براک پردی به شرکت نخبگان تیم های پیشرو QB های تازه کار در مسابقات قهرمانی کنفرانس می پیوندد

یکی از جدیدترین نمونه ها، براک پردی، مدافع سانفرانسیسکو 49ers است که قرار است امسال در بازی NFC Championship بازی کند. پردی، آخرین انتخاب در درفت NFL (آقای بی‌ربط)، پس از مصدومیت تری لنس و جیمی گاروپولو، در اواسط فصل هدایت را بر عهده گرفت. او با 49ers رکورد 7-0 را به ثبت رساند و اکنون پس از شکست دادن دالاس کابوی در روز یکشنبه به قهرمانی NFC رفت.

پوردی در شرکت الیت

جو فلاکو نیز در سال 2008 این کار را انجام داد. او بالتیمور ریونز را به عنوان یک تازه کار به مسابقات قهرمانی AFC هدایت کرد، جایی که آنها توسط پیتسبورگ استیلرز شکست خوردند. او در اوایل فصل به عنوان استارتر بازی کرد و تیم را به رکورد 11-5 رساند.

تعداد بسیار کمی از بازیکنان تازه کار توانسته اند تیم های جدید NFL خود را به عمق پلی آف هدایت کنند. صعود از فوتبال دانشگاهی به رده های حرفه ای یک منحنی یادگیری شیب دار است. با این حال، برخی از کاراکترها این روند را به چالش کشیده اند. براک پردی تنها چهارمین کوارتربکی است که از آغاز قرن حاضر تیمش را به قهرمانی کنفرانس رساند. چه کسی دیگر به تیم 49ers در لیست می پیوندد؟

پردی در هفت شروع اول بدون شکست می ماند

نمونه های قابل توجه دیگر عبارتند از Ben Roethlisberger در سال 2004. او پیتسبورگ استیلرز را به بازی قهرمانی AFC هدایت کرد، علیرغم اینکه پس از مصدومیت در نقش اصلی قرار گرفت. Roethlisberger، انتخاب دور اول، تیم را به رکورد 15-1 در فصل عادی هدایت کرد. بیگ بن استیلرز توسط نیوانگلند پاتریوتز درهم شکست.



https://sportslens.com/news/brock-purdy-joins-elite-company-of-rookie-qbs-leading-teams-to-conference-championship/ منبع:

کوارتربک های تازه کار در NFL با یک چالش سخت روبرو هستند: تطبیق با سطح حرفه ای در حین رهبری یک تیم و برآورده کردن انتظارات. با این حال، برخی موفق شده اند و تیم های خود را در اولین سال حضور خود به مسابقات قهرمانی کنفرانس هدایت کرده اند.

– فوتبال کالج FOX (@CFBONFOX) 23 ژانویه 2023