تاتنهام – لیورپول / گل های مختلف در پایتخت / قرمزها برای فرار از روزهای سیاه تلاش می کنند

آخرین بازی
در 7 می 2022، در بازی برگشت فصل پایانی لیگ برتر انگلیس، دو تیم در ورزشگاه آنفیلد به تساوی 1-1 دست یافتند. دیاس برای لیورپول گلزنی کرد تا مانع از برتری 7 گلی تاتنهام شود.

امشب ساعت 20:00 در ورزشگاه اختصاصی تاتنهام، این تیم شمال لندن در هفته پانزدهم لیگ برتر انگلیس به مصاف لیورپول می رود.

تاتنهام؛ بازگشت به خواستگاران

آمار بازی
60) در 60 بازی بین تاتنهام و لیورپول، تیم لندنی 14 بار و قرمزهای مرسی ساید بیش از دو بار، 29 بار پیروز شده اند. 17 بازی این دو تیم مساوی شده است.
10) لیورپول در 10 بازی اخیر خود مقابل تاتنهام در تمامی رقابت ها شکست نخورده است. آخرین برد اسپرز مقابل لیورپول 5 سال پیش بود که در اکتبر 2017 با نتیجه 4-1 پیروز شدند.
2) فصل گذشته دو بازی برگشت تاتنهام و لیورپول مساوی بود. قرمزهای مرسی ساید پیش از آن در 3 فصل متوالی دو گل به این حریف زده بودند.
15) از اکتبر 2015، هیچ بازی بین تاتنهام و لیورپول بدون گل به پایان نرسیده است. او در 15 بازی در تمامی رقابت ها گلزنی کرده است.
0) وضعیت بد لیورپول در فصل جاری از آمار دور از آنفیلد مشهود است. در 5 بازی خارج از خانه، لیورپول در یک بازی پیروز نشده و تنها 2 امتیاز کسب کرده است. 2 بازی در لندن برگزار شد که در پایان یک تساوی مقابل فولام و یک باخت مقابل آرسنال انجام شد.
5) پس از 5 برد متوالی خانگی، تاتنهام آخرین بازی خانگی خود را باخت. برنده این دیدار نیوکاسل بود.
6) در 6 تقابل اخیر آنتونیو کونته و یورگن کلوپ، هر کدام یک بازی را برده اند و 4 بازی نیز مساوی شده است.

صدمه دیده و محروم
هر دو تیم به دلیل مصدومیت بدون بازیکنان مهمی خواهند بود. تاتنهام نمی تواند از هیونگ مین سون، ریچارلیسون، دیان کولوسوسکی و کریستین رومرو استفاده کند. لیورپول لوئیس دیاس، دیگو جوتا، نبی کیتا، جوئل ماتیپ، جیمز میلنر و آرتور را در اختیار نخواهد داشت.

گویی اسپرز در این فصل جایگاه سوم را برای خود اختصاص داده است. تاتنهام شروع خوبی داشت اما پس از باخت به آرسنال سقوط کرد. شاگردان آنتونیو کونته می خواهند در بین مدعیان قهرمانی باقی بمانند اما احتمال بیشتری برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا وجود دارد. تیمی که در مهمترین دیدارها مقابل آرسنال و منچستریونایتد شکست خورد و حتی به نظر می رسد نیوکاسل می تواند از آنها پیشی بگیرد، برای اثبات خود به برد مقابل لیورپول نیاز دارد. در واقع تاتنهام در هیچ یک از بازی های خود مقابل شش تیم بزرگ پیروز نشده است و مدت زیادی است که مقابل لیورپول پیروز نشده است. آیا این پیروزی تیم لندنی را به کورس قهرمانی بازمی گرداند؟

لیورپول؛ نجات در فصل کابوس

بدبین ها باور نمی کردند که لیورپول در فصل جدید یک تیم میانه جدولی باشد و جایگاه خود در بالای جدول را رها کند و در آرسنال با منچسترسیتی رقابت کند. شاید برد مقابل منچسترسیتی جرقه ای بود چون هر چقدر هم که در بازی های بزرگ پیروز شوند، اما شکست در انتهای جدول مانند فارست و لیدز برایشان سودی ندارد. یورگن کلوپ اعتراف کرد که در صورت ادامه این روند، لیورپول شانسی برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا نخواهد داشت و این پذیرش تلخ هواداران را ناامید کرد. با این حال، اسپرز بازنده همیشگی لیورپول است و اگر کلوپ بتواند کونته را بخواباند، می تواند فرصتی برای جبران پس از جام جهانی باشد.

ترکیب احتمالی دو تیم
تاتنهام:
لوریس، دایر، لانگله، دیویس، سسنیون، هویبرگ، بیسوما، بنتانکور، پریسیک، لوکاس و کین
لیورپول: آلیسون، آرنولد، کوناته، فن دایک، رابرتسون، تیاگو، فابینیو، هندرسون، صلاح، فیرمینو و نونس



سرویس اخبار فوتبال خارجی