بررسی فرار مالیاتی بازیکنان استقلال و پرسپولیس توسط سازمان مالیاتی/ بیرانوند و هر بازیکنی که از هواداران پول بگیرد به دادسرا احضار می شود.

طبق قانون مبلغ قرارداد همه بازیکنان و مربیان باید به طور دقیق در سازمان لیگ ثبت و توسط فدراسیون فوتبال دیده و تایید شود و بر همین اساس اگر مبلغ دریافتی یک فوتبالیست به میزان قابل توجهی کمتر از مبلغ مورد نظر باشد، پرونده در دست بررسی است خدمات کنترلی فدراسیون و سازمان لیگ مورد رسیدگی قرار می گیرد و در صورتی که بررسی ها نشان دهد مبلغی خارج از حساب رسمی به حساب آن بازیکن واریز شده است، موضوع به مراجع انتظامی و مالیاتی اعلام می شود. کشور، زیرا طبق قانون این امر فرار مالیاتی تلقی می شود. مديران فدراسيون خاطرنشان مي كنند كه اين گونه كارها در قوانين كشور جرم است و اجازه آن را نمي دهند زيرا بايد قراردادها به صورت رسمي ثبت شود و براي آن ماليات گرفته شود. در ضمن باید مشخص شود که کدام تیم سقف قرارداد را رعایت نمی کند.

آنطور که یکی از مدیران فدراسیون به خبرروزی گفت، در صورت نیاز از بانک مرکزی، رگولاتوری و نیروی انتظامی کمک گرفته می شود، زیرا پرداخت مطالبات یک بازیکن توسط هواداران متمول کاملا مشکوک است زیرا اولاً مشخص نیست که این هوادار چگونه است. حاضر به پرداخت میلیاردها تومان برای هیچ است. شما می خواستید پرداخت کنید و ثانیا برای چنین گردش مالی مالیاتی پرداخت نمی شود و این موضوع طبق قانون جرم است و هر کدام از بازیکنان استقلال پرسپولیس یا سایر تیم ها چنین کاری انجام می دهند و قضیه ثابت شده است. به مراجع مالیاتی و البته دادسرا معرفی می شود. . بدیهی است باشگاه ها در صورت مشاهده چنین مشکلی به عنوان متخلف به مراجع قانونی معرفی می شوند، بنابراین اگر از هواداران خود پول گرفته و به صورت رسمی در دفتر باشگاه ثبت نام نکرده اند، باید آن را مسترد کنند.

نکته: علیرغم تاکید فدراسیون، هنوز مشخص نیست که این مبلغ از طریق ارز رمزنگاری شده یا به حساب یک فوتبالیست در ترکیه یا امارات واریز می شود و منبع پرداخت، پول همان مقصد این حساب است. شماره خارج از کشور، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در چند روز اخیر و به خصوص پس از بحث سقف بودجه، این شایعه مطرح شده است که استقلال و پرسپولیس می خواهند از کمک مالی هواداران متمول خود برای کاهش مشکلات مالی خود و همچنین رفع دغدغه حقوقی خود استفاده کنند. میزان هزینه های آنها در فصل آینده و برخی از آنها با استفاده از بودجه خود بازیکنانی را خریداری می کنند.

در واقع بیشتر پول این افراد توسط هواداران پرداخت می شود و هیچ پولی از حساب باشگاه کسر نمی شود، اما مشخص است که فدراسیون فوتبال و سازمان مالیاتی کشورمان این موضوع را جرم می دانند و قرار است جدی گرفته شود.

پیش از این شایعه شده بود که در صورت پیوستن علیرضا بیرانوند به این تیم، یکی از هواداران متمول استقلال، پرداخت قرارداد او را بر عهده می گیرد.

در این زمینه: به بیرانوند بگو هرجا می خواهد برود. پرسپولیس بی سرپرست نمی ماند/ عابدزاده از استقلال و پرسپولیس رفت، دنیا تمام نشد/ حیف این هوادار گریه می کند!



سرویس داخلی اخبار فوتبال