بعد از شوک لوکادیا: ساپینتو و یحیی با یک اسپک هجومی

با رفتن لوکادیا از تهران قطعا ترکیب و سبک بازی پرسپولیس در دربی تغییر خواهد کرد.

    بعد از شوک لوکادیا: ساپینتو و یحیی با یک اسپک هجومی

*مهدی ترابی و مهدی قیدی در پست جناح چپی. دو بازیکنی که پای چپ کلاسیک نیستند. بهتر است آنها را هافبک چپ خطاب کنیم تا وینگر چپ. به طور مشترک، هر دو بازیکن عاشق توپ هستند و از دادن پاس نهایی به خصوص از عمق لذت می برند. دریبل زدن و تیراندازی از ویژگی های این دو بازی با فیزیک متفاوت است. حرکت برای شوت از این دو بازیکن دیده می شود و کمتر به سمت کناری حرکت می کنند تا توپ را به سمت دروازه بفرستند. تنها تفاوت این دو این است که مهدی ترابی بیشتر به خط دفاعی کمک می کند. چون قدرت بدنی او بیشتر از مهدی قائدی است.


سرویس خبر شماره: 1860094
28 دسامبر 1401 ساعت 13:00.
10.4K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

بررسی توپ های تهاجمی دربی

*ما در این مقاله می خواهیم عملکرد را بررسی کنیم مهاجمان و وینگرهای پرسپولیس ما پرداخت می کنیم امیر ارسلان مطهری برخلاف شیخ دیاباته، اگر بازی کند، یک مهاجم سرزنده است. او در شوت زنی هم فعال است به طوری که در بازی دوستانه با نفت مسجد سلیمان با شوت توپ از خط دفاعی حریف به گل رسید. شیخ دیابات به دلیل شرایط بدنی این ویژگی را ندارد اما اگر توپ را در محوطه جریمه داشته باشد مهاجمی فریم گرا است و از کوچکترین فضا و باز شدن برای ضربه زدن استفاده می کند. ما به خوبی می دانیم که اگرچه او مهاجم بزرگی است، اما عمدتاً روی توپ های زمینی گل می زند. در دیدار با مس کرمان بار دیگر ثابت شد که این مهاجم قدر توپ های ارسالی به فضا را می داند. اگر شیخ دیاباته در تیم پرسپولیس نباشد، مهدی عبدی این نقش را بازی می کند. مهاجمی که به خوبی پشت فضای مدافعان حریف حرکت می کند. روی توپ هایی که به سمت مقابل فرستاده می شود موقعیت خوبی دارد و جاهایی وجود دارد که خط دفاعی حریف در آن لحظه هیچ تصوری از حضور او ندارد.

آنها مهره های تعیین کننده بازی هستند اما در فوتبال اینطور نیست که مهاجمان و وینگرها همیشه گل بزنند. گاهی اوقات شوت از راه دور یک هافبک منجر به گل می شود. گاهی ضربه سر مدافع روی ضربات آزاد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

اولینحمله اسپایک و دو مهاجم در طرفین. این شباهت تیم های پرسپولیس و استقلال در دربی خواهد بود. استقلال اگرچه با 3-3-4 یا 3-2-1-4 بازی می کند، اما مانند پرسپولیس بازیکنی را در خط حمله خواهد داشت. امیر ارسلان مطهری دو بازیکن در کناره ها به عنوان وینگر حضور دارند. مهدی قیدی و محمد محبی. از سوی دیگر، همچنین ارائه شده است، شیخ دیابات در صورت آزادسازی بند آسیب، نقش مهاجم سنبله بازی و گفت صادقی و مهدی ترابی باید در کنار زمین به میدان بیاید.

* در فاز هجومی تیم های استقلال و پرسپولیس اختلاف عمده ای دارند. پرسپولیس یک پلی میکر واقعی در محوطه پشتیبانی دارد. سروش رفیعی بازیکنی که گاهی در خط حمله در خط حمله وسط بازی می کند و سبک بازی تیم را به 2-4-4 تغییر می دهد. او پاس های خوبی می دهد و به موقع به حمله می پیوندد تا تلاش کند گلزنی کند. اما استقلالی ها در خط حمایت از دو هافبک استفاده می کنند که بیشتر دفاعی هستند تا حمله. مهدی مهدی پور و آرش رضوند. این برای استقلال خوب است. تیم پس از از دست دادن توپ در حمله، سازماندهی دفاعی بهتری نسبت به حریف دارد و از طرفی می تواند برای استفاده از توپ های دوم برنامه ریزی کند. به خصوص که هر دو بازیکن شوت می کنند.

* اما انتقاد وینگرها. محمد محبی به جناح خوب. حسن محمد محبی این است که او چندین بار نقش مهاجم وسط را بازی کرده است و راهی که برای گرفتن توپ انتخاب می کند رسیدن به دروازه حریف و در نهایت گلزنی است. قدرت بدنی بالا و دریبل زدن محمد محبی او بازیکن موفقی ساخت و به نوعی می توان او را مهاجم مکمل یا مهاجم سایه نامید. اما سعید صادقی بیشتر یک هافبک خلاق است که در کناره ها بازی می کند. بازیکنی که بازی ترکیبی را کامل می کند و دوست دارد در داخل بازی کند تا بازی او به موقعیت های گلزنی برای تیم منجر شود. در واقع سعید صادقی بیشتر به دنبال ایجاد موقعیت برای هم تیمی هایش است تا شام گلزنی. او با اینکه یک وینگر کلاسیک به حساب نمی آید، سانترهای خوبی به سمت دروازه حریف می فرستد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پیش از این زمزمه می شد که پرسپولیسی ها قصد دارند در دربی به سبک 2-4-4 بازی کنند. یعنی بازی با دو مهاجم کلاسیک و به این معنا بود که یحیی گل محمدی می خواست ترس و احتیاط را برای دربی کنار بگذارد و با سه امتیاز این دیدار فاصله با تیم رقیب را به 5 امتیاز برساند اما حالا باید پرسپولیس را شکست دهد. a مهاجم به میدان فرستاده می شود. سیستم بازی پرسپولیس نیز به 1-3-2-4 تغییر خواهد کرد سروش رفیعی او به عنوان بازیکن پست 10 به تیم برمی گردد.