تامیروف; پرسپولیس برای قهرمانی غایب است؟

نباید فراموش کرد که فصل گذشته با آمدن شهریار مقانلو آمار گلزنی پرسپولیس در نیم فصل بیشتر شد و شاید حالا شیرزود بتواند در غیاب عیسی آل کثیر این نقش را برعهده بگیرد.

در عین حال، این ادعا که یک خط دفاعی ایمن و حداقلی تضمین کننده قهرمانی است، ممکن است تا حد زیادی قابل قبول باشد و آمار پرسپولیس در سال های اخیر این را ثابت می کند، اما همانطور که سپاهان در لیگ بیستم با عبور از 60 امتیاز نایب قهرمانی را پشت سر گذاشت، شاید پرسپولیس بتواند در این فصل با خط حمله پرنشاط و از نظر آماری بهتر از 1.47 گل در هر بازی در 9 بازی باقیمانده قهرمان جام شود.

مهاجم 23 ساله ازبکستانی نه مهاجم یا گلزن برتر فوتبال ازبکستان است و نه از اولویت های اصلی تیم اصلی ازبکستان است، اما آنچه او در میانه بازی مقابل صنعت نفت نشان داد، یک مهاجم تفنگی با یک ضربه ستودنی بود. در محوطه جریمه مطلوب است که اگر مقابل منصوریان بدشانس نبود حداقل یک گل برای تیمش به ثمر می رساند .

با این حال آنچه از مهاجم جدید پرسپولیس انتظار می رود، وظیفه ای است که همیشه بر دوش مهاجمان گذاشته شده است که چیزی جز گلزنی نیست. شوتزنی در داخل محوطه جریمه را بهبود بخشید و بهره وری تیم را به حدی افزایش دهید که ضعف در خط دفاعی کمتر به چشم بیاید یا حداقل مانع از پیروزی تیم نشود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

با این حال، نرخ 16.3 درصد برای تیمی با دفاع شکننده و تلاش کادرفنی برای کاهش تعداد گل های خورده کم به نظر می رسد. در حالی که شاید خط دفاعی چندانی برای ادامه فصل وجود نداشته باشد، اما با خرید شیرزد تمیرف، انرژی و امید جدیدی به خط حمله تزریق شد.


سرویس خبر شماره: 1814537 |
18 ماه 1400 ماه 20:32 |
49,724 امتیاز خبر|

16نظرات

چهره یک آدمکش سخت کوش و احتمالا یک قاتل

نکته مهم این است که پرسپولیس میانگین 0.71 گل زده در هر بازی دارد و حتی اگر در بدترین حالت به یک گل در هر بازی برسد سرخپوشان می توانند این ضعف را با بهره وری بهتر جبران کنند. پرسپولیس در این فصل 216 شوت زده که 33.3 درصد (72 شوت) در چارچوب و 14.3 درصد (31) گل شده است. نکته جالب اینکه میزان شوتزنی در زمین پرسپولیس در نیم فصل دوم کاهش یافت و به 32.8 درصد از کل ضربات رسید، اما نرخ تبدیل ضربات روی دروازه به 16.3 درصد افزایش یافت.

اگرچه مشکل دفاع و گل پرسپولیس همچنان پابرجاست، اما مهاجم جدید ازبکستانی می تواند با فرصت طلبی و تاثیرگذاری بر گل های پرسپولیس، معادله را تغییر دهد.

تامیروف در بازی با صنعت نفت یک شوت به سمت دروازه داشت و دو بار در محوطه جریمه حضور داشت.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پرسپولیس در این فصل کاستی های زیادی دارد که به خط دفاع و خط دروازه محدود نمی شود و سرخپوشان در خط حمله نیز با مشکلات زیادی مواجه شده اند. مشکلاتی که برخی کارشناسان می گویند به فقدان یک هافبک بازیساز و یک عنصر خط میانی قادر به حمل توپ مرتبط است. سرخپوشان البته بهترین خط حمله لیگ برتر را دارند اما با توجه به دفاع ضعیف تیم رقیب، پرسپولیس برای سبقت گرفتن از این تیم نیاز به خط حمله ویژه در رقابت با استقلال دارد.

شرایط بدنی تامیروف در کنار ضرباتی که به صنعت نفت وارد کرده، پرسپولیس را امیدوار کرده تا در 9 بازی آینده شاهد شوت های ناگهانی فصل گذشته احمد نوراللهی و شهریار مقانلو باشد. شوت هایی که امکان ریباند را برای مهاجم دیگر تیم فراهم می کند.

یعنی بازیکنان پرسپولیس اگرچه در نیم فصل دوم کمتر از تمام شوت های خود در چارچوب توپ زدند اما بهتر از موقعیت ها استفاده کردند و در 6 بازی 10 گل به ثمر رساندند.