تا آخرین روز فوتبالم منتظر پیشنهاد پرسپولیس می مانم/ راحت پیروز می شویم و استقلال را با نتیجه برتر می بریم.

بله، دربی خیلی مهم است و مطمئنا 3 امتیاز این بازی برای قهرمانی بسیار موثر خواهد بود. با این حال فکر نمی کنم استقلال مدعی جدی پرسپولیس در راه قهرمانی باشد و تیم محبوبم به راحتی در دربی پیروز شود. پیش بینی من برای دربی برد 3 بر صفر پرسپولیس است.

روزهای فوق العاده ای در پرسپولیس داشتم و همه می دانند که چقدر این تیم را دوست دارم. همه چیز خوب بود اما وقتی برونکو در پایان فصل سرمربی پرسپولیس شد، در پایان فصل می خواست بازیکنان مورد نظرش را وارد تیم کند و نخواست. به همین دلیل من و پرسپولیس قرارداد جدیدی نبستیم و بدون مشکل رفتم.

بله، احمد نوراللهی دوست عزیز من است. من گاهی با او صحبت می کنم و او را در امارات می بینم. احمد یکی از بهترین بازیکنان ایران است و بسیار خوشحالم که در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده و همچنان یکی از بازیکنان مهم تیم ملی ایران به حساب می آید. به غیر از احمد، با طارمی هم رابطه دارم و می دانم که او در پورتو چقدر درخشان است.

من با مهدی بازی کردم و او دوست خوب من است. همان لحظه به استعداد مهدی پی بردم و مطمئن بودم که می تواند کارهای بزرگی انجام دهد. برای او بسیار خوشحالم که توانسته جایگاه خوبی در فوتبال اروپا پیدا کند و امیدوارم به همین منوال ادامه دهد. واقعیت این است که از درخشش مهدی در پورتو و تیم ملی ایران اصلا تعجب نکردم، چون می دانستم روزی او به فوتبالیست بزرگی تبدیل خواهد شد.

فکر می کردی طارمی روزی به این فوتبالیست بزرگ تبدیل شود؟

به نظر من پرسپولیس خریدهای خیلی خوبی انجام داده است و می بینیم که محکم پیش است و نتایج خیلی خوبی هم گرفته است. برای تیم محبوبم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در ادامه فصل عملکرد خوبی داشته باشند.

اغلب عکس ها و فیلم هایی از دوران حضورم در این تیم برای من می فرستند که خاطرات خوبی را برایم تداعی می کند و از دریافت این عکس ها احساس خوبی دارم. واقعاً خوب است که پس از سالها این هواداران هنوز مرا به یاد دارند. آنها در جهان منحصر به فرد هستند و من آنها را بسیار دوست دارم.

نکته جالب تو اینه که هنوز با هواداران پرسپولیس در ارتباط هستی. صحبت تمام شد.

فوتبال حرفه ای است و من قوانین فوتبال حرفه ای را می دانم. هر سرمربی سلیقه ای دارد و برانکو هم من را نمی خواست.

عشق من به هواداران و عشق آنها به من واضح و کاملاً متقابل است. من اغلب در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با طرفداران صحبت می کنم.

بهترین خاطره من برد در دربی است. خب این که ورزشگاه پر از تماشاگر بود و صندلی خالی نبود خیلی هیجان انگیز بود. دیدن کل جمعیت در ورزشگاه همیشه انگیزه بزرگی برای من بوده است. خوشحالم در دربی که شرکت کردم پرسپولیس بازی را برد و هواداران خیلی خوشحال شدند. یادم هست خیلی وقت بود که از دربی و پیروزی در این دیدار صحبت می کردند که مرا جذب کرد و خاطره بسیار خوبی بود. دربی مهمترین بازی فوتبال ایران است و امیدوارم پرسپولیس در این فصل بتواند استقلال را شکست دهد. .

بازی های این فصل پرسپولیس را دنبال کرده ای؟

نظرت درباره حضور ایران در جام جهانی چیست؟ به نظر شما ایران یکی از شگفتی های جام است؟

او قطعا قهرمان خواهد شد. پرسپولیس بهترین تیم ایران است و مدعی اصلی قهرمانی محسوب می شود. پرسپولیس برای قهرمانی چیزی کم ندارد و در پایان فصل جام قهرمانی را از استقلال پس می گیرد.

خیلی ها معتقدند پرسپولیس و استقلال مدعیان جدی قهرمانی هستند و دربی در سرنوشت قهرمانی تاثیرگذار است. نظر شما در این باره چیست؟

دلیلش علاقه زیاد من به پرسپولیس و هوادارانش است. بعد از جدایی از پرسپولیس چند تیم عوض کردم اما نخواستم. هنوز خاطرات پرسپولیس را در ذهنم زنده می کنم و این تیم در قلب من جای دارد. من و همسرم زندگی در تهران را دوست داشتیم. برای ما شهر خوبی بود پر از خاطره. من در چند سال گذشته نتایج پرسپولیس و قهرمانی ها را دنبال می کردم و برای آنها خیلی خوشحال بودم و مثل هواداران فصل گذشته از اینکه این تیم نتوانست قهرمانی را کسب کند ناراحت بودم. مسئله این است که وقتی در جایی مثل پرسپولیس بازی می کنی، فراموش کردنش سخت است. هواداران پرسپولیس همیشه با من مهربان هستند. آنها پیام های عشق را منتقل می کنند. انگار هنوز پرسپولیسی بودم و این به من علاقه داشت و باعث شد این پیوند عاطفی را حفظ کنیم.

این روزها چه کار می کنی

گابریل با اینکه مدت کوتاهی در پرسپولیس بود، علاقه زیادی به این تیم دارد و می گوید تمام بازی های پرسپولیس را دنبال می کند و منتظر فرصتی برای بازگشت است. با فرناندو درباره شرایط پرسپولیس در این فصل گپ و گفتی داشتیم و البته خاطراتی را هم مرور کردیم. صحبت های هافبک سابق پرسپولیس را در ادامه می خوانید.

مهدی طارمی، احمد نوراللهی، علیرضا بیرانوند و سردار آزمون مهره های تاثیرگذار تیم ملی ایران هستند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

خاطره ای از بازی در دربی بزرگ تهران دارید؟

فرناندو گابریل یکی از خارجی های خوبی بود که در لیگ برتر برای پرسپولیس بازی کرد. این هافبک تکنیکی و خوش تیپ که در لیگ چهاردهم برای پرسپولیس بازی می کرد به سرعت در بین هواداران پرسپولیس محبوب شد اما در پایان همان فصل توسط برونکو که تازه هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفته بود از این تیم کنار گذاشته شد.

بله، من همیشه اخبار و مسابقات پرسپولیس را دنبال می کنم چون به این تیم و هوادارانش علاقه زیادی دارم. پرسپولیس بخش مهمی از زندگی من است و این تیم همیشه در قلب من خواهد بود. شاید باور نکنید اما من اپلیکیشنی دارم که در آن برنامه مسابقات و نتایج بازی های مختلف را دنبال می کنم. من در این اپلیکیشن پرسپولیس را به عنوان تیم مورد علاقه خود انتخاب کرده ام تا از زمان بازی این تیم مطلع شوم و از نتایج آن مطلع شوم.

شما فقط یک نیم فصل در پرسپولیس بازی کردید اما هر بار که نام این تیم مطرح می شود با اشتیاق زیاد در مورد آن صحبت می کنید و همیشه تمایل خود را برای بازگشت به پرسپولیس ابراز کرده اید. دلیل این چیست؟

همه بازیکنان خوب بودند، اما لوکادیا عالی بود. او نشان داد که چه فوتبالیست باکیفیتی است و چند گل بسیار مهم و باشکوه برای پرسپولیس به ثمر رساند. فکر می کنم لوکادیا در ادامه فصل کمک زیادی به پرسپولیس می کند و گل های زیادی به ثمر می رساند.

به خاطر جدایی ات از دست برانکو عصبانی نیستی؟

به نظر شما پرسپولیس می تواند در این فصل قهرمان شود؟

آیا با هم تیمی های سابقت در پرسپولیس ارتباطی داری؟

بهترین بازیکن این فصل پرسپولیس چه کسی بوده است؟

بله، ایران این توانایی را دارد که در جام جهانی افراد زیادی را شگفت زده کند. در تیم ملی ایران فوتبالیست های باکیفیتی حضور دارند و تیم خوبی تشکیل داده اند. تیم ملی ایران در گروه راحت نیست اما می تواند اتفاقات مهمی را رقم بزند و نتایج خوبی کسب کند. بعد از برزیل طرفدار تیم ملی ایران هستم و دوست دارم ایران در جام جهانی نتایج خیلی خوبی کسب کند.

من عاشق پرسپولیس و هوادارانش هستم و بزرگترین آرزوی فوتبالی ام بازگشت به این تیم است. حتما تا روزی که فوتبال بازی کنم و بخواهم فوتبالم را در پرسپولیس به پایان برسانم منتظر پیشنهاد پرسپولیس خواهم بود.

من دوست داشتم فوتبالم را در پرسپولیس ادامه دهم، اما از برونکو عصبانی نیستم. فوتبال حرفه ای هم همین است و هر مربی حق دارد بازیکنانش را انتخاب کند. از جدایی ام ناراحت بودم چون در پرسپولیس خوشحال بودم اما با برانکو نه. برانکو مهارت های مربیگری خود را به خوبی نشان داد و به نظر من یکی از بهترین مربیانی بود که در پرسپولیس کار کرد، کارنامه او و جام هایی که با پرسپولیس به دست آورد مشخص است و نیازی به تعریف من ندارد.

به نظر شما ستاره های ایران در جام جهانی چه کسانی خواهند بود؟

بازی های خوبی در پرسپولیس انجام دادی و روابط خوبی با هواداران داشتی. شاید همین باعث محبوبیت شما شده است. فکر می کنی چرا آن موقع برانکو از تو نخواست و مجبور شدی جدا شوی؟

خوب من در حال حاضر فوتبال امارات بازی می کنم و شرایط خیلی خوبی دارم. من و خانواده ام خوشحالیم که در امارات زندگی می کنیم و هیچ مشکلی وجود ندارد. در سال های اخیر همیشه سعی کردم آمادگی جسمانی ام را حفظ کنم تا روزی به پرسپولیس برگردم.