلیس - یکشنبه، 25 فوریه 2024: ویرجیل فن دایک، کاپیتان لیورپول، پس از بازی فینال جام حذفی فوتبال لیگ فوتبال بین باشگاه چلسی و لیورپول در ورزشگاه ومبلی، با جام و جایزه آلن هارداکر برای بهترین بازیکن مسابقه جشن گرفت.  لیورپول در وقت های اضافه 1-0 پیروز شد.  (عکس از پیتر پاول/تبلیغات)لندن، انگلیس - یکشنبه، 25 فوریه 2024: ویرجیل فن دایک، کاپیتان لیورپول، پس از بازی فینال جام حذفی فوتبال لیگ فوتبال بین باشگاه چلسی و لیورپول در ورزشگاه ومبلی، با جام و جایزه آلن هارداکر برای بهترین بازیکن مسابقه جشن گرفت.  لیورپول در وقت های اضافه 1-0 پیروز شد.  (عکس از پیتر پاول/تبلیغات)

اگر لحظه ای باشد که برای همیشه فصل 2023/24 ون دایک را مشخص کند، آن ضربه سر قهرمان جام کارابائو مقابل چلسی است.

کاپیتان لیورپول قبلاً در اوایل بازی به طرز بی‌رحمانه‌ای از چیزی که به نظر می‌رسد یک گل پیروزی به نظر می‌رسید دزدیده شده بود، اما در وقت‌های اضافه نباید از او رد شد.

این گلی بود که فوراً به افسانه ون دایک اضافه شد، زیرا او در بازی پیروز شد، با سبکی جشن گرفت و در اولین سالی که کاپیتانش بود، جامی را بالای سر برد.

چیزی که نباید فراموش کرد این است که او در اجرای همه جانبه خود در آن روز در ومبلی چقدر عظیم بود.

با حضور کلوپ با بازیکنانی مانند بابی کلارک، جیمز مک کانل و جیدن دانز، روشی که ون دایک سربازان را به خدمت گرفت نشان دهنده عظمت او بود.

فان دایک در طول 120 دقیقه اقدام بی امان در زمین بزرگ ومبلی، 7 پاس گل زد، در 7 دوئل از 10 دوئل خود پیروز شد و بیش از هر بازیکن دیگری با 92 پاس (91 درصد دقت) پاس داد.

لندن، انگلستان - یکشنبه، 25 فوریه 2024: کاپیتان لیورپول، ویرجیل فن دایک در جریان بازی فینال جام لیگ فوتبال بین باشگاه چلسی و لیورپول اف سی در ورزشگاه ومبلی.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)لندن، انگلستان - یکشنبه، 25 فوریه 2024: کاپیتان لیورپول، ویرجیل فن دایک در جریان بازی فینال جام لیگ فوتبال بین باشگاه چلسی و لیورپول اف سی در ورزشگاه ومبلی.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

به زبان ساده، فصل آخر کلوپ بدون او بدون جام بود و برنده او گیلاس در بالای یک استاد کلاس دفاعی دیگر بود.

نمادین ترین بازیکنان زمانی که آن را تولید می کنند واقعا مهم است – و هیچ بازیکنی به اندازه فن دایک در کسب جام نهایی کلوپ سهم بزرگی نداشت.

Big Virg مثل همیشه مهم است

بیرمنگام، انگلیس - دوشنبه، 13 مه 2024: ژارل کوانسا (R) بازیکن لیورپول با کاپیتان هم تیمی های ویرجیل فن دایک (C) و واتارو اندو (L) پس از به ثمر رساندن گل سوم در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین استون ویلا FC جشن گرفت. و لیورپول اف سی در ویلا پارک.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)بیرمنگام، انگلیس - دوشنبه، 13 مه 2024: ژارل کوانسا (R) بازیکن لیورپول با کاپیتان هم تیمی های ویرجیل فن دایک (C) و واتارو اندو (L) پس از به ثمر رساندن گل سوم در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین استون ویلا FC جشن گرفت. و لیورپول اف سی در ویلا پارک.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

در تابستان امسال روی تعدادی از بازیکنان علامت سوال وجود دارد، لوئیز دیاز و داروین نونز کاملاً قانع کننده نیستند و اندی رابرتسون و محمد صلاح جوان تر نشده اند.

با این حال، وقتی صحبت از ون دایک به میان می‌آید، او مثل همیشه برای این هدف حیاتی باقی می‌ماند.

به طور طبیعی، برخی از کارشناسان او را در تیم فصل خود قرار ندادند – پس از مدتی انتخاب او خسته کننده می شود! – اما او دوباره بهترین مدافع میانی لیگ برتر بود.

در 32 سالگی، دیگران به طور طبیعی شروع به نوشتن آگهی ترحیم فوتبال او می کنند، در حالی که در واقع، او به خوبی در 28 سالگی به نظر می رسد.

در نهایت، باید یک جایگزین طولانی مدت پیدا شود، و یک مدافع جدید در تابستان امسال با خروج جوئل ماتیپ و مصدومیت ابراهیما کوناته ضروری است، اما آرنه اسلات اهمیت فن دایک را از ابتدا می داند.

حتی ممکن است او از سبک بازی کمتر دیوانه وار سرمربی جدیدش بیشتر از سبک بازی کلوپ سود می برد و او را کمتر از قبل در معرض دید قرار می دهد.

لیورپول، انگلستان - شنبه، 18 می 2024: ویرجیل ون دایک از لیورپول در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و ولورهمپتون واندررز در آنفیلد.  لیورپول 2-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)لیورپول، انگلستان - شنبه، 18 می 2024: ویرجیل ون دایک از لیورپول در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و ولورهمپتون واندررز در آنفیلد.  لیورپول 2-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)

به نظر می رسد که این مرد هلندی در مورد وضعیت قراردادش آرام به نظر می رسد، حتی اگر قرارداد فعلی او تابستان آینده به پایان می رسد، و تمدید اقامت او برای دو یا سه سال دیگر کار بیهوده ای است.

بهترین مدافع تاریخ لیورپول هنوز در ابتدای فصل کاپیتانی خود است و انتظار دارد قبل از آویزان کردن کفش هایش، داستان های افسانه ای بیشتری نوشته شود.

هیچ بازیکنی از قرمزها در فصل 2023/24 بهتر نبود.


بهترین لحظه: گل جام کارابائو.

بدترین لحظه: اختلاط با آلیسون در آرسنال.

نقش فصل بعد: کلید استارتر.

https://www.thisisanfield.com/2024/05/crisis-over-virgil-van-dijk-back-to-his-best-and-a-new-contract-is-a-must/ منبع: