بیگ ویلی | آرسبلاگ … وبلاگ آرسنال

صبح همگی بخیر.

به نظر می رسد ویلیام سالیبا در تساوی 0-0 مقابل کانادا بازی خوبی برای فرانسه داشت. اینکه تساوی 0-0 با کانادا نتیجه خوبی برای فرانسه است یا خیر، این یک سوال دیگر است، اما مطمئناً باخت 1-0 به ایسلند نیست. سوال دیگر این است که آیا چنین عملکردی در چنین بازی ای برای تغییر نظر دیدیه دشان کافی است یا خیر؟

به نظر می رسد او نسبت به صلیبا احتیاط هایی دارد. اوایل امسال درباره او گفت:

او فصل خوبی را پشت سر می گذارد، اما کارهایی هم انجام می دهد که من آنقدرها دوست ندارم. برای فرانسه، او زمان بازی محدودی دارد، اما وقتی بازی می‌کند، لزوماً خوب پیش نمی‌رود. سلسله مراتب در حال حاضر به او علاقه ای ندارد، اما او اینجاست.

آن چیز چیست – به من بگو که ویلیام سالیبا را تماشا نکرده ای بدون اینکه به من بگوئید که ویلیام سالیبا را تماشا نکرده ای؟ بدیهی است که هر مربی ترجیحات خود را دارد، اما اگر به یک تورنمنت بین‌المللی می‌روید و می‌خواهید کسی را به جای بهترین مدافع میانی لیگ برتر انتخاب کنید، به نظر من اشتباه می‌کنید.

عده ای هستند که ترجیح می دهند صلیبا برای فرانسه بازی نکند، اما من ترجیح می دهم او زمان بازی را داشته باشد. او بیرون است و تمرینات را انجام می دهد، بنابراین به هر حال اینطور نیست که در تعطیلات پاهایش را بلند کرده باشد. به علاوه، من فکر می کنم که می تواند برای او مفید باشد. او هنوز تنها 23 سال دارد و با همان اندازه که در آن سن موفق است، می تواند حتی بهتر شود و بازی در سطح بالای یک تورنمنت بزرگ در این زمینه کمک خواهد کرد. بنابراین، اگر او بتواند به زور از سد ذهنی دشان بگذرد، چون فقط همین است، فکر می‌کنم او در تیم می‌ماند و اگر این کار را انجام دهد، مردم می‌پرسند چرا اینقدر طول کشیده است.

هفته گذشته چند نقل قول جالب از سالیبا در مورد میکل آرتتا و اینکه چگونه به او کمک کرده تا به بازیکنی که امروز است تبدیل شود وجود داشت:

او مرا به سطح دیگری برد. او یکی از بهترین مربیان جهان است. گاهی اوقات او فکر می کرد که من در تمرین کمی نرم هستم، بنابراین از من می خواست که پست تر باشم. در واقع او می‌خواهد بازیکنان (مخالف) با دیدن من بترسند.»

فقط تکرار می کنم، اینکه در سن و سالش به عنوان یک مدافع میانی خوب بودن واقعاً عادی نیست. دلیلی وجود دارد که چرا بازیکنان جوان، اگر در تیمی که برای عناوین و غیره چالش برانگیز است، پیشرفت کنند، تمایل دارند بیشتر جلوتر بازی کنند. شما می توانید اشتباه کنید بدون اینکه آنقدر مجازات شوید که اگر در قلب دفاع بودید. برای من، از همه چیزهایی که در مورد سالیبا بسیار تاثیرگذار است، این است که بازی او در سنی که مدافعان معمولاً در حال یادگیری در کار هستند، عملاً بی عیب و نقص است.

البته او اینجا و آنجا یک خطای عجیب مرتکب می‌شود، اما خواندن بازی، آرامش، تصمیم‌گیری‌اش – بهترین‌ها را در آن‌جا دارد، با بازیکنانی که در اوایل 20 سالگی خود اشتباهاتی را مرتکب شدند که در نهایت از آنها یاد گرفتند تا به آن برسند. مرحله. او قبلاً آنجاست و این ایده که چیزهای بیشتری در راه است بسیار هیجان انگیز است.

در همین حال، گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه آرسنال در تابستان امسال مبلغی در حدود 10 میلیون پوند برای کایرن تیرنی خواهد پذیرفت. خیلی از این چیزها حدس و گمان است، اما اگر این چیزی است که برای بازیکنی پیشنهاد می شود که سابقه مصدومیتش هر معامله ای را برای هر باشگاه احتمالی به یک قمار تبدیل می کند، من گمان می کنم که باید آن را قبول کنید. او فصل گذشته در دوران حضور قرضی خود در رئال سوسیداد سه غیبت مجزا با مصدومیت داشت و نگاهی گذرا به تاریخچه مصدومیت‌های او می‌تواند به شما کمی فکر کند اگر به دنبال یک مدافع چپ بودید.

او بازیکن خوبی است و مطمئناً می‌تواند برای بسیاری از تیم‌های لیگ برتر کار کند، اما چرخه آسیب‌دیدگی + ریکاوری و نحوه تأثیرگذاری آن بر سطحی که می‌توانید در آن بازی کنید باید بخشی از تفکر شما باشد. بسیار جالب خواهد بود که ببینیم هر پیشنهادی از کجا می آید. او تا سال 2026 قرارداد دارد، بنابراین من اصلاً تعجب نمی‌کنم اگر وضعیت او در تمام پنجره وجود داشته باشد و در نهایت با یک قرضی دیگر در جایی به پایان برسد. خواهیم دید.

درسته، بذاریمش اونجا امروز صبح در حال ضبط یک Arsecast Extra برای شما هستیم. مراقب تماس برای سوالات در توییتر باشید @gunnerblog و @arseblog در توییتر با هشتگ #arsecastextra – یا اگر عضو Arseblog در Patreon هستید، سوال خود را در این قسمت بگذارید #arsecast-سوالات اضافی کانال در سرور Discord ما.

پادکست باید حوالی ظهر منتشر شود. تا آن موقع.



https://arseblog.com/2024/06/big-willy/ منبع: