برنامه ایران برای قهرمانی در جام ملت های آسیا (تصویر)

** فیفادی آبان: آخرین دیدارهای قبل از جام ملت ها
در جریان مسابقات لیگ برتر کوران از 31 تا 30 آبان ماه، تیم های ملی به مدت حدود یک هفته اردوی آماده سازی خود را برگزار خواهند کرد. در این دیدار اولین مرحله مقدماتی جام جهانی با حضور تیم های رقیب برگزار می شود. ایران به احتمال زیاد در روزهای 25 تا 30 آبان در تهران میزبان یک بازی و یک بازی خارج از خانه خواهد بود که با توجه به رده بندی تیم ملی با حریفان آسان تری روبرو خواهد شد.


سرویس خبر شماره: 1920777
24 آوریل 1402 در 5:16 ب.ظ
28.6 هزار امتیاز خبر|

9نقطه نظر

فدراسیون با برنامه قلانوی چه می کند؟

**فیفادی مهر: شروع رقابت های مقدماتی جام جهانی بدون حضور ایران
فیفادی بعدی در ماه اکتبر برگزار می شود. جایی که ملی پوشان از 17 تا 25 مهر در اختیار امیر قلعه نویی خواهند بود. این فیفادی شروع مسابقات مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا نیز خواهد بود. نکته جالب و به عبارتی معافیت ویژه ایران و سایر 24 تیم برتر آسیایی، استراحت آنها در دور اول است. با این حال مهرماه آخرین بازی ایران قبل از جام ملت ها است که فدراسیون می تواند آزادانه حریف خود را انتخاب کند.

به عبارت دیگر، فیفادی آوریل اولین فیفادی پس از همه گیری بود که مسئولان فدراسیون از هر کشور توانستند ترکیب خود را برنامه ریزی کنند و بازی های دوستانه انجام دهند. از این پس همه آماده خواهند بود تا فصل باشگاهی را به پایان برسانند و در فیفادی بعدی در ژوئن شرکت کنند. جایی که از 22 ژوئن تا 30 ژوئن، بازیکنان برای شرکت در اردو و مسابقات آماده سازی در اختیار تیم های ملی خواهند بود.

1851830
برنامه فیفا برای بازی های داخلی در سال 2023 که به تیم ملی این فرصت را می دهد تا حداقل 8 بازی تا جام ملت های آسیا انجام دهد.

** فیفادی خرداد: مسابقات کافا یا بازی دوستانه؟
لیگ برتر ایران 9 اردیبهشت به پایان می رسد و احتمالا جام حذفی نیز همزمان با آن به پایان می رسد تا امیر قلعه نویی پس از وقفه دو هفته ای این فرصت را پیدا کند تا اردوی خود را زودتر از موعد مقرر با بازیکنان شاغل در لیگ برتر آغاز کند. لیگ. با این حال، فدراسیون فوتبال برای یک هفته اردوی رسمی و دو نوبت برای دیدارهای تدارکاتی، برای پذیرش پیشنهاد حضور در تورنمنت کافا با حضور تیم‌های آسیای میانه (و عمان، تایلند و روسیه) بر سر راه خواهد بود. ) و انتخاب بعدی برنامه ریزی یک بازی دوستانه خواهد بود. شاید حریفان آمریکای جنوبی در صورت رد پیشنهاد کافا بهترین گزینه برای این فیفادی باشند.

** فیفادی دی: ایران در جام ملت های آسیا
طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا از 22 ژانویه تمامی تیم ها با حضور بازیکنان لژیونر در جام ملت ها شرکت خواهند کرد. با توجه به برپایی اردوی قبل از جام ملت ها، ایران فرصت دیدار با حریفان آسیایی را خواهد داشت و شاید برنامه ریزی در این زمینه انجام شود. اما نکته مهم این است که شاید در این فیفا نمی توان برنامه ریزی درستی داشت.

تیم ملی ایران راهی پردردسر به جام ملت های آسیا خواهد شد و مسئولان و کادر فنی فدراسیون در معرض تصمیمات مهمی قرار خواهند گرفت.

برنامه ایران برای قهرمانی در جام ملت های آسیا (تصویر)

در مجموع شاید تاریخ های خرداد، شهریور و مهر بهترین فرصت ممکن برای برگزاری بازی های دوستانه مورد نظر امیر قلانوی باشد و باید دید در این فرصت 9 ماهه فدراسیون چه حریفی را برای تیم ملی انتخاب می کند. . .



مجله اخبار فوتبال داخلی

در شرایطی که فوتبال آسیا از استرس ناشی از تعطیلات کرونا فراتر رفته است، فیفا تیم‌های ملی از این پس در اختیار سرمربیان و مسئولان فدراسیون‌ها قرار می‌گیرد تا بتوانند درباره حریفان تیم خود تصمیم بگیرند. از سال 2020، به مدت دو سال، بازی های دوستانه عملاً محدودیت عجیبی را تجربه کردند، زیرا تعطیلات چند ماهه ناشی از همه گیری کووید باعث به تعویق افتادن مسابقات مقدماتی جام جهانی شده بود و فیفا موظف شد این مسابقات را به صورت فشرده برگزار کند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، جام ملت های آسیا 2024 از 21 دی ماه آغاز می شود و ایران برای شکستن طلسم این بازیکن 48 ساله راهی دوحه می شود. تیم های ملی مانند کره، عربستان و قطر با کادر فنی جدید نسبت به جام جهانی به این تورنمنت خواهند رفت و طبیعتا همه منتظر رونمایی از تیمی هستند که این چالش را بر عهده بگیرند.چالش برای رقابت با مدعیان آسیایی اولین بار بعد از مسابقات 2011 با سرمربی ایرانی.

**فیفادی شهریور: فرصت رویارویی با حریفان اروپایی
خرداد فیفادی در حالی برگزار می‌شود که برخی از تیم‌های اروپایی در لیگ ملت‌ها حضور دارند و مسابقات مقدماتی یورو 2024 را نیز برگزار خواهند کرد، اما شاید ایران برای فیفادی بعدی (از 13 تا 20 شهریور) شانس بیشتری برای رویارویی با حریفان اروپایی داشته باشد. در زمان بیشتری فدراسیون می تواند حریف مورد نظر را پیدا کند. اما نکته مهم این است که در شهریور ماه تیم های آمریکای جنوبی در مسابقات مقدماتی جام جهانی حضور خواهند داشت. در عین حال، ایران احتمالاً می تواند فیفادی خود را به مخالفان آفریقایی یا آسیایی نسبت دهد.